Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1630593575:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47006
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | זוג נשים מכרמיאל: ביה״ס מפלה אותנו לרעה בגלל נטייתנו המינית
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל | חברה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => להט״ב בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => זוג נשים מכרמיאל: ביה״ס מפלה אותנו לרעה בגלל נטייתנו המינית
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ב׳ ומ׳ מכרמיאל שנישאו לאחרונה בטקס אזרחי טוענות כי ההנהלה בביה״ס בו לומדים שניים מילדיה הביולוגיים של אחת מהן מפלה אותן לרעה. מינהל החינוך: ״אין אפליה״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 905
        )

)
זוג להטביות כרמיאל צילום עידן שוחט
צילום עידן שוחט

זוג נשים מכרמיאל: ביה״ס מפלה אותנו לרעה בגלל נטייתנו המינית

שתפו

ב׳ ומ׳ מכרמיאל שנישאו לאחרונה בטקס אזרחי טוענות כי ההנהלה בביה״ס בו לומדים שניים מילדיה הביולוגיים של אחת מהן מפלה אותן לרעה. מינהל החינוך: ״אין אפליה, יש צורך בהסדרת העניין בתהליך פורמלי״

מאת גיל דובריש

האם הנהלת בית ספר בכרמיאל נוהגת באפליה כלפי זוג נשים להט״בי החיות ומגדלות ביחד ילדים – ומונעת מאחת מהן את הזכות להיות מעורבת ולקבל מידע על הנעשה בבית הספר?

ב׳ ומ׳ בשנות ה-40 לחייהן (שמן המלא שמור אצלנו), תושבות כרמיאל, מנהלות קשר זוגי מזה כשנתיים. לאחרונה אף מיסדו את הקשר ביניהן והתחתנו בטקס אזרחי בכרמיאל, אם כי הנישואין לא מוכרים רשמית על-ידי מדינת ישראל. השתיים חיות ביחד ומגדלות 4 ילדים, הצעיר בהם הינו ילדם המשותף ונמצא בתהליך צו הורות, ושלושה ילדים אחרים בגילאי גן ובית ספר יסודי שהם ילדיה הביולוגיים של ב׳.

על-אף שהשתיים מתנהלות כמשפחה לכל דבר, הסביבה הקרובה לא מקבלת את הזוגיות שלהן, כך למשל המשפחות משני הצדדים מסרבות להכיר בקשר.
השתיים טוענות לאפליה כלפיהן מצד בית הספר היסודי שבו לומדים שניים מילדיה הביולוגיים של ב׳, רק משום היותן זוג לסבי. לדברי ב׳, הנהלת בית הספר מסרבת להכיר בזכותה של בת זוגה כהורה משותף של הילדים. ״כבר בשנה שעברה מנעה הנהלת בית הספר מידע מאשתי״ מספרת ב׳. ״לא צירפו אותה לקבוצות ההורים הכיתתיות בוואטסאפ ולא הזמינו אותה אפילו פעם אחת ליום הורים או לאירועים בית-ספריים. בשנה שעברה העדפנו להבליג על היחס הפוגעני בגלל הסגרים, הקורונה וסיבות אחרות. השנה אנחנו כבר לא מתכוונות לעבור בשתיקה על האפליה כלפינו רק משום ששתינו נשים״.

לטענתן, ההתעלמות נמשכה גם לקראת שנת הלימודים וביתר שאת. ״בחופשת הקיץ פניתי למחנכות הכיתות והן צירפו בשמחה את אשתי לקבוצות ההורי הכיתתיות בוואטסאפ״ אומרת ב׳. ״ואז התערבה המנהלת וגרמה להסרתה של מ׳ מכל הקבוצות. כמו כן התקיים יום הורים לקראת השנה החדשה, וגם הפעם ׳שכחו׳ לזמן את מ׳. זאת למרות שהבהרתי כמה וכמה פעמים את מעמדה של אשתי בכל הקשור לגידול הילדים״.

לדברי השתיים, ״תמוה שבית ספר שאמור להיות מוסד שמלמד לסובלנות וקבלה של כולם ללא הבדל בין דת, גזע ומין, מתנהל בצורה גזענית ומפלה כלפינו. שתינו מגדלת את הילדים ביחד, שתינו מעורבות בחייהם, בגידולם ובפרנסתם. מעניין אם היינו זוג הטרוסקסואלי שנישא בשנית, האם גם אז בית הספר היה פוסל את בן הזוג השני מלהיות הורה״?

מ׳ מוסיפה כי היא מרגישה פגועה: ״איך אפשר לומר עלי שאני לא אמא? אני מתפקדת כאמא וכהורה לכל דבר. מי נתן למנהלת בית הספר הסמכות להחליט מי ראוי ומי לא ראוי להיות הורה?״

ראש מינהל החינוך בעיריית כרמיאל אודי איזק מסר לנו בתגובה לדברים: ״בבתי הספר הממלכתיים בעיר כרמיאל אין אפליית הורים ותלמידים על רקע משפחתי או מגדרי. אנו שומרים על זכויות תלמידים והורים בהתאם לכללי חוזר המנכ"ל של משרד החינוך. הורים שאינם ההורים הביולוגים נדרשים להסדיר השתתפות בפעילות החינוכית בתהליך פורמלי הדורש אישור משני ההורים הביולוגים וחתימה על ויתור סודיות. הורים המעוניינים במידע נוסף מוזמנים לפנות למזכירות בית הספר או למחלקת יסודי/על יסודי ובבית הספר״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *