Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1675349046:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50733
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => התעללות בבית הספר בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תלמידים התעללו בבנם במשך שנה, ההורים הוציאו אותו מביה״ס
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => להוריו של תלמיד מכרמיאל אשר חווה התעללות מתמשכת בבית הספר פשוט נמאס, הם החליטו להשאירו בבית עד להודעה חדשה: איבדנו אמון במערכת
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 65
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | תלמידים התעללו בבנם במשך שנה, ההורים הוציאו אותו מביה״ס
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 573
        )

)
ילד עצוב צילום אילוסטרציה דפוזיט פוטוס אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה: דפוזיט פוטוס. אין קשר לכתבה

תלמידים התעללו בבנם במשך שנה, ההורים הוציאו אותו מביה״ס

שתפו

להוריו של תלמיד מכרמיאל אשר חווה התעללות מתמשכת בבית הספר פשוט נמאס, הם החליטו להשאירו בבית עד להודעה חדשה: איבדנו אמון במערכת

מאת גיל דובריש

הוריו של תלמיד באחד מבתי הספר בכרמיאל החליטו שלא לשלוח אותו ללימודים עד להודעה חדשה, לאחר שגילו כי נפל קורבן להתעללות קשה מצד חבריו לכיתה במשך כמעט שנה.

ההורים מפנים אצבע מאשימה כלפי מערכת החינוך ובעיקר אל מחנכת הכיתה וההנהלה, שלא עשו לדבריהם דבר כדי למנוע את המשך ההתעללות. בינתיים, לדבריהם, ״הילד במצב לא בריא, הוא לא ישן בבלילות, סובל מפחדים, לא טוב לו, עצוב כל הזמן – וזה ילד שמח, תמיד עם חיוך על הפנים. איבדנו את התקווה במערכת, סמכנו עליה והיא הפנתה לנו את הגב״.

הפרשה החלה כבר בשנת הלימודים הקודמת. לדברי ההורים, בנם החל לסבול מהצקות יום-יומיות שכללו הקנטות וקללות מצד בנים אחרים בכיתה. הילד שמר בסוד את העניין ולא סיפר על-כך דבר. לקראת סוף שנת הלימודים אובחן עם בעיות קשב וריכוז והחל בסדרת טיפולים רגשיים, במהלכם נקשר למטפלת וחשף בפניה כי הוא חווה התעללות קשה בבית הספר, וזו סיפרה להורים המופתעים.

״הבן שלנו הוא ילד טוב, תמים וחינני״ מספר אביו של התלמיד. ״הוא איכפתי ורגיש, מחובר מאוד לבנות בכיתה. כשהוא מבחין בחוסר צדק הוא הראשון לקפוץ ולהגן על החלשים. יכול להיות שהתערב לבעניינים מסוימים שלא היה צריך להיכנס אליהם – וזה יצר דינמיקה שכל הבנים בכיתה התארגנו נגדו, התחילו להציק לו, לקלל ולהרביץ״.

כשהתברר שבנם הפך לקורבן של אלימות בבית הספר פנו ההורים אל מחנכת הכיתה. ״היא אמרה לנו שהעניין ידוע ומטופל. היינו המומים, עד אז חשבנו שמדובר במקרים בודדים – עליהם קיבלנו דיווחים מבית הספר, אבל לא שיערנו שזה קורה ברמה היום-יומית״.

עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית, כשההתעללות נמשכה ואף התגברה, נפגשו ההורים עם סגנית מנהלת בית הספר. לדבריהם, ״היא הרגיעה ואמרה לא לדאוג כי העניין מטופל. אבל שום דבר לא קרה. הילד המשיך להגיע עם סימני חבלה מבית הספר ומצבו הידרדר. בחודש דצמבר כבר פנינו למנהלת. היא תיחקרה את הילד על הנעשה והבטיחה שהעניין יטופל, אמרה ׳רק קצת סבלנות׳. האמנו לה והאמנו במערכת״.

ההורים מספרים כי כמה שבועות אחרי הפגישה עם מנהלת בית הספר התחוור להם כי ״שוב, שום דבר לא השתנה, להפך. ההצקות רק החריפו, הילד קיבל מכות, בעיטות וסטירות בכל יום, בכל פעם שהוא עידכן את המחנכת שלו, היא פטרה אותו בנפנוף וגיבתה את הילדים המכים. במקרה אחר היא אף השפילה אותו לעיני תלמידים אחרים ואמרה לו שיש ילדים שהוריהם אוסרים עליהם לשחק איתו״.

האם מוסיפה: ״כשהמצב הסלים והגיעו מים עד נפש, בני החליט להרביץ בחזרה, מחוסר ברירה. שלחנו לבית הספר ילד טוב, לא-אלים. סיכמנו עם המנהלת להיכנס לתהליך שבו הילד ישולב בקבוצות קטנות וההנהלה תנקוט בצעדים למניעת האלימות נגדו. אך שוב, המערכת לא הצליחה לבלום את התופעה״.

בשבוע שעבר, כשבנם חזר מבית הספר עם דימום באף אחרי שחטף אגרוף בפניו וילד אחר הרס את הקלמר כשהשליך אותו בכוח, זה הספיק להורים. ״זו בריונות מוגזמת, מספיק, כואב לנו מדי לראות את הילד במצב הזה״ אומרים ההורים. במחאה החליטו להשאיר את בנם בבית ובמקביל פנו למינהל החינוך בעירייה ולמשרד החינוך, בדרישה להעבירו לאלתר לבית ספר אחר בעיר.

״הבן שלי פגוע ואני חוששת שהוא יישא צלקת ופגיעה נפשית לטווח ארוך. הוא לא מוכן ללכת לבית הספר. הוא פוחד. הוא בבית עד שייפתר העניין. אני לא שולחת אותו לשדה קרב. איבדנו אמון בהנהלת בית הספר ובמחנכת״ מסכמת האם. ״אנחנו מרגישים שאין במי להאמין, ילדים יכולים להתעלל בילד אחר – ולא יעשו להם כלום. המערכת מייחסת חשיבות רבה מדי למי עשה שיעורי בית ומי מביא ציוד ומתעלמת מהיחס של תלמידים לחבריהם״.

ממשרד החינוך – מחוז צפון נמסר לנו בקצרה: ״בית הספר מטפל בארוע יחד עם ההורים. התלמיד מקבל תמיכה מגורמי המקצוע״.

ראש מינהל החינוך בעיריית כרמיאל אודי איזק מסר לנו: ״מינהל חינוך לא עוסק בסוגיות פרטניות בתקשורת. המקרה מוכר ומטופל. בית הספר… הוא בית ספר מוכר ומוערך בעיר וניתן בו דגש על צרכים רגשיים פרטניים וקבוצתיים של כלל הילדים. סוגיות של מעבר בין מוסדות חינוך נידונות ומופעלות במינהל החינוך ועל פי כללי משרד החינוך״.

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *