Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1694349021:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52192
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-09-10
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% מרכז ידע וחדשנות לתעשייה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט.מרכז הידע והחדשנות המתקדם ביותר לתעשייה הישראלית הושק בשבוע שעבר בכרמיאל, בהשקעה של מיליוני ש״ח
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הושק מרכז ידע וחדשנות לתעשייה הישראלית בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 117
        )

)
מימין לשמאל - מירב גרוסמן, הנרי צימרמן, פרופ' אריה מהרשק, אמנון מרחב, רון תומר, עוז כץ, אחיאב גולן, מלי ביצור פרנס צילום יצחק אל
צילום: יצחק אל

הושק מרכז ידע וחדשנות לתעשייה הישראלית בכרמיאל

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

מרכז הידע והחדשנות המתקדם ביותר לתעשייה הישראלית הושק בשבוע שעבר בכרמיאל, בהשקעה של מיליוני ש״ח.

המרכז, שמשתרע על כ-500 מ״ר, ישמש כאתר עלייה לרגל למפעלי תעשייה, לאנשי חינוך ואקדמיה, סטודנטים, יזמים, נוער שוחר וגם לציבור הרחב. הוא מציג מגוון טכנולוגיות מתקדמות לעולם התוכן וההנדסה, הייצור, שרשרת האספקה וניהול ובהן הדפסה וסריקה תלת ממדית, תיאום דיגיטלי, תוכן גנרטיבי, ראיית מכונה, אחזקה חזויה, עגלה אוטונומית, קובוטים, רובוטים, מחסן אוטונומי, RFID, מערכות MES מתקדמות ועוד ועוד. בנוסף מוצגים פתרונות חדשניים עתידיים של סטארטאפים.

המרכז הינו מבית המכון לייצור מתקדם שהוקם בשנת 2020 על-ידי מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה. החברה הזכיינית המפעילה את המכון מורכבת מקבוצת הייעוץ Tefen יחד עם חברת ESI והמכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל.

אירוע ההשקה החגיגי בהנחייתה של מנכ״לית המכון, מירב גרוסמן, התקיים במעמד אמנון מרחב, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, עוז כץ מנהל מינהל תעשיות, ד״ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים, משה קונינסקי ראש עיריית כרמיאל, מלי ביצור פרנס מנכ״לית Tefen ויו״ר המכון, פרופ׳ אריה מהרשק, נשיא המכללה להנדסה בראודה, אחיאב גולן מנכ״ל המכללה ודירקטור המכון ואורחים ובכירים נוספים מהתעשייה.

מאז הקמתו, המכון לייצור מתקדם העניק שירותים לכ-330 מפעלים בארץ באמצעות כלים שונים בהם מיפוי פערים קיימים, הכנת מפות דרכים ויישומן, ליווי וייעוץ מותאמים לכל מפעל וחברה על מאפייניה, על מנת לשפר ולהגדיל את הפריון בתעשייה היצרנית בדגש על הטמעת דיגיטציה וטכנולוגיות ייצור מבוססות תעשייה 4.0.

המפעלים שקיבלו את סיוע המכון לייצור מתקדם הציגו ביצועים טובים משמעותית בהשוואה לממוצע בתעשייה. כך, בשנים 2019-2021 התוצר התעשייתי עלה בשיעור של 6.2% בקרב מדגם מייצג בעוד שבקרב מפעלים שקיבלו סיוע מהמכון התוצר גדל ב-19.3% בממוצע באותה התקופה, פער המבטא צמיחה עודפת של 13.3% ביחס לכלל התעשייה.

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי לאחר שהמכון לייצור מתקדם הוכיח את עצמו בארבע השנים האחרונות והציג עליה בתוצר, בצמיחה ובפיריון במאות אחוזים – הגיע הזמן להשיק גם את מרכז הידע והחדשנות שמטרתו לסייע בצמצום פערי הידע הקיימים בתעשייה, והוא מתמקד בהכשרות למנהלים. בתוך כך יפעל גם מרכז ההדגמה המיועד להאיץ את תהליכי ההטמעה אמצעות תצוגה חיה ונגישה של טכנולוגיות תעשיה חדשניות ומתקדמות שנמצאות בחזית הטכנולוגיה העולמית ומתעדכנות באופן דינמי ובהן פתרונות רובוטיקה וקובוטיקה, מערכות אינטרנט של הדברים IIoT, מדפסות תלת ממד ומיצג פתרונות של מערכות ניהול ומידע מתקדמות. לפתרונות הללו יש ערך משמעותי לאקו-סיסטם תעשייה 4.0 שמתפתח בשנים האחרונות באזור התעשייה של כרמיאל.

בנוסף, המרכז צפוי לתת רוח גבית לתעשיית ייצור מתקדמת בצפון הארץ, כחלק מחזון שר הכלכלה והתעשייה לחיזוק הפריפריה ויסודו של קלאסטר תעשיה חדשנית באזור זה.

במרכז יתקיימו סיורים מודרכים, אירועים מקצועיים, כנסים, מפגשים והשתלמויות רלוונטיות שנועדו להפוך אותו למוקד של עליה לרגל לכל מי שמתעניין בתחום על מנת לשקול שילוב פתרונות ויכולות ייצור מתקדם (Advanced Manufacturing) בתהליכי הייצור  והתפעול לרבות סטודנטים להנדסה, מומחים ומבקרים זרים וכו'.

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *