Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1666533093:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50077
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2022-10-23
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1191
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הצהרת הון
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% איך ממלאים הצהרת הון ראשונה?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט. פתחתם תיק עוסק ברשות המיסים, ואתם עוסקים עצמאיים? מזל טוב! אתם ודאי מוכנים לצאת לדרך העסקית החדשה ולהגשים את החזון העסקי שלכם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 32
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 56
        )

)
טופס צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה Freepik

איך ממלאים הצהרת הון ראשונה?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

פתחתם תיק עוסק ברשות המיסים, ואתם עוסקים עצמאיים? מזל טוב! אתם ודאי מוכנים לצאת לדרך העסקית החדשה ולהגשים את החזון העסקי שלכם. העסק שלכם עושה את צעדיו הראשונים. נראה שהעסקים טובים, ואתם עושים את כל המוטל עליכם כדי לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם רשויות המס. אתם מגישים דיווחים במועד, מעבירים את התשלומים כסדרם וממתינים לקבל את טופס הצהרת ההון הראשונה שלכם. אם אינכם יודעים מהי הצהרת הון ראשונה, המאמר הזה הוא בשבילכם. אם אתם יודעים מהי הצהרת הון ראשונה אך טרם קיבלתם אותה, הישארו עימנו וננסה להבין יחד מהי הצהרת הון, מה צריך לעשות עם הטופס, ואיך למלא אותו.

מהי הצהרת הון?

הצהרת הון היא טופס שמיועד בעיקר לעוסקים עצמאיים אך לא רק. מפעם לפעם ובתנאים מסוימים גם עובדים שכירים נדרשים למלא הצהרת הון. רבים שואלים אותנו איך ממלאים הצהרת הון ראשונה, אך לפני שאנחנו עונים, אנחנו מוודאים שהם יודעים למה בכלל צריך אותה. הצהרת הון (טופס 1219) היא אחד הטפסים החשובים ביותר שיש להגיש לרשות המיסים. אין צורך להגיש אותה מדי שנה אלא רק פעם בכמה שנים. הצהרת ההון הראשונה היא המהותית ביותר כיוון שהיא מהווה מסד שעליו נבנה התיק שלכם ברשות המיסים. בעיקרו של דבר, מדובר בטופס מפורט מאוד שבאמצעותו מצהיר הנישום גם על ההון האישי שלו, גם על הונו העסקי וכן כל מידע חשוב אחר הרלוונטי למצב הכספי והכללי של הנישום ושל העסק שבבעלותו. הצהרת ההון הראשונה היא טופס ארוך ומורכב שדורש התעמקות, תשומת לב מרבית ודיוק, ולכן כדאי להתייחס אליה בכובד ראש. מומלץ לא להתמודד עם הצהרת ההון הראשונה לבד ולהיעזר ברואה חשבון מוסמך מקצועי ומנוסה שיבדוק את נכונות הפרטים, ישלים נתונים חסרים ויתקן נתונים שגויים. חשוב מאוד שהצהרת ההון הראשונה שלכם תהיה מדויקת וממצה ותתווה את הדרך ליחסים טובים ופוריים עם רשויות המס.

 איך ממלאים את הצהרת ההון הראשונה?

הצהרת ההון היא טופס המורכב משני חלקים. בחלק הראשון הנישום נדרש להצהיר על ההון העסקי שלו ובחלק השני הנישום נדרש להצהיר על הונו האישי. בחלק העוסק בהון העסקי יש למלא את כל הנתונים הרלוונטיים לעסק, לנכסים ולציוד שבבעלותו. יש להצהיר על העלות הכוללת של הציוד בעסק ועל המלאי הקיים ברשותו. יש להצהיר על חשבונות בנק, על נכסים פיננסיים וכן על הכנסות מגבייה עתידית צפויה. בחלק העוסק בהון האישי יש למלא את כל הנתונים הרלוונטיים למצבו הכספי והכלכלי של הנישום עצמו ולהצהיר על נכסים שבבעלותו – נדל"ניים או פיננסיים, על רכבים ועל חשבונות בנק. הצהרת ההון הראשונה היא כאמור הבסיס להצהרות ההון שיבוא אחריה, ולכן לא כדאי להתמודד איתה לבד.

לעשות סדר בנתונים

מילוי טופס הצהרת ההון תעזור לכם לעשות סדר בנתונים. היא תציג לכם תמונה ברורה ומלאה על כל הנכסים שבבעלותכם ותסייע לכם להתמקד בשאיפותיכם העתידיות הן העסקיות והן האישיות. אז השקיעו בה את המאמץ הראוי וצאו לדרך.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

מדידות

מדידות ניטור טכנולוגיות

שתפומערכת פורטל זהר.נט ניטור גיאודטי הוא שירות מדידה ייעודי הניתן על ידי מודדים מוסמכים מקצועיים, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *