יפים שיסטיק 2019-03

האומן הכרמיאלי שבוחר ״לעוף״

שתפו

השם יפים שיסטיק אולי לא אומר לכם הרבה, אבל מדובר באומן בינלאומי המתגורר ופועל בכרמיאל למעלה מארבעים שנה

מערכת זהר הצפון

בתחילת חודש מרץ נפתחה בגלריה מגדל בתל אביב תערוכת יחיד חדשה של האומן יפים שיסטיק. השם הזה אולי לא אומר לכם הרבה, אבל מדובר באומן בינלאומי נחשב ומוערך המתגורר ופועל בכרמיאל למעלה מ-40 שנה. הוא חבר באגודת הציירים והפסלים בישראל וחבר בארגון האמנים של צפת.

יפים שיסטיק נולד בעיר צ'רנוביץ באוקראינה ועלה לישראל בשנת 1973. מאז ועד היום הוא מתגורר לבדו, מפסל ויוצר. בשנות השבעים המאוחרות הוא למד גרפיקה, בשנים 1982 עד 1985 למד תולדות האמנות, פיסול, ציור, רישום ואמנות הצילום בביה"ס הגבוה לאמנות בבאר שבע. הוא סיים לימודיו בהצלחה בשנת 1985 וקבל תואר בוגר באמנות ומדריך בכיר לאמנות. משנת 2000 עד 2005 למד ארכיטקטורה וסיים לימודיו עם תואר הנדסאי לאדריכלות. בהמשך למד גרפיקה ממוחשבת בכרמיאל.

“Love dance” יפים שיסטיק 2019
היצירה “Love dance” של יפים שיסטיק

פסליו המרשימים של שיסטיק רוויים בעצמה ורגישות ומלאי תנועה והבעה. בכישרון רב, ובקשת רחבה של טכניקות, מפיח יפים רוח חיים בחומר הדומם; הוא בונה ארסנל של ציפורים, שלכל אחת מהן סיפור משלה. הסגנון שלו מבוסס על הפיסול הריאליסטי, לצד אקספרסיוניזם מודרניסטי.

"אני בודק את היחסים בין העולם של הטבע האנושי, הרגשות והדמיון שלי״ אומר יפים. ״אני חי בעולם המודרני הדינמי ויוצר אמנות עכשווית דינמית״.

נושאי האמנות שלו מגוונים. הם עוסקים באהבה, בריקוד הבלט, בשלום ומלחמה, בציפורים, בנושאים יהודיים ועוד.
התנועתיות של ציפוריו המפוסלות וזווית הסתכלותו של שיסטיק מצביעות על רגישותו הרבה. אלו הן עבודות של רב אמן, ידען בברונזה בתנועות האדם ובחיבור ביניהן. רוב יצירותיו הם פסלי ברונזה. הוא בוחר ״לעוף״ על כנפי הדמיון בתנועה ובריחוף – הינתקות.

בעבר הציג תערוכות יחיד באיטליה, לס וגאס בארה״ב ובכל רחבי הארץ. היצירה שבה הוא גאה במיוחד היא שחמט נגד מלחמה, ציור המתאר לוח שחמט שעליו מוכנים להילחם הכלים, שחורים ולבנים. אלא שלמלחמה יש תוצאה קשה, המוצגת ביצירה באחת הפינות של הלוח, בדמות כלי שחמט שבורים.

כתבה מעניינת:

מסע של זהות: סגירת המעגל של לאה שגדלה בכפר ערבי ליד כרמיאל

שתפולאה שנולדה לאם יהודייה ואב ערבי, נישאה לגבר מוסלמי והביאה לעולם שלושה ילדים, סבלה מקרע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *