Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1681383574:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51019
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => משרד הבינוי והשיכון
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => משרד הבינוי דחה בקשות אם חד-הורית לקבלת דיור ציבורי: ״מחכים שאהיה מובטלת״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => כבר 4 שנים ש-פ׳ בת ה-43 אם לשלושה ילדים, אחד מהם בעל צרכים מיוחדים, נאבקת לקבל דיור ציבורי: ״לא עומדת בתנאי הזכאות״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 62
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | משרד הבינוי דחה בקשות אם חד-הורית לקבלת דיור ציבורי: ״מחכים שאהיה מובטלת״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 195
        )

)
אישה עצובה. עיבוד Dall-e
צילום אילוסטרציה: אין קשר לכתבה

משרד הבינוי דחה בקשות אם חד-הורית לקבלת דיור ציבורי: ״מחכים שאהיה מובטלת״

שתפו

כבר 4 שנים ש-פ׳ בת ה-43 אם לשלושה ילדים, אחד מהם בעל צרכים מיוחדים, נאבקת לקבל דיור ציבורי: ״לא עומדת בתנאי הזכאות״

מאת גיל דובריש

אם חד-הורית מכרמיאל לשלושה ילדים, אחד מהם עם צרכים מיוחדים, נדחתה על-ידי משרד הבינוי והשיכון כשביקשה סיוע בדיור ציבורי כי אינה עומדת בתנאי הזכאות.

מזה כארבע שנים מנהלת פ׳ (השם האמיתי שמור אצלנו) בת ה-43 מאבק למען השגת דיור ציבורי למען משפחתה. יש לה שלושה ילדים בגילאי 4 עד 18, כולם מתגוררים איתה בדירה בשכירות פרטית. היא עובדת בחצי משרה ומשתכרת קצת מעל 3000 שקלים בחודש, ובנוסף לכך משולמת לאחד הילדים שלה, בעל צרכים מיוחדים, קצבת נכות מביטוח לאומי בשיעור 50%. לדבריה, בעלה לשעבר לא משלם מזונות כבר שנים רבות.

״המצב הכלכלי שלנו החמיר מאוד בשנים האחרונות, קשה לי מאוד להחזיק את הראש מעל המים״ מספרת פ׳. ״הסכום שאני משתכרת אמור לממן את שכר הדירה, אוכל, מיסים, חינוך, טיפולים, בגדים לילדים… לא זוכרת מתי קניתי להם בגד. אני מקבלת תרומות שעוזרות לי לשלם עבור השכירות והמחייה ומסתמכת על חלוקת מזון כדי שיהיה מה לאכול בבית. אי אפשר לחיות ככה, אין לי יום ואין לילה, אנשים טובים מביאים לי לחם וחלב, אבל עד מתי ככה? הילדים שלי מתביישים במצב, מתביישים מחברים שלהם״. היא מוסיפה כי ״אם לא תושבי כרמיאל המדהימים. אני והילדים שלי כבר מזמן היינו נזרקים לרחוב. משרד השיכון מסייע בשכר דירה בסכום של 1090 ש״ח בחודש, אבל השכירות התייקרה מאוד בתקופה האחרונה וזה לא מספיק״.

לטענתה כל פניותיה לקבלת דיור ציבורי ממשרד השיכון ומעמיגור, נדחו משום שלא עמדה בתנאי הזכאות. ״בשלב הראשון, כשעבדתי במשרה מלאה והבן שלי קיבל קצבת נכות עבור 100%, נאמר לי שההכנסות מרובות ואינני עומדת בקריטריונים לקבלת דיור ציבורי. מאז נאלצתי להוריד לחצי משרה, וגם קצבת הנכות של בני קטנה בחצי, אבל גם עכשיו, מסתבר שיש חוקים חדשים ולפיהם אנחנו עדיין לא עומדים בקריטריונים. בינתיים, אני יודעת בוודאות על אנשים שנמצאים במצב כלכלי טוב ממני שמקבלים דיור ציבורי – ולי אומרים שיש ריבוי פניות ומחסור בדיור. בשיחה שהייתה לי השבוע, נאמר לי שעלי להיות מחוסרת עבודה כדי לעמוד בתנאים״.

פ׳ מציינת: ״זה אבסורד! האם מצפים ממני שאתפטר, שאהיה מובטלת, אזדקק להבטחת הכנסה ואחיה מתרומות, רק כדי שאקבל דיור מעמיגור?… אני רוצה להמשיך ולגדל את הילדים שלי, לא רוצה לאבד את השפיות, אבל המאבק הזה מתיש אותי. הילדים רואים אמא שלהם בוכה… אני לא ישנה בלילות, מרגישה לבד, אין מי שיעזור לי״.

מעיריית כרמיאל נמסר לנו: ״אנו מניעים מלהרחיב לנוכח צנעת הפרט, אך יובהר כי המינהל לשירותים חברתיים בעירייה פועל יחד ובתיאום עם ראש העיר משה קונינסקי ומנהלת משרד הבינוי השיכון במחוז הצפון לבחינת כל האפשריות העומדות בפניה בבקשתה לדיור ציבורי. גם במקרה זה, היא קיבלה סיוע מיטבי מהעירייה״.

משרד הבינוי והשיכון מסר בתגובה לפנייתנו כי הוא ״מכיר ומלווה את הפונה ובכדי להקל על הנטל הכלכלי בהשכרת דירה עד לקבלת דיור ציבורי, משרדנו מסייע למשפחה בהשתתפות בתשלום שכר דירה מדי חודש. נציין כי, עקב אי עמידתה בתנאי הזכאות בקשתה האחרונה לקבלת דירה בדיור הציבורי אשר נידונה בוועדות חריגים נדחתה, נדגיש כי, בימים אלו בקשתה המחודשת לקבלת דיור ציבורי נמצאת בשלבי בדיקה מתקדמים ובתום ההליך הפונה תעודכן בהתאם״.

מחברת עמיגור נמסר כי ״הזכאות לדיור ציבורי נקבעת על ידי משרד הבינוי והשיכון בלבד והפנייה אמורה להיות מופנת אליהם. לשאלתך בעניין היכרות הסניף עם הפונה, מבדיקה עם מנהלת סניף כרמיאל, הסניף אינו מכיר את הפונה״.

קיראו על זה בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

ילד נדרס, התושבים כועסים: התרענו מזמן על הסכנה

שתפובעקבות תאונת הדרכים בה נדרס ילד כשחצה את הכביש ברחוב התמר, טוענים דיירים במקום: הכתובת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *