Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2302
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הקלות הבלתי נסבלת של העיקולים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הקלות הבלתי נסבלת של העיקולים העיריות ועיקול החשבונות הקלות הבלתי נסבלת... מגיע לבנק. רוצה להוציא כסף. אי אפשר אומרים לי. למה? החשבון שלך מעוקל. מי עיקל? מי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 89
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 290
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הקלות הבלתי נסבלת של העיקולים העיריות ועיקול החשבונות הקלות הבלתי נסבלת... מגיע לבנק. רוצה להוציא כסף. אי אפשר אומרים לי. למה? החשבון שלך מעוקל. מי עיקל? מי
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הקלות הבלתי נסבלת של העיקולים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
העיריות ועיקול החשבונות הקלות הבלתי נסבלת... מגיע לבנק. רוצה להוציא כסף. אי אפשר אומרים לי. למה? החשבון שלך מעוקל. מי עיקל? מינהל החנייה של עיריית תל אביב... מה? אני בהלם

הקלות הבלתי נסבלת של העיקולים

שתפו

הקלות הבלתי נסבלת של העיקולים

העיריות ועיקול החשבונות הקלות הבלתי נסבלת…
מגיע לבנק. רוצה להוציא כסף. אי אפשר אומרים לי. למה? החשבון שלך מעוקל. מי עיקל? מינהל החנייה של עיריית תל אביב… מה? אני בהלם. מה הסכום? 300 ש”ח. אתם הבנתם את זה? יושב איזה פקידון בעיריית תל אביב ובלחיצת כפתור מעקל לי את חשבון הבנק שלי.
מילא היה מדובר רק בי. לא. זו הפכה להיות מכת מדינה. אדם מקבל דוח חנייה. לא יודע עליו אפילו, או שכח לשלם כי יש לו עוד מליון דברים לשלם עליהם. ובאיזה יום בהיר טראח… החשבון מעוקל וכך לגבי ארנונה ועוד ועוד. חברים, מדובר במאות אלפי בני אדם. הקלות הבלתי נסבלת הזו של החוצפה להכנס לחשבון הפרטי שלנו ופשוט לעקל אותו… עכשיו, אוקיי. אתה רוצה לשלם אותו אבל אי אפשר כי החשבון מעוקל. הבנתם? שלא לדבר על ההוצל"פ שהפכה להיות אימת מליונים בארץ. נכון, אין ספק שחובות יש לשלם אבל יש דרך ויש דרך. אבל אינני מדבר על חובות ברורים, ידועים שאין עליהם ויכוח. אתה מקבל פתאום מאיזה עורך דין מכתב התראה ואין לך שמץ של מושג במה מדובר. אמיתי. אין לך שום דרך לבדוק גם.
אפרופו עורכי דין. לא מבין מדוע אני, אתם, כולנו צריכים לשלם עבור עורך דין שרשות או מוסד או כל גוף ציבורי אחר שוכר, כשאני בעצם חייב לרשות ועל עורך הדין עלי להוסיף עמלות וקנסות כדי שהוא יגזור ממני קופון? לא הגיוני. לא סביר. מה עוד שלכל רשות יש עורך דין משלה שמקבל שכר יפה מאוד מהתושבים. מה פתאום אנחנו צריכים לשלם בנוסף לחוב לרשות, עוד כסף לאיזה עורך דין? שאלתי עורכי דין וכולם אמרו לי שיש משהו במה שאני אומר… לדוגמה: נאמר שאני חייב לתאגיד המים 100 ₪. כעבור זמן אני מקבל מכתב לא מהתאגיד אלא מאיזה עורך דין אלמוני, שמודיע לי שאני חייב לתאגיד 100 ₪ וכי עלי לשלם לו, לעורך דין 150 ₪ נגיד. למחרת אני ניגש לתאגיד, משלם לו את החוב בסך 100 ₪. אז מה? עכשיו אני חייב 50 ₪ לעורך דין? ותחשבו על זה…

איפה איפה ואיפה…
לא לא. לא השיר הדבילי הזה על היום הולדת 80 איפה כדי להגיע לעוגה…(מסכן הילד התחרפן…תביאו כבר את העוגה…מה איפה איפה?) לא, אני מדבר על איפה ואיפה. כלומר כשמישהו מקבל יותר ממישהו אחר שנמצא בדיוק באותו מצב מכל הבחינות של ההוא שמקבל פחות.
איפה ואיפה (פ' קמוצה) זה ענין שיכול להטריף אותי ובכל המובנים. כפי שאסור בתכלית האיסור לגרום לאחד מילדינו לחוש שהוא מקופח לעומת אחיו ואחיותיו, כך אסור שזה יקרה בכל תחום אחר אבל ללא ספק, שבעיקר בעבודה. שני עובדים, ממש בותו התפקיד, אותו הוותק, אותו הדבר. לא יתכן שאחד יקבל יותר מהשני. פשוט לא. זה גורם להתמרמרות וצודקת, לתסכול, לכעס  מיותרים לגמרי. ככה בדיוק נוצרים מעמדות בכל מקום.
בתוך המשפחה, איפה ואיפה יכולה להיות ענין הרסני של ממש. אני מכיר משפחה שאחד מהילדים קיבל יותר, הרבה יותר מכל דבר, משני אחיו. המשפחה הזו מפוררת לחלוטין היום. מה עושים? פשוט שמים לב. מקפידים. יודעים לחלק נכון את הכל. לא יתכן שאמא תכנס לחדר בו מתגוררים שניים מבניה, תחבק רק אחד ותצא מהחדר בלי לחבק גם את השני. איפה ואיפה היא אחד הדברים הקשים ביותר שקיימים ושיכולים לגרום לאנשים לעשות מעשים שלא נדע. כדאי מאוד להמנע מכך.

ככה זה עובד…
בעקבות פניות ושאלות לגבי איך בעצם בנויה עירייה, אז פעם אחת ולתמיד הנה כך זה עובד בכרמיאל ובכל עיר אחרת רק במספרים משתנים.
אז ככה: נתחיל עם ראש העיר שלעניינינו שווה ערך לראש ממשלה קטן, יש האומרים ואולי בצדק עם כח וסמכויות גדלים מאלה של ראש ממשלה.
כידוע, ראש העיר נבחר אישית וישיר ע"י הציבור.
לכרמיאל מועצת עיר המונה 17 חברים ובהם גם ראש העיר (כולם נבחרו ע"י הציבור), כך שבעצם יש לנו 16 חברי מועצה. אם תרצו המועצה היא הכנסת של כרמיאל (אלא שבניגוד לחברי הכנסת, חברי המועצה אינם מקבלים שכר).
אז תשאלו מי אם כך היא ה"ממשלה" של כרמיאל? כלומר, הרשות המבצעת? התשובה היא: הקואליציה שראש העיר הרכיב לאחר הבחירות. בקדנציה הנוכחית יש בקואליציה 10 חברים. 7 חברי סיעתו של ראש העיר, 2 מהבית היהודי, 1 מהליכוד.
האופוזיציה מונה 7 חברים. 4 של סיעת המהפך, 3 של החרדים.ישנו רוב ברור ומוחץ לקואליציה.
למועצת העיר ישנן וועדות שונות (ממש כמו בכנסת) חלקן וועדות חובה כמו ביקורת, כספים, מכרזים וכד' וועדות נוספות. על פי הספר הוועדות מתכנסות ומגישות למועצת העיר הצעות, המלצות בתחומים השונים. הנהלת העירייה (הקואליציה) דנה בהן, מגיעה להחלטות שמחייבות את כל חברי הקואליציה. מיד לאחר מכן מתכנסת המליאה (קואליציה ואופוזיציה) לישיבת מליאה ושם דנים בכל הנושאים כשלאופוזיצייה יש אפשרות להגיש שאילתות בנושאים שונים. הנושאים נדונים ובהרמת יד מתקבלות החלטות המליאה שמחייבות את כולם.
וכאן נכנסים לפעולה, כל נושאי התפקידים למיניהם שלהבדיל מ-17 חברי המועצה, הם אינם נבחרי ציבור שנבחרו בבחירות, אלא נבחרו לתפקידם אם במכרזים, אם בדרך אחרת וכולם מקבלים שכר. אלה הם, אם תרצו, "עובדי המדינה" של כרמיאל ועליהם להוציא לפועל את החלטות המועצה.
אז תשאלו מי מבקר את פעולות העירייה? אז יש מבקר עירייה שאמור להוציא דוחות שנתיים… יש את וועדת הביקורת שבראשה חייב לעמוד חבר אופוזיציה, אבל כל אלה "נחמדים". מי שבאמת מבקר את פעולות העירייה הם משרד הפנים, משרד התמ"ת, משרד האוצר ומי לא בעצם כשגם מבקר המדינה בודק רשויות בכל שנה.
לעירייה כמובן אין רשות שופטת משלה (וטוב שכך…), הרשות השופטת היא של כולם. ממשלה, כנסת, אזרחים, מוסדות. כולם!

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *