Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1682341024:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51154
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => דודי עבאדי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הפראמדיק האהוב שהציל חיים בכרמיאל נפטר בפתאומיות בפולין
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => דודי עבאדי (58) שהחל כמתנדב נוער במד״א כרמיאל בסוף שנות ה-70 ושימש בהמשך כפראמדיק הראשי וכמנהל מחלקת הצלב האדום במד״א
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הפראמדיק האהוב שהציל חיים בכרמיאל נפטר בפתאומיות בפולין
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 605
        )

)
דוד עבאדי צילום מד״א
דוד עבאדי. צילום מד״א

הפראמדיק האהוב שהציל חיים בכרמיאל נפטר בפתאומיות בפולין

שתפו

דודי עבאדי (58) שהחל כמתנדב נוער במד״א כרמיאל בסוף שנות ה-70 ושימש בהמשך כפראמדיק הראשי וכמנהל מחלקת הצלב האדום במד״א הלך לעולמו אחרי מצעד החיים ביום השואה

מאת גיל דובריש

דודי עבאדי (58), תושב כרמיאל לשעבר, ששימש כפראמדיק הראשי במד״א וכמנהל מחלקת הצלב האדום בארגון, נפטר בפתאומיות בפולין. בני משפחתו וחבריו של דודי, ליוו אותו למנוחות ביום שישי האחרון (21.4.2023) בבית העלמין היהודי אוקופבה בוורשה, שם התגורר בשנים האחרונות. הוא הותיר אחריו חלל גדול, משפחה וחברים כואבים.

דודי עבאדי גדל והתחנך בכרמיאל. הוא הצטרף למד״א כמתנדב בתחנת בכרמיאל בשנת 1979, כשהיה נער בן 14. בשנת 1988 סיים את קורס הפראמדיקים ושימש כפראמדיק במרחב אשר של מד״א, היה ממקימי שירות הטיפול הנמרץ של מד״א בכרמיאל ולאחר מכן שימש כפראמדיק הראשי במגן דוד אדום. בתפקידיו הרבים הצליח חיי אדם רבים במו ידיו. בתפקידו האחרון בארגון, היה ממקימי מחלקת הצלב האדום במד״א וניהל את המחלקה. במד״א מספרים כי ״לכל אורך הדרך ביצע את תפקידיו מתוך מסירות אין-סופית ומקצועיות ללא לאות״.

לפני כעשר שנים סיים דודי את תפקידו במד״א, ולקח על עצמו באופן רשמי תפקיד מפתח בעמותת מצעד החיים, במסגרתו סייע בשנים האחרונות בתפעולו של מצעד החיים באושוויץ. זיכרון השואה והנספים, והלקחים מהזוועות, היה בראש מעייניו 24 שעות ביממה. כמה סמלי הוא שמותו הפתאומי אירע זמן קצר לאחר מצעד החיים האחרון, ביום השואה שחל בשבוע שעבר.

חברתו הקרובה של דודי, פראמדיקית מד״א רחלי כהן-אכר ממחלקת הצלב האדום במד״א, מספרת: ״דודי היה איש מאוד מקצועי עם חזון וראייה לטווח רחוק. הוא היה איש מד״א ופראמדיק בכל רמ״ח אבריו. דודי היה איש הומניטרי, אדם שחושב בגדול ואי אפשר היה להישאר אדישים אליו. למדנו ממנו המון, היו לו הרבה מאוד תכניות וחלומות והוא עשה הרבה דברים טובים למען האנושות – בין השאר פרויקטים להקלת סבל אנושי של בני אדם בכל העולם. לדודי היו חברים טובים, מכל גווני הקשת, מכל הדתות ומכל הארצות. מעט מאוד אנשים יכולים להשאיר טביעת אצבע כל כך משמעותית ולהשפיע על חייהם של כל-כך הרבה אנשים בארץ בעולם – בכל מקום שהגיע אליו ובכל דבר שעשה. דודי היה כל-כך מוערך, בתור אדם, בתור חבר, בתור איש מקצוע – פראמדיק, והוא יחסר לנו מאוד״.

בת שבע גואז, סגנית מנהל מד״א מרחב אשר במד״א: ״דודי היה איש חייכן, לבבי ומסור – כל כך מסור למקצוע. הוא תרם המון לתחום רפואת החירום בארץ. דודי היה הפראמדיק הראשון שחנך אותי למקצוע, במקצועיות בלתי נלאית וחיוך רחב דודי האמין בכולם ועשה כל שביכולתו כדי לתרום להצלחה של כל אחד ואחת. דודי תרם כל כך הרבה להכשרות אנשי הרפואה בארץ ועשה את זה באופן אנושי וחם ביותר, הוא יחסר לכולנו״.

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״מגן דוד אדום מרכין ראש עם פטירתו של חברנו, דודי עבאדי ז״ל. מאז החל את דרכו בארגון כמתנדב נוער דודי פעל במקצועיות ומסירות שאין כמותה, בכל תפקידיו בארגון – החל ממע״ר ועד לפראמדיק הראשי במד״א וכמנהל מחלקת הצלב האדום במד״א. גם לאחר שסיים את תפקידו במגן דוד אדום דאג דודי לשמור על יחסים קרובים ומקצועיים עם מד״א עד יומו האחרון. במסגרת תפקידו בעמותת ׳מצעד החיים׳ היה אחראי ללא מעט שיתופי פעולה למען הנצחת זיכרון הנספים והשואה. ההודעה על פטירתו הכתה בעצב ובתדהמה בעובדי ומתנדבי הארגון. יהי זכרו ברוך״.

כתבה מעניינת:

ילד נדרס, התושבים כועסים: התרענו מזמן על הסכנה

שתפובעקבות תאונת הדרכים בה נדרס ילד כשחצה את הכביש ברחוב התמר, טוענים דיירים במקום: הכתובת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *