חומוס אבו ריאן כרמיאל חומוס בכרמיאל מדרחוב

חומוס אבו ריאן: קל בבטן, חם בלב

שתפו

ביקור במסעדת אבו ריאן בכרמיאל אינו נגמר בצלחת חומוס טעימה, אפשר להמשיך את החוויה עם כנאפה מדהימה וכוס תה ואפילו נרגילה לקינוח

מאת גיל דובריש

אם תשאלו אותי מה אני אוהב לאכול כשאני רעב, אין כמו לקחת פיסת פיתה טריה, לטבול אותו בתוך צלחת חומוס מלאה, לנגב ולהכניס לפה. לא צריך יותר…

חומוס אבו ריאן נפתח בכרמיאל לפני כארבעה חודשים ומאז הכרמיאלים מאוהבים. החומוס הקליל והטעים בשילוב כנאפה מתוקה לקינוח הם מתכון מנצח וסוחף.

את המסעדה הקים עלאא ריאן, ביחד עם שף בעל נסיון של 30 שנה בארץ ובחו״ל. ״אני אוהב חומוס, כמו כולם״ אומר ריאן. ״מכל סוגי האוכל המהיר חומוס הוא הבריא מכולם, במיוחד כשהוא טרי. אכלתי בכל חומוסיה בארץ, עם השנים למדתי על תהליך ההכנה, המרכיבים, התאהבתי בנושא והחלטתי לפתוח מסעדה״.

החזון של עלאא ריאן הוא להגיש לסועדים חומוס קליל וטעים במחיר שווה לכל כיס. את החומוס במסעדת אבו ריאן מכינים מהרכיבים האיכותיים ביותר ואפשר לאכול ממנו בבוקר, בצוהריים ואפילו בערב. המסעדה פתוחה כל יום (חוץ מראשון) מ-9 ועד 22:00. העיצוב הוא כפרי ומזמין, עם שילובי עץ מקסימים בכל פינה. לאור ההצלחה כבר חושב ריאן על פתיחת סניף שני באילת. ״הרעיון הוא להתרחב לרשת בכל הארץ ללא זכיינים כי אני רוצה לשמר את הטעם ואת האיכות ואף לשפר ולשדרג, בעיקר לטווח הארוך״.

חומוס אבו ריאן כרמיאל חומוס בכרמיאל תמונה כללית

כשאני שואל אותו איך זה שהמסעדה פתוחה עד הלילה בשעה שחומוסיות אחרות נוהגות לסגור אחרי הצוהריים, עונה ריאן: ״אני מאמין שחומוס אפשר לאכול כל שעות היום ולא רק בצוהריים. אצלנו מכינים חומוס טרי בכל משמרת, כך שהטריות נשמרת גם בבבוקר וגם בערב. הרבה מאוד אנשים מגיעים בשעות הערב עם המשפחות או עם חברים ונהנים מארוחה טעימה״.

הייחודיות של החומוס

מה שמייחד את החומוס של אבו ריאן, וזה מתחבר לחזון שלו, הוא ההקפדה על שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר. ״למדתי שיש טווח רחב מאוד באיכות הרכיבים, בין חומרי הגלם האיכותיים ביותר לבין ׳הרגילים׳. אנחנו לא מתפשרים על האיכות. מבחינתנו הכול חייב להיות הטוב ביותר, חומוס, טחינה ועוד. שמן הזית למשל – מגיע היישר ממטע הזיתים המשפחתי, שאותו אנחנו מסיקים בעצמנו. חשוב לי להדגיש שאיננו משתמשים בחומרים שמזרזים את בישול החומוס אלא מבשלים בצורה איטית ומבוקרת. המטרה היא ליצור חומוס קליל ולא כבד שנשאר בבטן. אני אישית לא אוהב לאכול מנה כבדה שמכבידה על הקיבה וגורמת לך לרצות לנמנם או לישון. החומוס שאנחנו מכינים במסעדה הוא פחות מוצק ויותר משחתי, זאת הודות לאופן ההכנה ולמרכיבים – ולכן הוא פחות ׳מפוצץ׳. החומוס שלנו קל בבטן וחם בלב״.

חומוס אבו ריאן כרמיאל חומוס בכרמיאל נרגילות בכרמיאל כנאפה בכרמיאל
מפנקים עם נרגילה בערב, אחרי החמוס והכנאפה. חומוס אבו ריאן

את החומוס אפשר אומנם לאכול כמו שהוא בלי תוספות, אבל במסעדת אבו ריאן מציעים כמה סוגי תוספות לבחירתכם, למשל חומוס עם גרגרים, פול, צנובר, פטריות, בשר ומשאוושה. במקביל, ניתן למצוא בתפריט גם מנות נוספות כמו חביתות ושקשושה טעימה בבוקר, שניצלים, חזה עוף, פלאפל, קובה, צ'יפס, פיתה זעתר, לחמעג׳ון וכן מבחר סלטים אסליים כמו מג׳דרה, טבולה ועוד.

הלהיט החדש במקום הוא הכנאפה המתוקה. ״כנאפה חמה הולכת מצויין אחרי חומוס. בעקבות הביקוש הרב מצד הלקוחות, התחלנו להציע מבצע מיוחד – צלחת חומוס ואחריה צלחת כנאפה״ מספר ריאן.

האוכל המוגש במסעדת אבו ריאן הוא ביתי וחם. ״אנחנו מתרחקים ככל האפשר ממה שמתועש ומוכן. הכל אצלנו מוכן במקום, מרכיבים איכותיים ובסגנון ביתי, מהחומוס ועד לשניצל ולסלטים, כל המנות אסליות, טריות וטעימות״ מדגיש ריאן ומוסיף: ״והכל במחירים עממיים עם שירות אישי ואדיב״.

מכיוון שהמסעדה פתוחה עד מאוחר, היא מאפשרת לאכול בנחת ארוחת ערב עם המשפחה או עם חברים. ניתן לשבת בתוך המסעדה או ברחבה החיצונית – כאשר לסועדים בערב יש אפשרות להתפנק ולהשלים את החוויה עם נרגילה בטעמים. ריאן: ״אנחנו מציעים חוויה שלמה. ניתן לשבת בחוץ, ליהנות מחומוס טעים, ואז כנאפה מתוקה ואחריהם נרגילה עם כוס תה ובקרוב לימונדה מרעננת, להתענג על הבריזה הנעימה וליהנות מכל רגע…״

תבואו, תנסו, תרצו לחזור שוב ושוב. שדרות קק״ל כרמיאל (המדרחוב), צמוד למקדונלדס. טלפון: 04-6918598

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

דגים מתכון

טיפים להכנת דגים והמלצה למתכונים טעימים

שתפומערכת פורטל זהר.נט דגים הם מרכיב חיוני בתזונה בריאה, המספקים מקור עשיר לחלבון, חומצות שומן …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *