מריאן ניטישנסקי ראפר כרמיאל 2018

החיים הטובים של ״הראפר המשוגע״

שתפו

הראפר מריאן ניטישנסקי מכרמיאל שמוכר בשם TYO G מקליט שירים להנאתו ולא ממהר לרדוף אחרי ההצלחה. אחרי שלושה אלבומים ושיר ברוסית הוא חולם בסך הכל… להמשיך לחיות את היום

מאת גיל דובריש

אם השם מריאן ניטישנסקי לא אומר לכם הרבה, זה אולי כי אתם לא מקשיבים למוזיקת הראפ שלו, או שאתם מכירים אותו בשם הבמה TYO G ואולי בכינוי ״הראפר המשוגע״. כך או כך, למריאן בן ה-32 יש תחביב יחודי – הוא אוהב להפיק ולהקליט אלבומי ראפ אישיים, לא למטרות הצלחה מסחרית אלא מתוך אהבה נטו לז׳אנר.

מובן שתחביבים צריך לממן איכשהו. מריאן, יליד כרמיאל, נשוי ואב לשניים, מתפרנס ביום-יום כמדריך ספורט ואומנויות לחימה בכרמיאל ומחוץ לעיר. הוא מנהל קבוצות בשם #TYOWORKHARD ובין אימון לאימון כותב שירים, מקליט ומוציא אותם לאור.

״אני משלב עבודה עם מוזיקה, האימונים בקבוצות שלי נערכים עם מוזיקה שאני וכמובן שגם נוהג להשמיע את השירים מהאלבומים שלי״ אומר מריאן.
המוזיקה זורמת אצלו בדם מגיל צעיר. הוא שמע היפ הופ וראפ מאז שהוא זוכר את עצמו. כשהיה נער, הוא וחברים טובים מבית הספר הקימו בכרמיאל את הרכב הראפ הנדסה מילולית שהצליח היטב ואף זכה בבמקום הראשון בתחרות ארצית בהשתתפות עשרות להקות צעירות. הפרס היה חוזה הקלטות. כשהיה בן 15 הלהקה אף הוציאה אלבום בשם אלף פרצופים. אבל הגיוס לצבא קטע את החלום ואת הלהקה וחבריה התפזרו לכל עבר. ״לא היה טעם להמשיך״ אומר מריאן, ״אבל אני המשכתי לעסוק במוזיקה באופן אישי, להנאתי, כתבתי שירים למגירה וחלמתי שיום אחד אוציא אותם לאור״.

אחרי השחרור מהצבא, יצא ניטישנסקי לראות עולם. לקח לו ״קצת״ זמן לחזור לארץ. ״בגיל 30 בערך, חזרתי מהמסע שלי ברחבי העולם עם הרבה תובנות חדשות ומעניינות. היה לי הרבה מה לומר, גיליתי שהתובנות שלי זורמות מעצמן דרך המוזיקה״ הוא אומר. ״המסר שלי אופטימי – תמיד לדחוף קדימה, גם כשאתה חושב שאי אפשר, הרבה מוטיבציה חיובית. אחרי ששבתי לכרמיאל, כתבתי בלי הפסקה ומצאתי את עצמי עם המון שירים בתוך פרק זמן קצר. נכנסתי לאולפני הקלטות בכרמיאל והתחלתי להקליט, אין אצלי חזרות או ניסיונות, אני מקליט במכה אחת, מה שיוצא – אני מרוצה. לכן הקלטה של כל שיר אצלי אורכת בערך שעה, זה נחשב לזמן קצר מאוד״.

ראפר מריאן ניטישנסקי כרמיאל
מריאן ניטישנסקי, הלא הוא TYO G. צילום ארכיון

לאלבום הבכורה קראו קוקיז (עוגיות) תחת שם הבמה TYO Grizlaman. היו שם בסך הכל 20 שירים, כולם בסגנון הראפ. מריאן מספר כי הדיסק נמכר בכמה חנויות בכרמיאל ובאזור המרכז.

– מה עם הופעות?

״לא הופעתי. הרבה חברים שואלים אותי את השאלה הזו, למה לא להופיע ולדחוף קדימה את האלבומים שלי, התשובה שלי היא שראפ הוא דרך חיים, אם יש לי רעיון ושיר מוכן אני נכנס לאולפן, מקליט ומבחינתי זהו, לא ממשיך הלאה. מעדיף שיכירו את השירים שלי מפה לאוזן ולא באמצעות הופעות.

– כלכלית זה לא נשמע משתלם, איך אתה מכסה את התשלום על ההלקטות?

״אני לא שר כדי להתפרסם, אלא כי אני אוהב את זה, חי את הראפ יום-יום כתחביב והנאה ולא כמקצוע. אם מישהו יקח אותי כפרויקט? לא אגיד לא… אבל אני לא מנסה להידחף לתעשייה הזו״.

– אתה לא חולם להתפרנס מהמוזיקה?

״החלום שלי הוא להמשיך לעשות את זה, העיקר ליהנות לכתוב, להקליט, שתמיד יהיו לי שירים ורעיונות חדשים. קריירה ממוזיקה? אני לא ממש שם״.

המוזיקה של מריאן לא ממוסחרת, היא שקטה, מעבירה מסרים, לא הראפ הרגיל שרובנו מכירים, אלא הרבה יותר מורכב ועמוק. לפני פחות משנה הקליט אלבום שני, ולאחרונה הוציא אלבום שלישי. ״זה בער לי בגוף, קיבלתי הרבה פידבקים טובים וראיתי שיש אנשים שהשירים נגעו בהם. זה נתן לי דחיפה נוספת. לא חשבתי יותר מדי, התחלתי לכתוב שוב וגיליתי שאספתי מספיק חומר לאלבום מוכן. אז נכנסתי להקליט שוב, גם הפעם, מקדיש שעה-שעתיים לשיר, לא יותר. בדרך כל אנשים יושבים ימים ולילות על הפקת שיר, אבל אני חושב שמה יוצא בניסיון הראשון הוא הכי טבעי. האלבום החדש נקרא ימים לילות. ההבדל בינו לקודם, שהמסר הפעם הוא יותר בכיוון של ׳לחיות את היום כאילו זה יומך האחרון׳ במובן של ליהנות מכל רגע ולא להיתקע, לא לתת לדברים שעושים לך רע לגעת בך״.

– שמעתי את השירים. זה נשמע לי עמוק, אבל לא קצבי במיוחד.

״המוזיקה שלי עוצמתית במילים, יותר נקודות שמעבירות את המסר במילים ולא בקצב, האלבום החדש שלי עוסק במילים חודרות, מסרים והגשמה עצמית, הוא לא מיועד למסיבות וריקודים״.

– מאיפה זה מגיע?

זה בא מהרצון ליהנות מהדרך, ליהנות כמה שיותר מהחיים, מכל מה שקורה מסביב. טוב לי בחיים. הכל תלוי בנו. החיים שלנו הם כמו ציור, זה מתחיל בנקודה קטנה. אני טוען שהנקודה הזו צריכה להיות חיובית, לחשוב טב, ומשם לעלות הלאה. כזה אני. כל בוקר אני קם ׳ומרים׳ את המתאמנים שלי, כל יום אני בפרונט מולם ואני חייב להיות 100%, לחייך כל הזמן ואני אוהב את זה, זו הדמות שלי, זה האופי שלי, להיות פול גז כל הזמן״.

– אתה לא חווה עצבות ודכאון כמו כולנו, לפחות מדי פעם?

״יש קטעים שאני למטה, כמו כולם, אבל אז אני גורם לעצמי לחשוב מחשבות חיוביות. יש לי פתרון למצבים האלה – אני מזכיר לעצמי שלא צחקתי מספיק באותו יום, ככה אני מתרומם. מלבד המשפחה שלי, יש שלושה דברים שאני אוהב לעשות בחיים: ספורט, מוסיקה ולצחוק״.

– והמשפחה תומכת בתחביב הזה?

״אני מתרגל להיות אב לשניים, הילדים שלי בני 3 ושנה. אני שואף להיות אבא טוב יותר, להיות שם בשבילם בכל רגע. אני יודע שהתקופה הזו לא תחזור, משתדל ליהנות בחיק המשפחה בכל רגע עם אשתי האהובה והילדים. הם מבינים שאני מכור למוזיקה וזה התחביב שלי. הילד הבכור מזמזם את המילים של השירים והקטנה רוקדת. האישה חיה את החלום של אשתו של Tyo G, אני חושב שזה עושה לה טוב לראות אותי נהנה״.

– מה הלאה?

״אחרי הרבה שנים החלטתי להקליט שיר ברוסית עם זמרת מרוסיה בשם קטיה שהגיעה לאחרונה לארץ. הקלטנו את השיר ביחד עם מפיק ידוע מתל אביב. זה שיר קצבי, מצחיק והומוריסטי… שמו לו ׳חלדייץ׳ שזה רגל קרושה, המאכל האהוב על הרוסים… זו פעם ראשונה שאני מנסה מוזיקה ברוסית. זה היה נסיון נחמד, כתבתי את כל המילים לשיר. מה הלאה? מקווה שאגע בכמה שיותר אנשים עם השירים שלי ואמשיך לשמח אנשים גם במוזיקה וגם בספורט. ב-2019 יהיה אלבום חדש ומרענן. אפשר למצוא את השירים שלי בערוץ היוטיוב שלי בשם TYO G״.

כתבה מעניינת:

בוריס פודוקושיק צילום ארכיון

פרידה מבוריס פודוקשיק: "מר היאבקות", אגדה וחבר

שתפומה שעשה ותרם בוריס פודוקשיק למען ענף ההיאבקות בכרמיאל ובארץ, אף אחד לא עשה ואף …


תגובה אחת

  1. מאיפה באת מכוכב חלל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *