Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1697994003:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52505
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% גם וגם: מעטפת חירום גם לעורף
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מאת בת שבע אבוחצרה. מדינה שלמה עדיין מנסה לעכל את מה שקרה בבוקרו של ה-7 באוקטובר, היום בו הכל השתנה וישתנה לתמיד. אנחנו עדיין קוברים את מתינו
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => גם וגם: מעטפת חירום גם לעורף | בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תוכן מקודם
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 125
        )

)
בת שבע אבוחצרה עזרה במלחמה
צילום באדיבות: בת שבע אבוחצרה

גם וגם: מעטפת חירום גם לעורף

שתפו

מאת בת שבע אבוחצרה

מדינה שלמה עדיין מנסה לעכל את מה שקרה בבוקרו של ה-7 באוקטובר, היום בו הכל השתנה וישתנה לתמיד. אנחנו עדיין קוברים את מתינו, מנגבים את הדמעות ומנסים למצוא צוהר של תקווה לעתיד טוב יותר – משהו שיחזיר את השפיות בתוך המציאות האכזרית אותה אנו חווים, גוון של תקווה שיתווסף לתמונה עם הצבעים הקודרים.

האסון הלאומי הכבד לא פסח גם על העיר כרמיאל. שבעה ממיטב בנותיה ובניה נרצחו ונפלו במתקפת הטרור הנפשעת ביותר שידעה מדינת ישראל מאז תקומתה.

ליווינו למנוחות את שני בני העיר הלוחמים – גיבורי ישראל: לוחם גולני רב״ט איתמר כהן ולוחם הצנחנים רב״ט בר יענקלוב – ה׳ יקום דמם.

ליווינו בדרכם האחרונה גם את סופיה בונגרט, סטיבן מקרצ׳נקו, ירוסלב (סלבה) גילר, לירז ניסן ואליסיה לוין זכרם לברכה, שנרצחו על ידי מחבלים צמאי דם במסיבה שבסמוך לקיבוץ רעים בדרום. כך הפכה מסיבת טבע למסיבת ״טבח״ מוכתמת בדם.

ביקרתי את המשפחות ובכל פעם הקושי רק הלך והתעצם. חיים של משפחה משתנים ברגע ולא ישובו להיות כפי שהיו. טבע העולם שילדים קוברים את הוריהם ולא הורים קוברים את ילדיהם שאפילו לא טעמו את טעמם של החיים. אני מחבקת ומחזקת את המשפחות השכולות ושולחת את תנחומיי הכנים.

ללא ספק מה שקורה היום במדינה, ההירתמות, התרומות, ההתנדבות והרוח הישראלית המנשבת בכל פינה, כל אלה גם יחד מייצרים תמהיל של עם חזק ואיתן שלעולם לא ניתן להכניע.

אבל אנחנו לא צריכים שיקרה רע כדי שיהיה טוב. אנחנו חייבים להיות מאוחדים כל יום, כל השנה – לא רק כשאנחנו במלחמה מול אויבנו. אותם לבטח ננצח, אבל את המלחמות הפנימיות בינינו אף צד לא ינצח והן יותירו בכולנו צלקות לזמן ממושך, אולי לתמיד.

לראות בכל פינה את החבילות הנשלחות ללוחמים בחזית זה מרגש ומחמם את הלב. גם אני זכיתי ביחד עם כל הצוות הנפלא שלי ועמותת מתחברים לנשמה, להוציא לפועל את מבצע ״מתחברים ללוחמים״, במסגרתו אספנו תרומות מהכרמיאלים המדהימים, ארזנו חבילות מכל טוב וחילקנו ללוחמים בשטחי הכינוס והבסיסים בצפון ובדרום.

הלוחמים מוצפים בחבילות וזה מחזה מחמם את הלב. באמת. אבל נדמה לרגע שכולם מפנים את כל המשאבים, התרומות, החבילות והמזון לחזית ואיפשהו בדרך נשכחו אלה הזקוקים לסיוע שוטף גם בעורף.

נכון שכולם מחוברים שעות למרקע, צופים בחדשות ושוכחים ממה שקורה ממש לידם, בדלת שממול, לעיתים הכי קרוב אליהם. הנכה שמתקשה לתפקד לבד כי המטפלת חוששת להגיע לעבודה, הקשיש שהילדים שלו גויסו לצבא ועוד.

לכן הכרזתי השבוע על יציאה במיזם ״גם וגם״. גם דואגים ללוחמים הגיבורים בחזית וגם לא שוכחים את תושבי כרמיאל. המטרה שלצד הסיוע ללוחמים שלנו, ניתן יחס משמעותי לתושבים שזקוקים לסיוע בימי המתיחות והחירום. הם לבד ואסור שזה יישאר כך. הם זקוקים למישהו לידם, מישהו שיעבור לומר שלום, לראות שהכל בסדר איתם, לדבר איתם וגם לסייע במזון, ברכישת תרופות ובכל דבר שהם זקוקים לו.

הלוחמים בחזית יצליחו לעשות בצורה מוצלחת את המשימות שיוטלו עליהם, כאשר העורף יהיה חזק ואיתן. עורף כזה הוא עורף שחש שלא מפקירים אותו בימים קשים, שיש לו אוזן קשבת ולא חסר לו דבר.

אני קוראת לכל הכרמיאלים להצטרף אליי למיזם החשוב ״גם וגם״. בואו נמשיך לעזור ללוחמים שלנו, אבל אסור לנו בתכלית האיסור להשאיר בצד את תושבי העיר שלנו, בוודאי את אלה הזקוקים לנו.

פרסמנו את מספרי הטלפון של הדר (054-9775104) ועודד (054-9215640) לפניות של תושבי כרמיאל המבקשים סיוע בכל דבר: מזון, רכישת תרופות, איש שיח – אפילו מישהו שסתם ירים מעט את המורל, תיקון חירום בבית ועוד.

אנו מתארגנים בצוותי מתנדבים שייצאו לבתים שלהם על מנת לסייע. אמנם העיניים לחזית, אבל הלב של כולנו חייב להיות מחובר לאלה שנותרים בעורף. אנו מחויבים לתת להם כתף תומכת, אוזן קשבת, לב אוהב וחיבוק חם.

לסיום נתפלל כולנו לרפואתם של כל הפצועים ולחזרתם הביתה של כל השבויים והחטופים בריאים ושלמים.

עם ישראל חי. אנחנו ננצח!

מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה

כתבה מעניינת:

צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו – מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״

שתפו– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ – אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *