Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1698665058:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47010
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1036
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

)
מועצת העיר ישיבה צילום מדף הפייסבוק של העירייה
מועצת העיר. צילום מדף הפייסבוק של העירייה

ויכוחים קשים ומחלוקות במועצת העיר: אושרה הלוואה בסך 14 מיליון ש"ח

שתפו

בצל המלחמה והמצב הביטחוני: 9 חברי מועצה אישרו עקרונית לקיחת הלוואה לשדרוג מקלטים, רכישת מיגוניות, טיפול במפונים ועוד. בקואליציה כועסים על האופוזיציה בטענה להתנגדות משיקולים פוליטיים, באופוזיציה טוענים כי לא טרחו ליידע אותם מדוע יש צורך בהלוואה ומטרותיה

מאת גיל דובריש

על רקע המצב הביטחוני: מועצת העיר כרמיאל אישרה בקשה לקבלת הלוואה חדשה בסך 14 מיליון שקלים, ברוב של 9 חברי מועצה (מתוך 17 בסך הכל). מדובר באישור עקרוני המסמיך את גזברית העירייה לקיים מו"מ על תנאי ההלוואה. באופוזיציה נשמעות טענות קשות על ניסיון לניצול ציני של המצב וניסיון מחטף מצד ראש העיר, בעוד שבקואליציה נשמעות תלונות על כך שההתנגדות להחלטה מונעת משיקולים פוליטיים ופוגעת בביטחון התושבים.

במסגרת הסבב הטלפוני בקרב חברי המועצה, נשלחו הודעות וואטסאפ לקבוצת חברי המועצה בנושא אישור בקשה להלוואה בסך 14 מיליון שקלים לצרכי ביטחון ותשלום שעות נוספות לעובדי עירייה, לאור המצב הביטחוני החריג. בין השאר, מיועדים כספים אלה להכנת מקלטים משותפים, טיפול במפונים מהדרום ומהצפון, רכישת מיגוניות, הקמת אזור חיץ, ועוד.

בעקבות ההודעות, התגלעו בין חברי הסיעות השונות חיכוכים ומחלוקות רבות. גורם בקואליציה סיפר לנו כי "היה ריב ענק בקבוצת חברי המועצה. חלק מהחברים בכלל לא הגיבו להצעה, לא תמכו בנטילת ההלוואה לצורכי כספי חירום בזמן מלחמה ועיכבו את ההחלטה ב-24 שעות. בסופו של דבר ההצעה התקבלה ברוב של תשעה חברים".

מתוך התכתובת בקבוצת הוואטסאפ, עולות תהיות מצד חלק מחברי האופוזיציה לגבי עיתוי ההלוואה והמטרות להן נועדה, תוך הדגשה כי מדובר בניצול ציני של המצב לצרכים פוליטיים לקראת הבחירות הקרובות לראשות העיר.

אחד מחברי האופוזיציה כתב בקבוצה: "היות והבקשה והמסמכים נשלחו היום בעת שאנו עוסקים בלסייע לתושבים בפעילות במקלטים ומשלוחי ציוד ומזון לחיילים, והיות ומדובר על הלוואה בזמן שיהיה צורך להחזירה, יש לבדוק במיוחד בתקופה זו, כל סעיף שנרשם במסמך העירייה. אבקש אורך זמן סביר כדי להבין ולהחליט בהתאם. תודה".

עוד הוסיפו חברי האופוזיציה: "באמת, נכון שמצב חירום ואף אחד לא יתנגד לצרכים שנדרשים לתושבים, אבל גם יש קופה ציבורית שצריך לשמור עליה. אי אפשר להיות חותמת גומי".

אבי קוריאט, מראשי האופוזיציה אמר לנו כי "סעיפים רבים בהצעת ההלוואה אינם מובנים ולא קיבלנו הסברים מפורטים לגביהם. כשמבקשים מאיתנו לאשר לקיחת הלוואה בצורה כזו, אנחנו מצפים שיתנו לנו הסברים מפורטים לגבי כל הסעיפים, חלקם כלל אינם מובנים לנו. למשל, יש סעיף בשם הקמת אזור חיץ – מה הכוונה, איזה אזור חיץ? יש גם סכום של כ-2 מיליון שקלים לרזרבה, מדוע כל-כך הרבה כסף שאולי לא יהיה שימוש בו!"

פנינו אל עיריית כרמיאל כדי לקבל התייחסות לנושא וזו תגובתה לשאלותינו:

"1. מצבה הכלכלי של עיריית כרמיאל איתן והעירייה מוגדרת כרשות יציבה כלכלית! הניהול הכספי של העירייה מנוהל בתבונה רבה ועל הצד הטוב ביותר וזוכה להערכה רבה ע"י הממונים לרבות משרד הפנים.

2. עיריית כרמיאל פועלת אך ורק עפ"י וכמתחייב בחוק. טובתם, רווחתם וביטחונם האישי של תושבי העיר מובילה את הנהלת העירייה בימי שגרה בכלל ובתקופה קשה – שע"ח (שעת חירום) זו בפרט.

3. מנכ"לית העירייה ד"ר שולה מנחם, העבירה עפ"י וכמתחייב בחוק לאישור חברי מועצת העיר פירוט לאישור של בקשת ההלוואה ממשרד הפנים.

4. חשוב להבהיר שמשרד הפנים הוא זה שפנה לרשויות במתווה סיוע חירום בהלוואה לזמן ארוך לצרכים שוטפים של מערך החירום.

5. כל המקלטים הציבוריים שבאחריותה של העירייה כשירים לחלוטין לשע"ח ועל כך זוכה העירייה מידי שנה ב- 5 כוכבי היופי למקלטים.

6. מתוך דאגה רבה לתושבי העיר, העירייה החליטה לנוכח המצב הביטחוני הרגיש להתגייס ולסייע גם בהכשרתן של תשתיות בכ-630 מקלטים משותפים בבניינים פרטיים שאינם נמצאים תחת אחריות העירייה. העלויות הכרוכות בכך, כולל חיבורם של כל המקלטים הן הציבוריים והן המקלטים המשותפים בבניינים פרטיים לתשתית האינטרנט של חברת בזק הן גבוהות ביותר ופורטו בפני חברי מועצת העיר.

7. העירייה גם הגבירה כנדרש וכמתחייב בתקופה זו את צוותי החירום ומפעילה חמ"ל, מוקד חירום וצוותי אבטחה ושיטור עירוני 24/7 על מנת להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולסייע לכל צרכיהם. גם עלויות החירום הנדרשות לשם כך, פורטו בפני חברי מועצת העיר.

8. . לנוכח המצב הביטחוני וביעילות רבה, הוקמה כיתת כוננות ולצורך הפעלתה במיידי, נרכשו כלי נשק, אפודות מגן ונשכרו כלי רכב כמתבקש. העלויות פורטו בפני חברי מועצת העיר.

9. העירייה גם דואגת לאירוח של שני גדודי פקע"ר על כל המשתמע מכך.

10. העירייה גם דואגת למשפחות שכולות תושבי העיר שאיבדו את יקיריהן מפתיחת המלחמה.

11.. רק רווחתם של תושבי העיר עומדת לנגד עיניו של ראש העיר בימי שגרה בכלל ובשע"ח זו בפרט.

12. לצד כל זה נערכת העירייה תקציבית גם להוצאות בלתי צפויות שעלולות לצאת במערכה ארוכת טווח.

13. ראש העיר משה קונינסקי מבקש להודות להנהלת העירייה, למנהלי וראשי המערכים, לעובדי העירייה וחברות הסמך על עבודתם המסורה והתגייסותם למען תושבי העיר בתרופה קשה זו.

14. אין בכוונתו של ראש העיר להגרר לנושאים ולעימותים פוליטיים בכלל ובתקופה מאתגרת זו לעם ישראל בפרט".

כתבה מעניינת:

שכונה בכרמיאל נוף בינוי צילום באדיבות צביקה מונר

בשורה לחג: פורסם מכרז לבניית 96 יחידות דיור חדשות בכרמיאל

שתפומאת גיל דובריש בשורה צנועה לחג הפסח: רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון פרסמו היום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *