Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1681387690:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51031
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => לשון הרע
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => בית המשפט הרשיע את רינה גרינברג ואבי קוריאט בעבירת פרסום לשון הרע
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הורשעו סגנית ומ״מ ראש העיר לשעבר וחבר המועצה בתביעה שהוגשה נגדם לאחר שפירסמו כי משה קונינסקי ורז טישלר ביצעו לכאורה עבירת שוחד בחירות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 58
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 6
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | בית המשפט הרשיע את רינה גרינברג ואבי קוריאט בעבירת פרסום לשון הרע
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1011
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-04-13
        )

)
רז טישלר רינה גרינברג אבי קוריאט
רז טישלר, רינה גרינברג, אבי קוריאט. צילומים: ארכיון, אלכס הובר

בית המשפט הרשיע את רינה גרינברג ואבי קוריאט בעבירת פרסום לשון הרע

שתפו

4 וחצי שנים אחרי הבחירות הקודמות, הורשעו סגנית ומ״מ ראש העיר לשעבר וחבר המועצה בתביעה שהוגשה נגדם לאחר שפירסמו כי משה קונינסקי ורז טישלר ביצעו לכאורה עבירת שוחד בחירות. קוריאט: החלטה שגויה, נערער

מאת גיל דובריש

רינה גרינברג, לשעבר סגנית ראש העיר ואבי קוריאט, חבר מועצת העיר, הורשעו בבית משפט השלום בעכו בפרסום לשון הרע, בתביעה שהגישה נגדם רז טישלר, כיום מנכ״ל אשכול ישובי בית הכרם.

המשפט עסק במקרים שונים שאירעו במהלך מערכת הבחירות המקומיות הקודמת, בשנת 2018, אז התמודדה רינה גרינברג לראשות העיר ואבי קוריאט שובץ כמספר 2 בסיעתה של גרינברג, בעוד שרז טישלר היה, עד כחודשיים לפני הבחירות חבר בסיעתו של משה קונינסקי שהתמודד לראשות העיר – וזכה.

ביום 4.10.2018 הגיש אבי קוריאט תלונה במשטרה נגד רז טישלר ונגד משה קונינסקי אשר התמודד באותה עת במערכת הבחירות לראשות עיריית כרמיאל, לפיה שניהם ביצעו עבירות על טוהר המידות ובגדרם עבירת שוחד בחירות, בכך שקונינסקי הבטיח לטישלר תפקיד בכיר בעירייה בתמורה לתמיכתו במערכת הבחירות, דבר המהווה לטענתו שוחד בחירות. לטענת רז טישלר, קוריאט הגיש תלונת שווא כנגדו במטרה להכפיש אותו במהלך תקופת הבחירות ולפגוע בשמו הטוב.

על פי הנטען בכתב האישום, ביום 4.10.2018  פרסמה רינה גרינברג בפייסבוק פוסט בדבר הגשת התלונה במשטרה, הוסיפה תמונה של אבי קוריאט בכניסה לתחנת המשטרה בעת הגשת התלונה וכן מסמך ׳אישור בדבר הגשת תלונה׳ וכתבה את הדברים הבאים: ״חשד למתן ולקיחת שוחד על ידי משה קונינסקי ורז טישלר. שתי עבירות חמורות שבגינן צפויה להיפתח חקירה משטרתית חמורה בעקבות תלונה שהוגשה היום למשטרת ישראל, ואשר העונש בגינן הוא עד 7 שנות מאסר למקבל השוחד ועד 3.5 שנות 18 מאסר לנותנו. זאת בנוסף לעבירה של הבטחת משרה ציבורית שהיא עבירה חמורה לכשעצמה. התלונה, שהוגשה על ידי אבי קוריאט, עוסקת בעסקה שעשו לכאורה קונינסקי וטישלר ולפיה חבר המועצה רז טישלר יתמוך בקונינסקי ויפעל למען בחירתו במרץ, מה שייזכה את קונינסקי בכסף שיקבל ממשרד הפנים לתשלום לנציגים בוועדת הקלפי, ובתמורה, כפי שפירסם קונינסקי, יזכה את רז טישלר במינוי לתפקיד במשרה הציבורית הבכירה – מנכ"ל העירייה. כעת כשהוגשה התלונה צפויה המשטרה לפתוח בחקירה בחשד למתן וקבלת שוחד והבטחת משרה ציבורית. קונינסקי הוכיח בעבר כי הוא עבריין בחירות סדרתי שאינו מהסס לרמוס את החוק ברגל גסה, דבר שמטיל צל כבד על האפשרות שיכהן במשרה ציבורית, לא כל שכן, שאינו ראוי להיות ראש העיר״.

לפי הנטען בכתב האישום, גרינברג וקוריאט ״שיתפו את הפוסטים בצורה רחבה ביותר במספר רב מאוד של קבוצות פייסבוק בעיר כרמיאל על מנת לפגוע בשמו הטוב של הקובל (טישלר, ג.ד)  ולנסות להשיג בכך רווחים פוליטיים כלשהם״.

בנוסף וכחלק מקמפיין הבחירות, פירסמה גרינברג בעיתון בשם חדשות כרמיאל שנמצא בניהולה כתבה תחת הכותרת ״פרשה מסעירה את כרמיאל, קונינסקי עבר על החוק וצפוי לעמוד לדין בגין מתן שוחד״. לצד כתבה זו מופיעה תמונה של הקובל תחת הכותרת ״מיועד לתפקיד מנכ״ל העירייה״ המקשרת את טישלר לפרשת השוחד אליה התייחסה גרינברג. פירסום זה הופץ בתפוצה רחבה ביותר באלפי עותקים ברחבי העיר.

השניים הודו בפרסום ובהגשת התלונה ולא חלקו על כך שהפוסטים והפרסום בעיתון מהווים פרסום לפי ההגדרה שבחוק איסור לשון הרע. כמו כן, הנאשמים לא חלקו על כך שהפרסומים נצפו על ידי יותר משני אנשים, אולם טענו כי אין בכך משום הוצאת לשון הרע, שכן הפרסום הוא בעניין ציבורי, תוכנו אמת, ונעשה בתום לב ובמטרה לחשוף שחיתות שלטונית.

השופטת ג׳ני טנוס ציינה בהכרעת הדין כי ״אני מוצאת כי הנאשם לא האמין לרגע באמיתות החשד, וחרף זאת הגיש את התלונה ביודעו כי תלונת כזב היא. בכל מקרה חשד זה הוכח כלא נכון… הגשת התלונה במשטרה בדבר חשד לעבירה כה חמורה של קבלת שוחד… מבלי שהנאשם יאמין ולו לרגע באמיתות חשדו, תוך ניסיון לגרוף באמצעות הגשת התלונה רווח פוליטי פסול, מהווה הוצאת לשון הרע״.

עוד הדגישה השופטת: ״הנאשמים לא הוכיחו מעורבות כלשהי של הקובל במה שנטען כשוחד בחירות, אף לא מעורבות בקנוניה או כל עסקה פסולה אחרת עם קונינסקי, ולא הוכיחו אמת בפרסום שמתייחס לקובל. מנגד, הוכח כי הנאשמים פעלו… בחוסר תום לב ומתוך שיקולים זרים של יריבות פוליטית גרידא, ולכן ברור כי לא עומדת להם אף הגנה מתוך ההגנות אליהן הפנו לפי סעיף 15 לחוק איסור לשון הרע. אומנם הפרסומים בפייסבוק ובעיתונות הכתובה מתייחסים בעיקרם לקונינסקי… אולם שרבוב שמו ותמונתו של הקובל בפרסומים אלה כמי שמעורב במעשה השחיתות המתואר בהם מהווה לשון הרע, בהיותם מייחסים לקובל מעשה לא חוקי בדמות קבלת שוחד בחירות, על אף שמדובר בהאשמה חסרת בסיס בעליל, ובתור כך ברור שהם עלולים לפגוע בקובל או להשפילו בעיני הבריות״.

השופטת סיכמה את דבריה וציינה בהכרעת הדין: ״אשמתם של הנאשמים הוכחה מעל לכל ספק סביר ואילו טענות ההגנה שלהם לא הוכחו. לפיכך אני מרשיעה את הנאשמים בעבירות המיוחסות להם בקובלנה״.

גזר הדין יינתן לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש.

עו״ד תומר בן חמו שייצג בתביעה את טישלר, אמר: ״מדובר בהכרעה תקדימית של בית המשפט אשר קובע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים – לא לכאורה ולא לפי החשד – אלא באופן ברור שהנאשמים, אבי קוריאט ורינה גרינברג השתמשו בהגשת תלונת שווא למשטרה ופרסומים כוזבים ככלי להשגת רווח פוליטי לטובתם על חשבון פגיעה קשה בשמו הטוב של מר טישלר. בעקבות קביעות אלו בית המשפט מרשיע את הנאשמים בעברות של הוצאת לשון הרע״.

רז טישלר אמר לנו לאחר פסיקת הדין: ״אני מברך על פסיקת בית המשפט אך הזכייה במשפט עצמו אינה המטרה. יצאתי למסע הזה כדי להעביר מסר – פגיעה בשמו של אדם היא מחוץ ל׳משחק הפוליטי׳, ולנסות לטהר את תרבות השיח הפוליטי באזורנו ובכלל. כעת תמרור אזהרה פלילי גדול בעל השלכות חמורות יעמוד מול כל מי שיחשוב להתלונן במשטרה ולפרסם לשון הרע רק כדי להשיג רווח פוליטי על חשבון שמו של אחר. כמה קל להכפיש אדם על לא עוול בכפו ערב מערכת בחירות, כמה קל להפיץ שקרים מתוך רצון לפגוע. בית המשפט מניף דגל גדול כנגד התנהגות זו ומוקיע את ׳גיבורי הרשת׳ שידם קלה על המקלדת. יצא הצדק לאור!״

עו״ד שמוליק כהן שייצג את גרינברג וקוריאט מסר לנו: ״לדעתי, השופטת שגתה מא-ת ופסק הדין שלה אינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק והפסיקה ואף אינו משקף את אשר אירע באולם המשפט, בעת הדיונים. אנו נמתין לגזר הדין ומיד בסמוך לו נגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. אין לנו ספק כי בית המשפט המחוזי יהפוך את ההחלטה ויזכה זיכוי מוחלט את מרשיי״.

מחבר מועצת העיר כרמיאל, אבי קוריאט נמסר: ״לא מדובר בסוף פסוק. נערער לבית המשפט המחוזי עם מתן פסק הדין, על מנת להפוך את ההחלטה השגויה. לצערי, יש המנצלים את טעות בית המשפט כדי לפגוע בי פוליטית – אני מציע להמתין עם ההספדים ולא להיות מופתעים כשההחלטה תתהפך״.

קיראו על זה בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *