Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1712126042:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 53197
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2024-04-03
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עבודה היברידית
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% עבודה היברידית מהבית ומהמשרד
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => עבודה היברידית. מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי העבודה. ההנהלות של כל החברות העסקיות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 78
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_wordproof_timestamp] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 21
        )

)
צילום אילוסטרציה: אינטרמקס

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפו

עבודה היברידית

מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי העבודה. ההנהלות של כל החברות העסקיות נאלצו למצוא פתרונות מידיים כיצד להמשיך ולהפעיל את העסק. נוצר מצב של מלכוד 22 שבו מצד אחד העובדים לא יכלו להגיע למשרדים כדי לבצע את עבודתם ומצד שני הרצון של כל בעלי העסקים היה להמשיך ולהניע את העסק כדי שהוא לא יקרוס כלכלית לאור הנסיבות המיוחדות. הפתרון הטוב ביותר הוא עבודה היברידית שמאפשרת עבודה מהבית בדפוסי עבודה שהם דומים ביותר לעבודה מהמשרד.

לאור המעבר החד והלא צפוי והשאיפה למציאת פתרונות טובים ככל האפשר, כל עובד עדכן את המנהלים שלו לגבי האפשרויות הטכניות שלו לעבודה מהבית. אם יש לו מחשב שמסוגל להתחבר לתוכנות הייעודיות של העסק, אם מהירות האינטרנט היא גבוהה, אם יש לו חדר עבודה או פינת עבודה שתאפשר לו עבודה רציפה ויעילה במינימום הפרעות ועוד. בהתאם לכך מקומות עבודה רבים רכשו פריטים עבור העובדים כמו אוזניות אלחוטיות, לפ טופים, עכברים, מקלדות, מצלמות עבור מפגשי הזום, כמו כן שדרגו את החיבורים שלהם לאינטרנט באמצעות הספק הביתי ועוד.

עבודה היברידית בפועל

המצב החדש חייב את ההנהלות של החברות למצוא פתרונות מהירים ואיכותיים כדי שהעבודה לא תיפגע. אחד הדברים המאפיינים עבודה היברידית הוא סדר היום שאמור להיות דומה ככל האפשר להתנהלות במשרד. לכן כל עובד שהחל את יום העבודה שלו מהבית עדכן כי נכנס למערכת וזאת בדומה להעברת כרטיס עובד. לאחר מכן הוא ביצע את כל העבודות הרוטיניות היום יומיות כמו פתיחת מיילים, מענה לגורמים פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים, טיפול בנישה הספציפית של כל עובד כמו חשבונאות, מכירות, שיווק, פרסום ועוד.

ישיבות בזום

אחת האופציות המעניינות שהחלה מיד בימים הראשונים של עבודה היברידית היא שימוש בתוכנת זום. התוכנה מאפשרת מפגש של גורמים רבים אשר כל אחד מהם נמצא במקום אחר ויצירת מפגש אינטראקטיבי בדומה לישיבות במשרד. באמצעות המצלמות החדשניות והאוזניות אפשר לראות ולשמוע כל אחד מהדוברים, לקדם מהלכים עסקיים נחוצים, לקבל החלטות ועוד. ישיבות הזום הן לעיתים של שני משתתפים ולעיתים הן רבות משתתפים וזאת בהתאם לחשיבותו של הנושא ולצורך של סיעור המוחות הכולל אנשי מקצוע רבים.

עבודה ביתית היום

תקופת הקורונה יצרה מסוגלות חדשה של עבודה היברידית כששני בני הזוג עבדו מהבית, כשהילדים למדו בבית כיוון שלא היו מסגרות חינוכיות והנטל היה מורכב. לאחר שחלפו כמה שנים מפרוץ המגפה יש דברים שנשארו ממנה.

במקומות עבודה רבים עבודה ביתית כמה פעמים בשבוע היא דבר נורמטיבי שהוא נוח מאד לעובדים והם חוסכים את כל השעות המבוזבזות בדרכים. מעבר לכך העובדים יודעים לתמרן בין שעות העבודה לבין ההתנהלות עם הילדים וכולם יוצאים מרוצים מכך.

ההנהלות של החברות הגיעו למסקנה שעובדים מסורים ובעלי מוטיבציה גבוהה מבצעים עבודה זהה גם מביתם ולכן עבודה היברידית היא אפשרית וגם כדאית.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

אירוע SheTalks בפארק הייטק צפון- רואן עאמר, חנה פרידמן, יוליה בסן, יעל יגרמן לביא, הילה בקשי, סלאם ביסאן וענת גואטה, צילום- ניצן זוהר

למה יש פחות נשים מגברים בהייטק?

שתפואירוע SheTalks שנערך בפארק הייטק צפון (פארק בר-לב) בהשתתפות פורום נשים בכירות מסקטורים מגוונים בעולמות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *