Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1675607194:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_oembed_5510a87f696660d65b66029e393a84e4] => Array
        (
            [0] => 
תלמידים התעללו בבנם במשך שנה, ההורים הוציאו אותו מביה״ס
) [_oembed_time_5510a87f696660d65b66029e393a84e4] => Array ( [0] => 1675588076 ) [_thumbnail_id] => Array ( [0] => 34345 ) [_wp_old_date] => Array ( [0] => 2023-02-05 ) [_advads_ad_settings] => Array ( [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;} ) [tie_sidebar_pos] => Array ( [0] => default ) [tie_post_slider] => Array ( [0] => 184 ) [_the_champ_meta] => Array ( [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;} ) [_yoast_wpseo_primary_category] => Array ( [0] => 242 ) [_yoast_wpseo_focuskw] => Array ( [0] => הטעיית צרכנים ) [_yoast_wpseo_title] => Array ( [0] => בגלל הטעיית צרכנים: זה הקנס שדורשים להטיל על אתר קניות כרמיאלי לשעבר ) [_yoast_wpseo_metadesc] => Array ( [0] => המועצה‭ ‬לצרכנות‭ ‬הודיעה‭ ‬על‭ ‬כוונתה‭ ‬לקנוס‭ ‬חברה‭ ‬‬המפעילה‭ ‬אתר‭ ‬לקניות‭ ‬אונליין, האתר הוקם ע״י חברה כרמיאלית ונמכר לפני כשנתיים ) [_yoast_wpseo_linkdex] => Array ( [0] => 64 ) [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array ( [0] => 4 ) [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array ( [0] => פורטל זהר.נט | בגלל הטעיית צרכנים: זה הקנס שדורשים להטיל על אתר קניות כרמיאלי לשעבר ) [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array ( [0] => חדשות כרמיאל והסביבה ) [tie_views] => Array ( [0] => 244 ) )
כרטיס אשראי אישה טלפון עיסקה צילום אילוסטרציה: Depositfiles
צילום אילוסטרציה: Depositfiles

בגלל הטעיית צרכנים: זה הקנס שדורשים להטיל על אתר קניות כרמיאלי לשעבר

שתפו

הרשות להגנת הצרכן‭ ‬הודיעה‭ ‬על‭ ‬כוונתה‭ ‬לקנוס‭ ‬ב-‭ ‬1,823,988‬ש"ח‭ ‬חברה‭ ‬‬המפעילה‭ ‬אתר‭ ‬לקניות‭ ‬אונליין, האתר הוקם ע״י חברה כרמיאלית ונמכר לפני כשנתיים

מערכת זהר.נט

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס כבד במיוחד בסך 1,823,988 ש״ח על חברה המפעילה אתר קניות אונליין בגין ״הטעיית הצרכנים באשר למועד אספקת המוצרים, אי גילוי פרטים מלאים על העסקה, אי-ביטול עסקה במועד ואי החזרת הכסף לצרכן במועד הקבוע בחוק״.

באתר שהוקם על-ידי חברה כרמיאלית והחליף מאז ידיים, ניתן לבצע הזמנות ולרכוש מציע מבחר עצום של מוצרים לרכישה אונליין, החל ממוצרי בישום וטיפוח, מוצרים לבית ולגן, אביזרי רכב ועד למוצרי חשמל ולמחשבים. באתר מצויין כי האתר הפסיק לפעול לפרק זמן מסוים ואז חידש את פעולתו תחת ניהול חדש.

מנימוקי הרשות להגנת הצרכן: ״הזמנות רבות לא סופקו במועד המובטח, וצרכנים שביקשו לבטל את העסקה לא נענו – החברה לא ביטלה את העסקאות כנדרש בחוק ולא החזירה לצרכנים את כספם״.

הקנס המקורי עמד על כמעט 2.3 מיליון ש״ח, אבל מכיוון שלחברה אין הפרות קודמות, העיצום הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן.

יש להדגיש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

החקירה שהחלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים, העלתה כי ״לגבי עשרות צרכנים, בזמן ביצוע העסקה באתר, החברה התחייבה לספק את המוצרים בתוך מספר ימים מוגדר ומוסכם – אך לא עשתה זאת, ולא סיפקה את המוצרים במועד. אי אספקת המוצרים במועד מהווה דבר העלול להטעות את הצרכן בפרט מהותי בעסקה – מועד ההספקה״.

כמו כן נמסר כי ״החברה לא גילתה באתר החברה פרטים שונים המחויבים בגילוי בשיווק מרחוק, דבר המהווה הפרה. בנוסף, הוראות החוק קובעות כי לאחר ביצוע עסקת מכר מרחוק (מכר באינטרנט) על כל עוסק לספק לצרכן מסמך אשר יכלול את הפרטים המלאים של העסקה וזאת לא יאוחר ממועד אספקת המוצר. נמצא כי החברה מסרה במועד ההתקשרות אישור הזמנה וחשבונית אך החסירה פרטים רבים כגון: שם היצרן, ארץ הייצור, תכונות עיקריות של המוצר, מידע בדבר האחריות למוצר ואת הדרכים בהם יכול הצרכן לבטל את העסקה. אי מסירת פרטים אלו במסמך, בכל עסקה שבוצעה מהווה הפרה״.

עוד ציינה הרשות להגנת הצרכן כי ״חוק הגנת הצרכן קובע כי בעסקת מכר מרחוק, רשאי הצרכן לבטל עסקה מיום עשיית העסקה ועד 14 ימים מיום קבלת המוצר (או מיום קבלת מסמך הגילוי לפי המאוחר). ובנוסף, על החברה להשיב לצרכן את כספו תוך 14 ימים מיום הביטול. החקירה העלתה כי הצרכנים פנו בדרכים שונות בכדי לבטל את העסקה במועד הקבוע בחוק, אך החברה לא ביטלה את העסקה במועד ולא השיבה להם את כספם בהתאם להוראות החוק״.

״נמצא כי בתקנון האתר קיימות התניות וקביעות העלולות להטעות צרכן במידע מהותי לגבי תנאי הביטול של העסקה למשל: נקבע כי בהחזרת מוצר פגום יש לשלם דמי ביטול למרות שהחוק אוסר זאת. נקבע כי החזרת המוצר תהיה על חשבון הלקוח אך בהחזרת מוצר פגום אין הצרכן צריך לשאת בתשלום זה. נקבע כי ניתן להחזיר מוצרי לבוש תוך יומיים למרות שבעסקת מכר מרחוק החוק מאפשר להחזיר מוצרים מסוג זה בתוך 14 ימים ועוד״.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "החברה ביצעה מגוון רחב של הפרות כלפי הצרכנים, החל מאי אספקת המוצרים בזמן שנקבע, אי ביטול העסקה במועד והטעיה בתנאי הביטול שהחוק מאפשר. עולם הסחר המקוון הלך והתרחב בשנים האחרונות והרשות שמה לעצמה את תחום זה כיעד אכיפה בסדר עדיפות גבוה, עסקה במרחב המקוון מורכבת יותר בעבור הצרכן והפער במידע בין עוסק לצרכן במרחב זה גדול יותר. הרשות ממשיכה בעבודתה במאבקה להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין כנגד המפרים״.

כתבה מעניינת:

ילד נדרס, התושבים כועסים: התרענו מזמן על הסכנה

שתפובעקבות תאונת הדרכים בה נדרס ילד כשחצה את הכביש ברחוב התמר, טוענים דיירים במקום: הכתובת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *