Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1694591971:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51647
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-09-13
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 4735
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בת שבע אבוחצרה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% חייבים לשים סוף לעידן הפלסטרים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => - מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה -ניהול נכון של עיר, הוא כזה הצופה מחד את פני העתיד ובמקביל שם דגש על התפתחותה בהווה
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => חייבים לשים סוף לעידן הפלסטרים
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בחירות 2023
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 50
        )

)
בת שבע אבוחצרה
בת שבע אבוחצרה. צילום: מור צידון

חייבים לשים סוף לעידן הפלסטרים

שתפו

– מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה –

ניהול נכון של עיר, הוא כזה הצופה מחד את פני העתיד ובמקביל שם דגש על התפתחותה בהווה ומאידך יודע לספק את הפתרונות המותאמים למציאות המשתנה.
לצערי הרב בשנים האחרונות הניהול אינו נותן את המענים והפתרונות הנדרשים והאמיתיים למצב התשתיות בעיר כרמיאל.
מרבית הכבישים בעיר ישנים וזקוקים לחידוש והתאמה למספר ההולך וגדל של כלי הרכב הקלים והכבדים כאחד, המדרכות מיושנות ברובן ומהוות סכנה להולכי הרגל וכל זאת מבלי לדבר על העובדות שמרביתן אינן נגישות כלל ואינן מותאמות לאוכלוסיות הגיל השלישי ואנשים עם צרכים מיוחדים.
הרשות המקומית צריכה לדאוג לחידוש התשתיות שלה באופן יסודי. כשמדובר בכבישים קיים הצורך לקרצף, לסלול ולרבד. בחמש השנים האחרונות אנו עדים ל"שיטת הפלסטר".
זו השיטה שלפיה לא מבצעים עבודה יסודית אלא באים ומכסים את האזור שבו נפער בור וזהו. פתרון פלסטר עד שהגשם הראשון מגיע וסוחף את מעט הזפת שהונחה במקום. הכל נעשה ללא מחשבה, ללא ראייה ארוכת טווח – ניתן פתרון זמני והוא כבר יהפוך קבוע.

הגיע הזמן לתוכנית סדורה

עיר בלי תכנית סדורה בעלת חזון לשינוי ולהתחדשות, תשאר במקום של בינוניות. לעיריית כרמיאל מודל 2018-2023 אין ולא היתה תכנית תחזוקה סדורה לתשתיות הכבישים והמדרכות.
זה א'-ב' שכל מנהל מתחיל יודע: לפני שהולכים לביצוע השקעות, בוודאי כשמדובר במיליוני שקלים, חייבים לבצע סקר נרחב שלוקח בחשבון שלל פרמטרים שנכנסים לתוך מערכת השיקולים בטרם מקבלים החלטות. תוואי השטח, הוותק של התשתיות במקום, כמות האוכלוסייה המתגוררת במקום, מספר כלי הרכב העוברים בציר התנועה הזה, סקר של הולכי רגל ונהגים במקום ועוד. כל אלה הם רק חלק מפרמטרים שיש לקחת בחשבון בטרם יוצאים לביצוע עבודות לחידוש תשתיות.
בחמש השנים האחרונות בכרמיאל לא רק שלא היתה תכנית סדורה, אלא פשוט לא חודשו תשתיות – הכל נעשה כאמור בשיטת הפלסטר.

ברחבי העיר חסרים גם מקומות חנייה רבים. הגיע הזמן שהרשות המקומית תדאג למקומות חנייה רבים וזמינים יותר. כמו כן אני מתחייבת כראשת עיר לדאוג לפחות לשעת חנייה ראשונה ללא תשלום, צעד שכזה יגביר את התנועה לכיוון בתי העסק המקומיים בתוך כרמיאל וירחיב את פרנסתם.
אני ערה היטב למחסור הרב בחניות במתחם הרכבת. לשמחתי הרבה תושבים רבים משתמשים ברכבת ישראל, אבל בבואם להחנות את רכבם במקום, הם נתקלים במחסור בחניות. את הסוגיה הזו אני אפתור, לאחר שקריאות רבות מצד התושבים לרשות המקומית לסלול ולהסדיר חניות במקום, לא נפלו על אוזניים כרויות. הגיע הזמן שקולם של התושבים לא רק יישמע, אלא שמישהו יישם את בקשותיהם, בעיקר כשהן צודקות.

סוף לפקקים

פקקי תנועה הם אמנם מכת מדינה ואנו חווים זאת גם בכרמיאל. זו אמנם מכה אבל לא גזירה. עם חשיבה נכונה ויישום בפועל, נצליח להביא לצמצום משמעותי בפקקים אותם חווים תושבי כרמיאל ביום יום.
לא ייתכן שהיציאה משכונת רבין תהיה סיוט יומיומי בגלל פקקי ענק שגורמים לאנשים לאחר לעבודה ולילדים לאחר למוסדות החינוך.

בשבועות האחרונים אני שוקדת על תכנית תחבורתית שתשנה את המציאות בעיר. בכוונתי לפעול תחילה להסדרת כביש יציאה משכונת רבין היישר לכביש משגב (784). כמו כן להסדרת כביש יציאה מרמת נבון דרך תחנת דלק ״דור אלון״ כדי לשחרר את הפקקים באזור ולאפשר לתנועה לזרום באופן שוטף.
אפעל להסדרה בטיחותית יותר של כביש עוקף אזור התעשייה, כך שרק מי שצריך את אזור התעשייה ינוע על הציר הזה ויתר הנהגים ינועו בציר עוקף.
אלחם, למען תושבי כרמיאל, כדי שכביש 6 יגיע לפחות עד לאחיהוד ובכך יקצר את זמני הנסיעה מכרמיאל למרכז הארץ.

לסיום, כל מה שכתבתי כאן מצריך עבודה אבל הוא כל כך פשוט ליישום. כל מה שצריך הוא תכנון נכון, ניהול סדרי עדיפויות ובעיקר, לפני הכל, חישוב מסלול מחדש בהנהגת העיר – זו בדיוק הדרך שאני סוללת בעבור כולנו תושבים יקרים, לעתיד טוב יותר לכרמיאל.

הגיע הזמן לנהל את העיר גם בתשתיות ובתחבורה.

שלכם.ן
בת שבע אבוחצרה

כתבה מעניינת:

אלון אזולאי וקפטן ג'ורג'. צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי משיק: התוכנית הביטחונית לעיר כרמיאל

שתפוהתוכנית הביטחונית של אלון אזולאי תעניק מעטפת מלאה למכלול האיומים על העיר ותושביה – בפשיעה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *