בשבוע הבא: כרמיאל תארח את תרגיל החירום הלאומי

שתפו

העיר נבחרה מבין כל הרשויות המקומיות במדינה לארח ביום רביעי 14.6 בין השעות 13:00-19:00 את תצוגת התכלית המרכזית בתרגיל. אילו צירי תנועה יסגרו לתנועה וכיצד התרגיל ישפיע עלינו התושבים?

 מערכת זהר הצפון

כרמיאל נבחרה מבין כל הרשויות המקומיות במדינה, לארח ביום רביעי ה-14.6 את תצוגת התכלית המרכזית בתרגיל החירום הלאומי במתאר רעש אדמה, שיתקיים במסגרת שבוע החירום הלאומי. התרגיל בכרמיאל ייערך בין השעות 13:00-19:00 וידמה התנהלות ומענה של עיר באירוע משמעותי של רעידת אדמה. המדובר בתרגיל החירום הגדול ביותר מאז קום המדינה, בהובלת פיקוד העורף, בשילוב כוחות משטרה, כיבוי אש, מגן דוד אדום ורשות החירום הלאומית (רח״ל).

איך התרגיל ישפיע עלינו, התושבים?

התרגיל יתקיים במתחם המשאיות בכניסה המערבית לעיר, בסמוך לכפר הילדים. בזמן האירוע ייחסם לתנועה כביש שדרות קק״ל מכיכר בית הכרם ועד כיכר הילדים. במהלך התרגיל תיערך תצוגת תכלית של חיל האוויר הכוללת נחיתה והמראה של מסוקים. בעיריית כרמיאל מדגישים כי האירוע סגור לקהל הרחב והכניסה למתחם הינה לפי הזמנה מראש של מבקרים, ברובם אח״מים, ראשי רשויות, מנכ״לים, כוחות הביטחון וכוחות חירום והצלה. כמו כן יוקצה מתחם נוסף בתוך העיר לצורך התרגיל, שיכלול את היכל התרבות והשטחים הצמודים לו, כולל רחבת הכניסה, חניון ההיכל וחניון בניין ההסתדרות.

בזמן האירוע תורגש תנועה ערה של רכבים בעיר.

מפת התרגיל במתחם היכל התרבות

בכרמיאל פועלות שתי יחידות חילוץ שהוקמו לפני ארבע שנים. הראשונה היא יחידת סע״ר (סיוע עצמי ראשוני) ובה 30 מתנדבים שעברו הכשרה בת מספר שעות של פיקוד העורף והשניה היא יחידת חילוץ 02, יחידה מקצועית המונה 30 מתנדבים שהוכשרו במשך חמישה ימים בתנאי פנימייה ובמשך השנים ביצעו אימונים ותרגולי יום ולילה בשיתוף פיקוד העורף.

״עיריית כרמיאל רכשה בשנים האחרונות ציוד לחילוץ והכשירה מתנדבים ועובדים לסייע בזמן רעידת אדמה או קריסת מבנה״, אמר ראש העיר עדי אלדר במסגרת ההכנות לתרגיל הענק. ״השקענו מאמצים ומשאבים רבים בתחום ההיערכות לחירום מתוך הבנה שנוכל לסמוך רק על עצמנו במתן מענה ראשוני לנפגעים בשעת חירום. העיר ערוכה לחירום ולא בכדי נבחרה לארח את התרגיל ולהציג את המודל הארצי למוכנות לרעידת אדמה. אנו גאים לארח את התרגיל בכרמיאל ומתכוננים ברצינות הנדרשת ליום התרגיל״.

את תיק הביטחון והחירום בעיריית כרמיאל מובילה ממלאת מקום ראש העיר, רינה גרינברג. בראש צוות מינהלת התרגיל בכרמיאל עומד מנכ״ל העירייה, דוד מלכה.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *