Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1672045233:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50060
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => גל קריאף
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ביתו של גל קריאף נשרף: מודה לכל מי שתומך ומחבק אותי בשעות הקשות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ביתו של השף הכרמיאלי הידוע נשרף ביום שבת, כלבו נספה בשריפה וכל רכושו עלה באש. בעקבות האירוע הטראומטי הוא מספר: ״היינו בהלם״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 62
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ביתו של גל קריאף נשרף: מודה לכל מי שתומך ומחבק אותי בשעות הקשות
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1054
        )

)
גל קריאף והבית שעלה באש. צילומים פרטיים
גל קריאף והבית שעלה באש. צילומים פרטיים

ביתו של גל קריאף נשרף: מודה לכל מי שתומך ומחבק אותי בשעות הקשות

שתפו

ביתו של השף הכרמיאלי הידוע נשרף ביום שבת, כלבו נספה בשריפה וכל רכושו עלה באש. בעקבות האירוע הטראומטי הוא מספר: ״היינו בהלם, אתה עומד מול קיר שרוף ובוכה״. וגם: ההירתמות יוצאת הדופן של תושבי העיר למען המשפחה

מאת גיל דובריש

יום שבת האחרון, שעות הצהריים. גל קריאף, השף הידוע שכולם בכרמיאל מכירים ממסעדות טגאלוס וגאסטה, יצא מביתו בגבעת רם לכיוון המסעדה כדי לאכול ארוחת צהריים עם אשתו. 3-4 דקות אחרי זה הבן הגדול איתמר (14.5), שנשאר בבית, שמע בום חזק. הוא יצא החוצה, לא הבחין במשהו יוצא דופן וחזר פנימה לתוך הבית. ואז הוא הריח משהו ״שרוף״. הוא עבר דלת אחרי דלת ובדק את כל החדרים – וכשהגיע אל חדרו הבחין באש שפרצה במקום. איתמר רץ מהר והביא בקבוק מים כדי לכבות את השריפה, אבל כשחזר לחדרו, המיטה כבר דלקה ובערה. הוא הזעיק מיד את אבא שלו ואת כיבוי אש ויצא מהבית.

גל ואשתו הגיעו לדבריהם לבית, שניה לפני הכבאים. ״בשלב הזה השריפה כבר התפשטה לחדרים נוספים, נכנסתי פנימה כדי לחפש את הכלב ולחלץ אותו״ מספר גל. ״אני יודע, זה נשמע לא שפוי כשאני משחזר את זה, היה סיכון חיים מטורף. כשצוותי הכיבוי הגיעו הם צעקו לי ׳תצא מהבית״!

גל מודה לכבאים שעמלו שעה ארוכה על כיבוי השריפה וגם חילצו את הכלב מאחד החדרים, שם נלכד. למרבה הצער הכלב נפטר בהמשך מפגיעות שאיפת עשן.

– איך הרגשתם אחרי שהשריפה כובתה ויכולתם לחזור לתוך הבית?

״זה מטורף, זה קשה. היינו בהלם. אתה נכנס ובוכה מול הקיר השרוף. ואז אתה קולט שאין לך כלום. אין בית. התמונות של המשפחה, הדובי של הילדים, הכל נשרף. אין לך תחתונים, אין לך מברשת שיניים, אין תחבושות, טמפונים, אין לך במה להלביש את הילדים. אין לך מיטה, כרית, או שמיכה. זה לא שעכשיו אתה הולך לקנות מה שחסר – כי גם אם תקנה, לאן תביא? אתה הומלס לכל דבר. אתה גם לא מתחיל מאפס אלא ממינוס, כי צריך לארגן הכל מחדש״.

באותו הלילה המשפחה מצאה סידורי לינה אצל קרובי משפחה בכרמיאל, ואת יום המחרת, ערב החג, עשתה אצל קרובים בחיפה. ״אתה במצב שבו אין לך כלום ואתה מבין שחייבים למצוא פתרונות. התקשרתי למתווכים כדי שיעזרו לי במציאת דירה בשכירות לחודש וחצי – חודשיים, עד שיגמרו השיפוצים בבית שנשרף. כשראיתי שאין שום בשורה חדשה ואני חייב מקום מגורים בדחיפות, העליתי פוסט בפייסבוק, שיתפתי את כולם במה שקרה וביקשתי שיעזרו לי במציאת פתרון דיור – בתשלום כמובן״.

הפוסט של גל זכה למאות תגובות וגרם לגל של טירוף, תרתי משמע. ״מה שקורה זה פשוט בלתי נתפס. איזו עיר מדהימה יש לנו, אני מודה לכל מי שתומך ומחבק אותי בשעות הקשות האלה, זה לא מובן מאליו. אנשים שולחים הודעות, מתקשרים, רוצים לעזור ולתרום. אני מרגיש שעיר שלמה מחבקת אותי באהבה״.

– איך אתה מרגיש בצד הזה שמקבל תמיכה ועזרה?

ביתו של גל אחרי השריפה. הנזקים עצומים. צילום פרטי
ביתו של גל אחרי השריפה. הנזקים עצומים. צילום פרטי

״זה מוזר, זה גם לא נעים, אבל מצד שני כיף ענק. אף פעם לא הייתי בצד הזה, אני רגיל להיות בצד של הנתינה. המון אנשים נרתמו למעני, וזה מטורף, אני אומר תודה לכל אחד ואחת באופן אישי, לאדם ששלח 40 שקל בביט ולאנשים שהעבירו סכומים גבוהים מאוד. רשמתי לכל אחד מהם תודה ושאני מתבייש… זה מאוד מרגש, אין לי איך להסביר את ההרגשה״.

גם אורן וזאנה, מנהל כפר הילדים נרתם לעזרה. גל מספר: ״אורן התקשר מיד אחרי ששמע מה קרה ואמר לי ׳הבית שלנו פתוח בשבילכם׳. הוא הציע לנו להתגורר ביחידת דיור פנויה בכפר עד שנסתדר ונקום על הרגליים, ועל כך אני ובני המשפחה מודים לו מכל הלב. יש עוד המון אנשים טובים שעזרו, סייעו, תמכו, אני מודה לכל אחד מהם״.

גל מספר בהתרגשות על תופעה מעניינת שתפסה תאוצה מאז שביתו נשרף: ״בימים האחרונים אנשים מגיעים למסעדות שלי כדי לפרגן ולתמוך, הם אומרים לי שבאו במיוחד כדי לאכול אצלי, להביע תמיכה ולחבק אותי בימים אלה. זו תחושה אדירה שאי אפשר לתאר במילים״.

– אני מבין שהמסעדות ממשיכות לעבוד כרגיל, איך אתה מצליח לתמרן עם כל מה שקורה?

״זה קשה, אני לא אשקר. זו תקופה מטורפת ואנחנו נמצאים רק בראשיתה. הבית שנשרף לצערי לא היה מבוטח, כך שכל הנזקים, השיפוץ והתיקונים – הם הוצאה מטורפת. אין ברירה, נעבוד קשה, אני מקווה ומאמין שנצא מזה מחוזקים!״

תיכנסו לקרוא עוד כתבות בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *