רותם ינאי גיא מרציאנו
רותם ינאי וגיא מרציאנו. צילומי ארכיון

האופוזיציה:‭ ‬למה לשלם עבור‭ ‬אישור‭ ‬תושב?

שתפו

חברי המועצה מטעם טב לכרמיאל טוענים: העירייה חוסכת עלויות, אין סיבה להמשיך לגבות כסף מהתושבים עבור הנפקת אישורי תושב. העירייה: התחלנו כבר לפני כן את האפשרות לביטול התשלום

מאת גיל דובריש

רותם ינאי וגיא מרציאנו מסיעת טב לכרמיאל באופוזיציה אומרים כי עיריית כרמיאל יכולה לבטל את הגביה עבור הנפקת אישורי תושב, וזאת בשל המעבר לשירות דיגיטלי. כיום משלם כל אדם המבקש להנפיק אישור כזה סכום של 20 שקלים.

מרציאנו העלה את הנושא לדיון בישיבת מועצת העיר ואמר כי ״העירייה מנפיקה אישורי תושב לפי דרישות מס הכנסה. בשנה הראשונה היה על התושבים להגיע פיזית לעירייה כדי לקבל אישורי תושב, בשנים הבאות נשלח הטופס אל בתי התושבים ביחד עם חשבון הארנונה, והשנה חלה התקדמות – העירייה מאפשרת לבצע את הרישום דרך אתר האינטרנט שלה. מאחר שהתהליך חוסך כסף רב לרשות המקומית, ההוצאות של העירייה פחתו – לכן אין סיבה להמשיך בגביית כסף מהתושבים״.

לדברי מרציאנו, ״בערים רבות אחרות שנמצאות במצב כלכלי הרבה פחות טוב מכרמיאל כבר הפסיקו לגבות כסף מהתושבים על שליחת האישורים, ראוי שגם עיריית כרמיאל תבוא לקראת התושבים ותפסיק לגבות את התשלום״.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

בתגובה נמסר בישיבה כי עוד קודם להעלאת הנושא לדיון, הנחה ראש העיר משה קונינסקי את מנכ״לית העירייה ד״ר שולה מנחם והיועץ המשפטי, עו״ד שלמה גבע לבחון את שינוי חוק העזר העירוני כך שאזרחים לא ידרשו לשלם עבור אישורי התושב.

ראש לשכתו של משה קונינסקי, אלי שדה ציין בישיבה: ״עד היום לאחר כחודש ימים של פעילות הפקנו כ-12,000 אישורים. אנחנו מנסים לתת את השירות והפתרונות כאן אצלנו. בשנה שעברה בסה״כ הונפקו באוטומט כ-17,000 אישורים. הבעיה עם המודל שבו גובים כסף היא שגם אנשים שלא צריכים את האישור – גובים מהם תשלום ולכן עצרנו את העניין הזה. אם יבוטל התשלום תיפתר הבעיה ואפשר יהיה לשלוח אישורי תושב לכולם. בכול מקרה, ישנם כ-4000 עד 5000 תושבים שעליהם להוכיח בפני מס הכנסה שהם מתגוררים בעיר ושכרמיאל היא מרכז החיים שלהם״.

עוד נמסר בישיבה כי חבר מועצת העיר וראש מינהלת הצעירים, חיים שוקרני, מוביל יוזמה למתן מענה מרוכז לצעירים שעימם ישנה בעיה בהנפקת אישורי תושב, זאת משום שהם מתגוררים אצל הוריהם ואין בבעלותם נכס משלהם, כך שהם מתקשים להוכיח שהם חיים בעיר.

כתבה מעניינת:

קצב הבנייה בכרמיאל ב-12 שנים: פחות מ-150 דירות בשנה

שתפובזמן שערים אחרות נהנו בעשור הקודם מתנופת בנייה, מאז סוף 2011 נבנו בכרמיאל 1717 דירות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *