Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1690184770:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47285
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => פרעון מלוות
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => גזברית העירייה ממליצה: דחייה ל-3 חודשים של פרעון המלוות ופריסתו מחדש ב-2024
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הנימוק: התייקרות סעיפי ההוצאות מפאת העלייה המאסיבית בריביות על המלוות והסכם הסייעות. אלון אזולאי המתמודד לראשות העיר מותח ביקורת על ההתנהלות
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | גזברית העירייה ממליצה: דחייה ל-3 חודשים של פרעון המלוות ופריסתו מחדש ב-2024
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 231
        )

)
עיריית כרמיאל חיצוני 2021-06-2
עיריית כרמיאל. צילום ארכיון

גזברית העירייה ממליצה: דחייה ל-3 חודשים של פרעון המלוות ופריסתו מחדש ב-2024

שתפו

הנימוק: התייקרות סעיפי ההוצאות מפאת העלייה המאסיבית בריביות על המלוות והסכם הסייעות. אלון אזולאי המתמודד לראשות העיר מותח ביקורת על ההתנהלות

מאת גיל דובריש

ראש מינהל הכספים וגזברית העירייה, ענת-חנה לנקסנר, מבקשת לאשר את דחיית פרעון המלוות בשלושה חודשים ב-2023 ופריסתו מחדש על פני תקופת המלווה בשנת 2024, וזאת עקב התייקרויות לא צפויות בסעיפי ההוצאות. מבדיקה שערכנו, סכום ההחזר עליו מדובר, נאמד בכ-4.8 מיליון ש״ח, כולל ריבית והפרשי הצמדה.

לנקסנר שיגרה לפני כשבועיים מכתב המיועד אל מנכ״לית עיריית כרמיאל, ד״ר שולה מנחם, ובו ביקשה להביא לאישור מועצת העיר את דחיית פרעון המלוות בתקופה הקרובה. מועצת העיר תדון בנושא בישיבה הקרובה, שלא מן המניין.

רק בשבוע שעבר פרסמנו כי לנקסנר תיפרד ב-1 בספטמבר מעיריית כרמיאל, אחרי 20 שנים במינהל הכספים, בעקבות מינויה כממונה במחוז מרכז במשרד הפנים.

לדברי הגזברית, ״לאור עליית הריביות המאסיביות במשק והסכמי השכר אשר נחתמו לאחרונה ללא שיפוי/שיפוטי חלקי… מבוקש מתוך אחריות כספית זהירה ושקולה לפרוס את המלוות כאמור על אותה תקופת המלוות בכדי להקל תזרימית כנגד הסכמים שנחתמו ללא שיפוי או שיפוי חלקי בגינם״.

השינויים שמבקשת לנקסנר לבצע נובעים משתי סיבות עיקריות: האחת – רוב המלוות של העירייה נלקחו בתקופה שבה ריבית הפריים הייתה נמוכה במיוחד (1%) וכיום, עם דהירת האינפלציה ועליית ריבית הפריים לשיעור שיא של 6.25%, יש לשקול את מחזור המלוות ומעבר למסלול שבו ריבית קבועה ונמוכה יותר. הסיבה השנייה: הסכמי השכר הציבורי והסכם הסייעות החדש שנכנס לתוקפו בחודש אפריל 2023 וטומן העלאת שכר הסייעות בכ-1600 שקלים לחודש וכן תוספות ותק, שהוסיפו עוד כ-5.5 מיליון ש״ח (ברוטו) להוצאות השכר בעירייה.

אלון אזולאי המתמודד בבחירות לראשות העיר, אמר: ״בקשתה של גזברית העירייה מעידה… על התנהלות כלכלית חסרת אחריות ועל חוסר יכולת ניהולית והבנה תקציבית-כלכלית של העומד בראש העירייה ושל שדרת הניהול… אני קורא לעיריית כרמיאל לפרסם את נתוני המאזן של העיר כדי להסביר לציבור את מצבה הכלכלי של העירייה וגופי הסמך״.

עוד הוסיף אזולאי: ״כל אדם שמנהל משק בית ובוודאי כל איש כספים מבין ויודע שכאשר מבקשת עיריית כרמיאל דחיית פרעון הלוואות, מחזור הלוואות ופריסתן על פני תקופות ארוכות יותר, מעיד הדבר על קושי תזרימי מובהק. תושבי כרמיאל, שלא יעבדו עליכם – מאחורי המילים היפות, מדובר בקושי תזרימי המגיע על רקע הסכמים שנחתמו ללא מחשבה, תכנון וכיסוי ומתוך אימפולסיביות. המשוואה לא עובדת. דברי הגזברית ברורים ונכתבו שחור על גבי לבן, במכתב ששלחה למנכ״לית העירייה. כל פרשנות נוספת, מיותרת״.

בתגובה לדברים, הדגישה גזברית העירייה כי אין קשר בין פנייתה לבין חוסנה הכלכלי של העירייה: ״מצבה הכלכלי של עיריית כרמיאל איתן והעירייה מוגדרת כרשות יציבה כלכלית! הניהול הכספי של העירייה מנוהל בתבונה רבה ועל הצד הטוב ביותר וזוכה להערכה רבה ע״י הממונים, לרבות משרד הפנים״.

עוד הוסיפה ענת-חנה לנקסנר ואמרה: ״לא מדובר בדחיית פרעון המלוות לשנת 2024 כפי שהוצג על ידיכם, אלא בפריסת המלוות עבור תקופת המלווה לשנים 2024 ואילך מבלי שיחול שינוי בתקופת המלווה״.

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שעיריית כרמיאל נדרשת לדחות את פרעון המלוות לתקופה מסוימת וכי ביצעה פעולה דומה בעבר, באישור מועצת העיר.

לכתבות המלאות בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *