Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1707132787:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52999
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%91%d7%92%d7%9c%d7%9c-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%a6%d7%a2%d7%99%d7%a8-%d7%9e%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%a8-%d7%91
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => צעיר מכרמיאל נעצר
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בגלל תמונות בטלפון: צעיר מכרמיאל נעצר בנמל תעופה במדינה זרה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הצעיר ושני חברים שנחתו בטיסת קונקשן במינסק, עיר הבירה של בלארוס, נעצרו בגלל שנמצאו צילומי חיילים בעזה בטלפונים שלהם
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בגלל תמונות בטלפון: צעיר מכרמיאל נעצר בנמל תעופה במדינה זרה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1855
        )

)
נמל תעופה בינלאומי מינסק צילום ויקיפדיה Vasyatka
נמל תעופה בינלאומי מינסק. צילום: ויקיפדיה Vasyatka

בגלל תמונות בטלפון: צעיר מכרמיאל נעצר בנמל תעופה במדינה זרה

שתפו

יניב מכרמיאל וחבר נוסף רצו בסך הכל לטייל בבלארוס – נעצרו והוחזקו בתנאים קשים במשך יומיים בגלל צילומי מלחמה וחיילים בעזה שנמצאו בטלפונים שלהם. יניב: הייתי בטוח שהחיים שלי נגמרו

מערכת פורטל זהר.נט

יומיים ארוכים ומורטי עצבים עברו על צעירים ישראלים שנעצרו במדינה זרה  אחד מהם, יניב, תושב כרמיאל – לאחר שבמכשירי הטלפון שלהם נמצאו תמונות של לוחמים וצילומים מהמלחמה.

הישראלים הגיעו ביום חמישי אחרי הצוהריים בטיסת קונקשן (קישור) מדובאי ונחתו ביעד שלהם, מינסק, עיר הבירה של בלארוס. קציני ביקורת הגבולות בשדה התעופה דרשו מהשלושה לפתוח את הטלפונים הסלולריים וגילו שם תמונות מהמלחמה ששלחו אליהם חברים שלהם, חיילי מילואים שנלחמים בעזה ובצפון. בביקורת הגבולות החליטו להחרים מהם את הטלפונים ולעצור שניים מהם באופן מיידי.

הישראלים טענו כי התמונות מהמלחמה ששמרו בטלפונים שלהם לא שייכות להם, אלא נשלחו על-ידי חבריהם המרשתים בצבא, אך המקומיים התעקשו וסירבו להקשיב. אחד הישראלים שוחרר לבית המלון ויניב ביחד עם חבר נוסף נשלחו לתאי המעצר בנמל התעופה, מקום בו נכלאים בדרך כלל מסורבי כניסה למדינה. לדברי יניב, הם הוחזקו במשך שעות ארוכות בנפרד, ללא טלפון, מים ומזון.

רק למוחרת, ביום שישי בבוקר, אחרי 10 שעות קשות במעצר, הוצאו השניים מהתאים, נחקרו שוב וקיבלו את הטלפונים שלהם בחזרה. הם עדכנו את משפחותיהם שיצרו קשר עם גורמים שונים בארץ אשר נרתמו מיד לעזרה ועירבו בעניין את משרד החוץ והקונסוליה הישראלית בבלארוס. רק לאחר זמן רב, תחת הלחץ הישראלי הגובר, נאותו השלטונות בבלארוס לאפשר לעצורים להיפגש עם נציגת הקונסוליה הישראלית במדינה. ביום ראשון לפנות בוקר, אחרי סיוט שנמשך כ-40 שעות מתישות וקשות, שוחררו שני הישראלים העצורים ממעצר וגורשו מהמדינה בטיסה בחזרה לדובאי, משם הגיעו.

בלארוס נחשבת לבעלת ברית נאמנה של רוסיה – אשר מיד עם תחילת מלחמת כ"ב בתשרי (חרבות ברזל) התייצבה באופן ברור לימין החמאס ונגד ישראל. הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין מותח כל העת ביקורת קשה על התנהלות ישראל ולא חוסך באמירות חריפות במיוחד.

בשיחה מיוחדת עם פורטל זהר.נט מספר יניב: "אני אוהב לטוס לחו"ל, אחרי הפסקה ארוכה בגלל המלחמה החלטנו אני ושני חברים שלי לטוס ליעד שעוד לא היינו בו – בלארוס. שמענו שזו מדינה יפה, ארץ לא מוסלמית וחשבנו שזה יעד לא עוין לישראלים. לא שיערנו ולא דימיינו מה מצפה לנו שם. הגענו בטיסת קונקשן מדובאי, ומיד כשנחתנו בשדה התעופה במינסק ראו שאנחנו מישראל אז לקחו אותנו הצידה ואמרו שמצפה לנו חקירה קטנה. משם זה פשוט הידרדר, הגיעו כמה אנשי ביטחון בלי תגי זיהוי ודרשו מאיתנו את הטלפונים, בדקו גם בתיקיית הצילומים המוסתרים שם הטמנתי את כל התמונות ששלחו לי מהמלחמה. אמרנו להם שהתמונות שייכות לחברים שלנו ששלחו לנו צילומים מעזה ומגבול הצפון. אחד החברים שלי הוא אושיית רשת, אלעד לוי, יש לו סרטים ביוטיוב ובנטפליקס, הם עשו עליו חיפוש בגוגל וכנראה נבהלו כי הבינו שהוא סלבריטי אז שיחררו אותו לבית המלון. אותי ואת החבר השני, ליאור, הכניסו לתאי מעצר קטנים, חשוכים, מלוכלכים והחרימו את הטלפונים שלנו. רק אחרי 10 שעות, ביום שישי בבוקר, הוציאו אותנו משם. אפילו לא נתנו לנו לשתות מים ולאכול, כלום. הייתי בטוח שזהו, החיים שלי נגמרו. חשבתי כל הזמן על החטופים שלנו בעזה ומה הם עוברים".

אחרי חקירה נוספת הוחזרו יניב וחברו לתאי המעצר, הפעם עם מכשירי הטלפון שלהם. השניים יצרו קשר עם המשפחות ואלה החלו לפעול ביחד עם גורמים נוספים בכרמיאל. "הידיעה הגיעה אל אלון אזולאי והוא באמת עזר מאוד בקטע אישי" מספר יניב. "הוא עזר לקדם את השחרור שלנו, התקשר לשר החוץ והרים את השב"כ. חבר שלי נינו עזר מאוד ועשה טלפונים לכל מי שרק אפשר. נציגת הקונסוליה הישראלית הגיעה לבקר, הביאה לנו אוכל, כי היינו מורעבים. מהבלארוסים קיבלנו רק קצת עוגה ועשו לנו טובה שנתנו לשתות מים".

רק בחלוף כ-40 שעות, בלילה שבין שבת לראשון, הודיעו ליניב לפתע על שחרורו מהמעצר וגירושו לדובאי, משם הגיע. "לקחו אותנו עשרה שוטרים, ליווי צמוד עד לבטן המטוס, נחתנו בדובאי ושם הצמידו אלינו ליווי משטרתי מקומי עד לטיסה ארצה. רק כשנחתנו בארץ הצלחתי לשחרר אנחת רווחה" מספר יניב. "היה לנו מזל גדול, ראינו עצורים אחרים שהיו איתנו שהשוטרים הכניסו להם מכות רצח בלי שום סיבה. חזרתי הביתה בחיים ואני מודה לכל מי שעזר לנו, תמך והפך שולחנות כדי לסייע לשחרור שלנו. יכולנו לגמור עם מאסר של חמש שנים, מבחינתם בבלארוס, צה"ל הוא ארגון טרור שטובח בפלסטינים, לא מעניין אותם שום דבר, הם שונאים אותנו שנאת מוות".

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *