Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1687852175:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49949
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 4735
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי: האיש הנכון בזמן הנכון
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בגיל 48 אלון אזולאי נמצא בשיאו: קבוצת תגלית שהוא עומד בראשה מעסיקה כ-2000 עובדים. האם המטרה הבאה שלו היא ראשות עיריית כרמיאל? 
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 10
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | אלון אזולאי: האיש הנכון בזמן הנכון (מ. תדמית)
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => (מודעה)
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2148
        )

)
אלון אזולאי תמונה רוחבית צילום תקשורת אלון אזולאי
אלון אזולאי. צילום תקשורת אלון אזולאי

אלון אזולאי: האיש הנכון בזמן הנכון

שתפו

בגיל 48 אלון אזולאי נמצא בשיאו: קבוצת תגלית שהוא עומד בראשה מעסיקה כ-2000 עובדים ובצד הציבורי הוא מחובר היטב לביבי ולשרים לשעבר בליכוד. האם המטרה הבאה שלו היא ראשות עיריית כרמיאל?

מאת גיל דובריש

את אלון אזולאי תפסנו השבוע בנסיעת עסקים לחו״ל, שם הוא מקדם את ענייני קבוצת תגלית שהוא עומד בראשה. בגיל 48, אזולאי נמצא בשיאו. בתחום הכלכלי – קבוצת החברות בראשותו מעסיקה כ-2000 איש, בצד הציבורי הוא מחובר היטב לאנשי מפתח בכנסת – כולל ביבי ראש הממשלה לשעבר וח״כים מהליכוד שכיהנו בעבר כשרי ממשלה. המטרה הבאה שלו עשויה להיות ראשות עיריית כרמיאל ומי שמכיר את אלון מספר כי אין מטרה שלא הצליח להשיג.

ההחלטה אם להתמודד על ראשות העיר בבחירות המקומיות בעוד קצת יותר משנה, תלויה בעיקר באלון עצמו.

מכין את התשתית

״אני רואה את ההאטה בהתפתחות העיר שלנו, ואני רואה את המצוקה הרבה, ההגירה השלילית והצורך בתעסוקה איכותית ומפעלי היי-טק״, אומר אזולאי. ״אני יכול להגיד שאני מקבל מאות פניות בכל חודש מתושבים שמבקשים שאתמודד בבחירות הקרובות. אני מרגיש שליח ציבור, ובשנים האחרונות לצד העשייה אני פועל רבות במישור הציבורי והחברתי. בימים אלו אני שוקל האם להתמודד לראשות העיר, כאשר עקרונית החלטתי ביחד עם משפחתי שכדי לעשות את הצעד הזה, אעזוב את עולם העסקים – כל זאת כדי שאוכל להיכנס לניהול העיר ולפעול למען פיתוחה וקידומה של כרמיאל באופן מלא וללא הסחות דעת, דבר שנמצא בראש מעייני״.

– מצד אחד אתה רוצה לסיים את מעורבותך בעסקים, מצד שני אתה כרגע באמצע נסיעת עסקים בחו״ל. איך זה מסתדר?
״אני יכול לספר שמתבצעות הכנות לבניית תשתית בצורה כזו שאוכל לעזוב את עולם העסקים לטובת החיים הציבוריים. אני משתדל להספיק לעשות כמה שיותר על מנת לקחת את השיקול הנכון. לכרמיאל יש פוטנציאל אדיר, אני מאמין יותר מכולם בעיר הזו. עצם ההליכה לאחור של העיר היא סכנה לא רק לכרמיאל ולתושבי העיר, אלא לגליל כולו״.

״המטרה העיקרית היא לדאוג קודם כל לחלשים. באתי ממקום של קבלת עזרה ובוער בי לעזור לאנשים שעוברים תקופות לא פחות קשות ממה שעברתי בחיי. ב-4 השנים האחרונות, כמעט חצי עשור, לא ראיתי שנעשו דברים מיוחדים בכרמיאל. צעירים ממשיכים לברוח מהעיר, ומה הכי מדאיג אותי? שהמבוגרים והוותיקים עוזבים לנהריה. בשיחותיי עם ראש העיר נהריה, חבר טוב שלי, נשאלתי לא פעם אחת מה קרה בכרמיאל שהוותיקים נוטשים לנהריה? משהו פה קרה. אנשים לא מאמינים בכרמיאל וזה מדאיג אותי מאוד. הנטישה פוגעת בעיר וזו סכנה גדולה להתיישבות בעיר כרמיאל ולגליל כולו. כרמיאל צריכה להיות עיר עוגן במחוז הצפון. נלחמתי כדי לחולל שינוי לטובת העיר כרמיאל והאמת היא שאני מתגעגע לימיו של עדי אלדר״.

אלון עם קרן ושניים מילדיהם צילום תקשורת אלון אזולאי
אלון עם קרן ושניים מילדיהם. צילום: תקשורת אלון אזולאי

״אני יכול לספר שמתבצעות הכנות לבניית תשתית בצורה כזו שאוכל לעזוב את עולם העסקים לטובת החיים הציבוריים. אני משתדל להספיק לעשות כמה שיותר על מנת לקחת את השיקול הנכון. לכרמיאל יש פוטנציאל אדיר״

יודע מה זה להיות ילד רעב

אלון אזולאי, בן 48, נשוי לקרן ואב לארבעה ילדים, נולד בצפת למשפחה מרוקאית מסורתית – הילד השישי מבין 10 אחים. המשפחה חיה בדירה קטנה וצפופה בתנאי עוני קשים.

״אני זוכר שגרנו בבית עם סלון ושני חדרים, בחדר אחד אבא ואמא, בחדר השני כל האחים ביחד. ישנו ראש לזנב – חיברנו את המיטות האחת לשניה״ משחזר אלון. ״החיים לא היו פשוטים, אבי עבד בשתי עבודות, בבוקר בדואר ובבזק – פעם הם היו גוף אחד, שם היה יו״ר ועד העובדים, ובצוהריים עבד בביטוחים, ביטח את כל המושבים בגליל. אמי נשארה בבית וגידלה את הילדים. תחשוב לבד כמה זה קשה כלכלית כשרק אבא עובד. אני יודע מה זה להיות ילד רעב, יודע מה זה לקחת אחריות בגיל מאוד צעיר״.

בשלב מסוים הועברו אלון ואחיו הקטנים לבית ילדים בנהריה, ״נגד רצוננו״ הוא מדגיש, בעוד אחיו הגדולים התפזרו בין פנימיות שונות. ״זו היתה תקופה של ניתוק מהבית והמשפחה, תקופה קשה מאוד שלעולם לא אשכח אותה. לא היו אז טלפונים כמו היום, הדרך היחידה להתקשר למשפחה היתה בטלפונים ציבוריים באסימונים. לא תמיד היה לי כסף לקנות אסימונים ולהתקשר לאבא ואמא. לאחר שנתיים סגרו את בית הילדים והעבירו את הפעילות לכפר הילדים בכרמיאל, וכאן בעצם נטעתי את שורשיי בעיר מגיל מאוד צעיר״.

אלון מספר על הקשיים: ״עברתי תקופות קשות של נטישה ומעבר למקום חדש ואז שוב נטישה ומעבר לבית אחר. החיים לימדו אותי לזכור מאיפה באתי. וזה חלק מההצלחה שלי. מאז שבגרתי תמיד דאגתי שמשפחתי וילדיי לא יסבלו לעולם אלפית ממה שסבלתי אני כילד. היו ימים שלא ידעתי לאן ללכת, פעמים רבות בחגים ובחופשות נשארתי לבד בפנימיה. בכל חג הייתי עצוב, כי לא היה לי בית שאוכל להיות בו כמו בכל בית רגיל בישראל. החגים הם טראומה שליוותה אותי הרבה שנים, חלף זמן רב עד שהצלחתי להשתחרר ממנה – בזכות התמיכה של אשתי קרן״.

הרגע ששינה את הכל

כשהגיע אלון לחטיבת הביניים, הוא נאלץ לעזוב שוב את ״החממה״ שבה חי, ועבר מכפר הילדים לבית ספר חקלאי ניר העמק בעפולה. ״לא היה לי אפילו רגע דל, סדר היום שלי היה מפרך: מיד אחרי הלימודים הלכתי לעבוד ברפת, הגעתי ב-9 בערב לחדר כדי להתקלח ולישון, ובבוקר שוב לימודים וחוזר חלילה. ככה עד כיתה י״ב״.

בצבא שירת אלון ביחידה מובחרת בתותחנים. לפני סוף השירות הוא קיבל קיצור של חודש והגיע לביקור אצל אימו שבינתיים עברה להתגורר בכרמיאל.

״הגעתי לבית ברחוב הגליל, ואני זוכר שאח שלי מאוד כעס, הוא אמר לי את המשפט הבא – ׳מה תעשה, לא יצא ממך כלום, אין עבודות בחוץ׳… יצאתי מהבית, חייל צעיר במדים, ישבתי במדרגות בבניין ובכיתי כמו ילד. באותו רגע הבנתי את גודל האחריות שלי ומה אני רוצה לעשות כדי להוכיח לאח שלי שאני מסוגל״.

אלון השתלב בשוק העבודה ובגיל צעיר מאוד יחסית כבר ניהל צוות של כ-500 עובדים בחברת האבטחה ISS השמירה. בגיל 28 מונה לסמנכ״ל חברת תפעול בקבוצת מעוף שמנתה אז כ-4000 עובדים. ״שנה אחרי זה יצאתי לדרך עצמאית. הצלחתי לשבור את תקרת הזכוכית של עצמי והקמתי עסק עצמאי שלימים הפך לקבוצת של מספר חברות תחת השם תגלית. הגעתי להישגים מאוד משמעותיים בחיי, כגון חבר נשיאות הארגונים העסקיים של מדינת ישראל, יו״ר חברות הניקיון ואני מוביל תהליכים משמעותיים בענף תוך כדי חתימה על הסכם קיבוצי על תנאי העסקתם של עובדי הניקיון בישראל, אני בעל עסקים וחברות שונות שהובלתי אותן להישגים מאוד משמעותיים. רק לאחרונה התבשרנו על כניסתה של קבוצת תגלית לרשימת דאנ׳ס 100 שכוללת את 100 החברות המובילות בארץ. כמו כן כיהנתי כחבר מועצת העיר כרמיאל, כך שאני מכיר את הדברים מבפנים ועם ניסיון״.

״יצאתי מהבית, חייל צעיר במדים, ישבתי במדרגות בבניין ובכיתי כמו ילד. באותו רגע הבנתי את גודל האחריות שלי ומה אני רוצה לעשות כדי להוכיח לאח שלי שאני מסוגל״

– ספר לנו קצת על קבוצת תגלית.
״קבוצת תגלית עוסקת בתחומים רבים, ביניהם ניהול מערך הניקיון והאחזקה במוסדות ומפעלים, ניהול רצפת הייצור במפעלים רבים בתעשייה – חברת כוח אדם ומשאבי אנוש, יזמות של פרויקטים לבניה, חברת בניה, נדל״ן ונכסים – כרגע אנחנו שותפים בבניה של 27 קומות משרדים בבאר יעקב ופרוסים ביזמות נדל״נית בבת ים, ראשון לציון, נתניה, אילת, חיפה, יקנעם ועוד. בשנים האחרונות הקבוצה פנתה גם לאפיקים בינלאומיים״.

אזולאי במשרדו. צילום: אלון אזולאי תקשורת
אזולאי במשרדו. צילום: אלון אזולאי תקשורת

ניהול עיר – כמו ניהול עסק

– אלון, אם תתמודד לראשות העיר, מה מבטיח שתצליח לחולל שינויים בכרמיאל?

״יש לי ניסיון רב בניהול ויזמות. אני רואה את עצמי כאיש הנכון בזמן הנכון לקדם את האינטרסים של כרמיאל. זה בא לידי ביטוי גם בקשרים האישיים שלי עם אנשי ממשל רבים: בנימין נתניהו ראש הממשלה לשעבר המתמודד שוב על התפקיד, ביקר אצלי בבית בהיותו ראש ממשלה מכהן, ונתן ברכתו להכרה בי כמנהיג עתידי לכרמיאל ובכלל, זה לא מובן מאליו מבחינתי; חברי הטוב, ח״כ אלי כהן, שלדעתי היה שר הכלכלה הטוב ביותר למדינת ישראל והעביר מהלכים רבים לטובת התעשייה והכלכלה בארץ; חברי הטוב והנאמן יריב לוין ששימש כיו״ר הכנסת ועוד רבים אחרים. החיבור שלי עם אנשי ליכוד יכול לעזור ואני יודע לייצר קשרים עם מפלגות אחרות, יש לי חברים טובים בכל קצוות המפה הפוליטית״.

– כרמיאל לא יוצאת דופן, היא מתמודדת אותן הבעיות שמהן סובלות ערים אחרות בפריפריה ובמיוחד בצפון, זו פשוט תמונת המצב כיום בארץ.
״ממש לא. העיר כרמיאל צריכה להיות מנוהלת כמו עסק. אני חושב שניהול עיר הוא לא עניין לחובבנים ולא לאנשים חסרי ניסיון ביזמות. אני מגיע עם כל הידע והיכולות הניהוליות שלי כדי לנהל את העיר, כמובן במידה ואחליט לרוץ לתפקיד – אעשה זאת כמו עסק כלכלי לכל דבר, על מנת להפוך את כרמיאל לבירת הצפון וההייטק״.

״אפשר להצליח בפריפריה, ראה את נהריה, עכו ועפולה שנהנו מהתפתחות משמעותית מאוד בשנים האחרונות, יזמות ותעסוקה, בניה ופיתוח, חינוך ותרבות. אני יושב הרבה עם ראש העיר נהריה ורואה מקרוב את ההישגים להם הוא הביא, דווקא עכשיו בשנות הקורונה. ראשי ערים ׳נתפסו׳ על הסיבה הלא מוצדקת שנקראת קורונה, אני חושב שדווקא משבר מייצר את ההזדמנויות הטובות ביותר, רק צריך להיות יצירתיים וחזקים בקבלת החלטות. תירוצים אצלי לא עובדים – אם אתמודד לראשות העיר, לא אשאר באזור הנוחות שלי אלא אייצר הזדמנויות חדשות למען העיר״.

קודם עושה, אחרי זה מדבר

– מה תביא לכרמיאל כראש העיר?
״קודם כל התושבים יקבלו אדם צנוע, מתחשב, שמבין את צרכיהם. אדאג לעובדי העירייה שהם בעצם נותני השירות לתושבים. זו המשימה של כולנו, ארתום את כולם לטובת השירות לתושב באהבה וברצון. לאחר מכן, אתמקד ביזמות והובלת העיר בצורה נכונה לפיתוח כלכלי מקומי, תעשייה ובדגש על העסקה איכותית. המטרה היא להצמיח ביחד את הכלכלה, התעסוקה והחינוך בכרמיאל. עובדי העירייה יקבלו את הקרדיט המגיע להם״.

״אני רוצה להפוך את העיר למרכז היי-טק, עיר של התחדשות, אני רוצה שיהיו פה בנייני רבי קומות, משרדים ובתים, אני רוצה אירועי קיץ אמיתיים, אני רוצה לחולל שינוי משמעותי בנושאי הכלכלה והחינוך, והאחריות בנושאים אלו, תהיה עליי. כמובן אעשה שימוש בכל הקשרים שלי להבאת מפעלי הייטק ופרויקטים לבניה רוויה והקמת מגדלים לדיור ולמשרדים. אתה לא יכול לשווק את העיר לציבור הרחב לפני שאתה בונה אותה בצורה נכונה. רק עבודה לטווח ארוך תוכל לחולל שינוי. אני איש של עשיה, מי שמכיר אותי יודע שאני מדבר רק אחרי שאני עושה. אתה יכול לבדוק – תמיד עשיתי ורק אחרי זה דיברתי״.

– כראש עיר פוטנציאלי, תשאף לשתף פעולה עם יריביך הפוליטיים ולצרף אותם לקואליציה?
״אם אתמודד, אשאף לקואליציה רחבה ואחלק תפקידי מפתח משמעותים לחברי מועצת העיר בהתאם לכישוריהם. הרשימה שלי תהיה מגוונת ותורכב מאנשים רציניים, מהטובים בבני כרמיאל, שיוכלו לעזור לי ולהנהגת העיר לחולל את השינוי המשמעותי שכרמיאל צריכה לעבור ולא התקיים עד היום, כמובן תוך כדי שמירה על מסגרת משפחתית אוהבת ומחבקת – אשתי שתומכת בי הרבה שנים וילדיי האהובים – הם הכוח המניע מאחוריי״.

לסיום מבקש אלון למסור לכל הקוראים: ״אני מאחל לכל תושבי ישראל, חיילי צהל ותושבי כרמיאל בפרט, שנה טובה, שתהיה שנה הרבה יותר מוצלחת מהשנים האחרונות, עשיה נכונה ואהבת חינם״.

 

(מודעת תדמית)

כתבה מעניינת:

אלון אזולאי וקפטן ג'ורג'. צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי משיק: התוכנית הביטחונית לעיר כרמיאל

שתפוהתוכנית הביטחונית של אלון אזולאי תעניק מעטפת מלאה למכלול האיומים על העיר ותושביה – בפשיעה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *