Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1682237971:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51127
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ד״ר חתאם חוסיין
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הרופאה מכרמיאל שתדליק משואה ביום העצמאות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ד״ר חתאם חוסיין מכרמיאל, רופאה בכירה בבית החולים רמב״ם בחיפה ואחת הרופאות פורצות הדרך בעדה הדרוזית נבחרה להשיא משואה ביום העצמאות למדינה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | גאווה: זו הכרמיאלית שתדליק משואה ביום העצמאות
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1533
        )

)
ד״ר חתאם חוסיין צילום דוברות הקרייה הרפואית רמב״ם
ד״ר חתאם חוסיין. צילום: דוברות הקרייה הרפואית רמב״ם

גאווה: הרופאה מכרמיאל שתדליק משואה ביום העצמאות

שתפו

ד״ר חתאם חוסיין מכרמיאל, רופאה בכירה בבית החולים רמב״ם בחיפה ואחת הרופאות פורצות הדרך בעדה הדרוזית נבחרה להשיא משואה ביום העצמאות ה-75 למדינה. ד״ר חוסיין היא הכרמיאלית השנייה שמדליקה משואה – אחרי שירה איסקוב ב-2021

מאת גיל דובריש

גאווה כרמיאלית: ד״ר חתאם חוסיין מכרמיאל, אחת הרופאות פורצות הדרך בעדה הדרוזית, נבחרה לאחת ממשיאי המשואות בטקס המסורתי ביום העצמאות במלאת 75 שנים למדינה.

זו הפעם השנייה בתוך 3 שנים שתושבת כרמיאל משיאה משואה ביום העצמאות. בשנת 2021, כזכור, נבחרה להשיא משואה שירה איסקוב, ששרדה ניסיון רצח של בעלה לשעבר והפכה לסמל המאבק באלימות נגד נשים.

ד״ר חתאם חוסיין, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בקריה הרפואית רמב"ם, נחשבת לאחת המומחיות הגדולות בארץ בתחום מניעת זיהומים. היא נולדה בכפר ראמה, שם סיימה את לימודי התיכון. בהמשך השלימה את לימודי הרפואה בבית הספר הדסה ירושלים והתמחתה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות בקריה הרפואית רמב"ם. היא נשואה ואם לשתי ילדות, בנות 13 ו-11. המשפחה מתגוררת בשנים האחרונות בכרמיאל.

בשנת 2011 התמנתה לרכז את תחום בקרת הזיהומים בבית החולים. כיום היא מנהלת את היחידה למניעת זיהומים ומובילה מחקר קליני חלוצי בנושא זיהומים נרכשים בבית החולים וחיידקים עמידים. בנוסף לעבודתה בבית החולים, חוסיין היא גם מרצה בכירה בפקולטה לרפואה של הטכניון וחברה בוועידות רפואיות.

ההודעה על בחירתה להשיא משואה תפסה את ד״ר חוסיין בכנס מקצועי בקופנהגן שבדנמרק. לדבריה, ״זו הוקרה על העשייה שלי, על המקום שלנו כרופאים וגם על המקום של העדה הדרוזית בישראל״.

השרה מירי רגב אמרה על בחירתה של ד״ר חתאם חוסיין כי היא ״גאוות הכפר ראמה והעדה הדרוזית, היא חלוצה בתחום הרפואי וחלוצה חברתית. חתאם היא השראה לצעירות ישראליות כולן ובייחוד לצעירות בנות העדה הדרוזית ומראה לכולנו שלעשיית טוב אין גבולות״.

בתקופת המאבק בנגיף הקורונה ניהלה ד״ר חוסיין את מערך הקורונה בבית חולים רמב״ם, שהיה הגדול מסוגו בארץ, ומונתה למנהלת שתי מחלקות ייעודיות לקליטת חולי קורונה. ״הדבר הכי חיובי שהקורונה גרמה לי אישית זה להכיר את ההון האנושי שלנו ברמב״ם, לא רק רופאים ואחיות, אלא את כל הצוותים״, אמרה בעבר.

״עבורי הרפואה היא דרך חיים. זה המקצוע שבחרתי בו״, הוסיפה. ״אני מאמינה בו, ביכולת שלך להשפיע על חיים של אנשים ולעזור להם. גם בשנים האחרונות, כשניהלתי מחלקת קורונה ברמב״ם וכל המאבק שניהלנו, זה רק הראה את המקום של הרופאים והצוות הרפואי בהצלת חיים״.

לפני כשנתיים קיבלה ד״ר חוסיין, תעודת הוקרה מראש העדה הדרוזית, שייח׳ מופק טריף. באירוע שבו בנוכחות נשיא המדינה באותה תקופה, רובי ריבלין. בתעודת ההוקרה נכתב כי ד״ר חוסיין מגלמת נחישות, מסירות, הצטיינות, והצלחה, וכי העדה גאה בתפקידה במנהלת מערך הקורונה ברמב״ם, ועל עמידתה האיתנה בחזית המאבק בנגיף.

מנהל רמב״ם, פרופסור מיכאל הלברטל, מסר עם היוודע דבר בחירתה של ד״ר חוסיין לשאת משואה: ״אני חש גאווה עצומה בבחירה של ד״ר חתאם חוסיין להשיא משואה. חתאם הוכיחה עצמה גם כאשת מקצוע מעולה בתחום המאבק בזיהומים, עם פרפקציוניזם לא מתפשר בדרישה מתמדת מכל מחלקות בית החולים להשתפר כל הזמן בתחום. אבל בתקופת הקורונה נחשפנו ליכולות מעולות שלה גם בתחום הניהול, כשלקחה על עצמה את ניהול מערך הקורונה של רמב"ם, שבתקופות מסוימות היה הגדול בארץ. היא עבדה ברציפות במשך שנתיים, יום ולילה, תחת עומס אדיר והכל במאור פנים וגישה חיובית לחיים. חתאם היא לדעתי דוגמה לאישה פורצת דרך בתחומה שעתיד מזהיר עוד לפניה״.

כתבה מעניינת:

ילד נדרס, התושבים כועסים: התרענו מזמן על הסכנה

שתפובעקבות תאונת הדרכים בה נדרס ילד כשחצה את הכביש ברחוב התמר, טוענים דיירים במקום: הכתובת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *