Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1652715985:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_oembed_9a84d9db30000c8878fbc9dc8b0db6ec] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_oembed_time_9a84d9db30000c8878fbc9dc8b0db6ec] => Array
        (
            [0] => 1652715147
        )

    [_oembed_a5ad3c6104d13239d90857797d921b5a] => Array
        (
            [0] => 
@natysheinfeld

♬ צליל מקורי - naty shainfeld
) [_oembed_time_a5ad3c6104d13239d90857797d921b5a] => Array ( [0] => 1652715212 ) [_oembed_6e822578af6db05f1296cd3c3389c2e3] => Array ( [0] =>
@natysheinfeld

♬ צליל מקורי - naty shainfeld
) [_oembed_time_6e822578af6db05f1296cd3c3389c2e3] => Array ( [0] => 1652715574 ) [_oembed_2017e6b60361c129b2b5eba24311dafb] => Array ( [0] =>
@natysheinfeld

♬ צליל מקורי - naty shainfeld
) [_oembed_time_2017e6b60361c129b2b5eba24311dafb] => Array ( [0] => 1652715624 ) [_thumbnail_id] => Array ( [0] => 49137 ) [_advads_ad_settings] => Array ( [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;} ) [_yoast_wpseo_primary_category] => Array ( [0] => 2120 ) [tie_sidebar_pos] => Array ( [0] => default ) [tie_post_slider] => Array ( [0] => 184 ) [_the_champ_meta] => Array ( [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;} ) [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array ( [0] => פורטל זהר.נט | טיקטוק ציוני בערבית ) [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array ( [0] => אנשים | ) [_yoast_wpseo_focuskw] => Array ( [0] => טיקטוק ) [_yoast_wpseo_title] => Array ( [0] => טיקטוק ציוני בערבית בניהול נתי שיינפלד זכיין ברשת אנגלו סכסון ) [_yoast_wpseo_metadesc] => Array ( [0] => עד לפני 4 שנים נתי שיינפלד, זכיין ברשת אנגלו סכסון, ידע בקושי כמה מילים בערבית. כיום הוא מנהל ערוץ טיקטוק ושידורי לייב עם אלפי עוקבים בעולם הערבי ) [_yoast_wpseo_linkdex] => Array ( [0] => 71 ) [tie_views] => Array ( [0] => 587 ) )
נתי שיינפלד טיקטוק ציוני עיבוד גרפי
נתי שיינפלד וערוץ הטיקטוק שלו. עיבוד גרפי: פורטל זהר.נט

טיקטוק ציוני בערבית

שתפו

עד לפני 4 שנים נתי שיינפלד, זכיין ברשת אנגלו סכסון, ידע בקושי כמה מילים בערבית. כיום הוא מנהל ערוץ טיקטוק ושידורי לייב עם אלפי עוקבים בעולם הערבי. כך נראית מחלקת הסברה בינלאומית של אדם אחד

מאת גיל דובריש

מה שלא עושה מחלקת ההסברה במשרד החוץ, עושה אדם אחד, מיוזמתו האישית ובזמנו הפרטי. נתי שיינפלד, מומחה נדל״ן במקצועו, שעד לפני 4 שנים לא ידע לדבר בערבית, מפעיל היום ערוץ טיקטוק ציוני בשפה… הערבית.

שיינפלד, בן 51, הזכיין של רשת הנדל״ן אנגלו סכסון בכרמיאל, כפר ורדים, מעלות, עכו וצפת, מתגורר בכפר ורדים עם משפחתו.

נתי שעבר באופן אישי תהליך של חזרה בתשובה וכיום הוא אדם שומר מצוות, מגדיר את עצמו כישראלי ציוני התומך בדו-קיום בין יהודים וערבים בתנאי אחד לדבריו: חיים זה לצד זה במקום חיים ״זה בתוך זה״. את השקפת עולמו הוא מציג בסרטונים ובשידורי לייב (שידורים חיים) שהוא מעלה בטיקטוק בערבית.

שיינפלד נולד בשנת 1971 להורים יוצאי רומניה בעיירה ערד שבדרום. בקיץ 2014, אחרי שהשתחרר משירות בצבא קבע וניהל עסק בתחום המזון, הוא פתח את סניף רשת אנגלו סכסון בכרמיאל, כפר ורדים ומעלות וכיום מנהל גם את סניפי עכו וצפת.

לפני כשנה וחצי הוא העלה סרטון טיקטוק קצר בערבית צחה שעוסק במשמעות התפילה ״עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו״. הסרטון זכה לכ-55,000 צפיות ולתגובות רבות מכל רחבי הארץ. ״זה עבר כמו אש בשדה קוצים״ אומר שיינפלד. ״היה ׳באזז׳ מטורף, קיבלתי תהודה מאנשים רבים, גם בחברה הערבית וגם בחברה היהודית. לא תיארתי לעצמי שזה מה שיקרה, אבל מתברר שנגעתי בנקודה מאוד רגישה״.

בעקבות ההצלחה, העלה נתי שיינפלד סרטונים נוספים לטיק טוק שלו, כולם בערבית וכולם עוסקים בתרבות יהודית ובאקטואליה הישראלית. נכון לכתיבת הכתבה לערוץ מעל 8600 עוקבים, חלק גדול מהם מוסלמים מישראל, יו״ש ומהעולם הערבי. בשידורי הלייב שלו מעלה נתי לשידור צופים שמשוחחים איתו בעברית ובערבית על נושאים ״בוערים״, כמו למשל זכות קיומה של מדינת ישראל במזרח התיכון, המצב בגדה המערבית ובעזה ועוד…

– אני שומע את הערבית השוטפת שלך ואני מוכרח לשאול: איך בחור ממוצא רומני בשם שיינפלד מצליח לדבר ככה?

״זה חלום ילדות. נולדתי בערד וחייתי לצד הבדואים, תמיד קינאתי במי שידעו לדבר את השפה הערבית. לפני כ-4 שנים תפסתי את עצמי בידיים, אמרתי ׳אני עוד מעט בן 50, מתי אממש את החלום הזה?׳ קניתי ספרי לימוד של השפה הערבית ונרשמתי לקורס במדרסת אליהוד, שהוא בית ספר אינטרנטי ללימודי ערבית מדוברת, מנטליות ערבית ואסלאם. השקעתי שעות בלימודי השפה, נכנסתי לזה חזק כי אני אדם מאוד טוטאלי – עד שאני לא יודע על בוריו את התחום שבו אני עוסק – אני לא נח. וזה נכון בכל תחום בחיי, גם בנדל״ן. למדתי ערבית ואני דובר את השפה ברמה די גבוהה… כמובן במבטא ישראלי…״

קיראו סיפורים אנושיים מרתקים נוספים:

כשרק החל להפעיל את ערוץ הטיקטוק שלו, הרבה נתי שיינפלד לפרסם סרטונים בנושא הדת היהודית והחגים כדי להנגיש אותם לקהל העוקבים המוסלמים. אחרי מבצע שומר חומות במאי 2021, זה השתנה, ונתי עוסק יותר ויותר באקטואליה. המסרים שלו נוקבים, חדים מאוד וגוררים תגובות רבות ודיונים לא קלים.

כך למשל בסרטון שהעלה בעקבות הפיגוע הרצחני באלעד (ונצפה מעל 270,000 פעמים!) פונה נתי ישירות אל הפלשתינים ואומר: ״…תתביישו לכם! אלו ׳לוחמי החופש׳? אלו הלוחמים שלכם? זה חייל, זה? זה פחדן! שפל! אחד שבא מאחור לאיש מבוגר ותוקע למישהו גרזן בראש, זו, זו הגאווה שלכם? תתביישו לכם… ברחתם כמו עכברים ועתה אתם גם מתחבאים בחור בקיר כמו עכברים״ (יום לאחר פרסום הסרטון נתפסו שני המחבלים במקום מסתורם, ג.ד).

@natysheinfeld

♬ צליל מקורי – naty shainfeld

– אתה נתקל הרבה בתגובות זועמות וקללות מצד גורמים בחברה הערבית, פלשתינים או מוסלמים שחיים במדינות עויינות?

״אני נתקל במגוון של תגובות. למשל יש אנשים שמצדיקים אותי ואומרים שאנחנו – יהודים וערבים חייבים למצוא את הדרך לחיות ביחד ללא שפיכות דמים, ומצד שני יש תגובות כפי שאתה מתאר לעצמך, כמו: ׳צריך לרצוח אתכם היהודים׳. אני מקבל המון תגובות מיהודה ושומרון, מאנשים במדינות כמו סוריה, לבנון, ירדן, מצרים וממוסלמים מכל העולם, גם כאלה שחיים באירופה באוסטרליה… אני מעלה לשידורים חיים אנשים שרוצים להביע את דעתם, בדרך כלל אנחנו מדברים בערבית – השבוע דווקא היה לי שידור לייב בשפה העברית כי היו איתי בדואי, דרוזי ופלשתיני. מאות אנשים צופים בשידורים האלה״.

– מה גורם לאנשים לעלות אצלך לשידור חי, האם יש נכונות מצידם להידבר?

״יש כאלה שעולים לשידור כדי לקלל, בדרך כלל צעירים ונערים, אז אני מוריד אותם מיד מהלייב שלי. רוב האנשים שעולים לשידור רוצים לדבר ולשמוע. עבורם אני מהווה חידוש, כי אני אדם דתי, חובש כיפה שמדבר בערבית. זה רחוק מהסטיגמה שיש להם עלינו, בתפיסה שלהם דתיים הם רק חרדים או ימנים קיצוניים שגרים ביהודה ושומרון. תמיד שואלים אותי לדעתי, מעניין אותם למה אנחנו כאן ואיזו זכות יש לנו היהודים בישראל, ולמה אנחנו עושים ככה או ככה. ברור שזה גולש די מהר לפוליטיקה הגדולה של המזרח התיכון. יש לי אג׳נדה מאוד ברורה, אני ציוני ואני מציג את העמדה שלי בכל דיון כזה״.

@natysheinfeld

♬ צליל מקורי – naty shainfeld

– אתה ציוני, אבל בני השיח שלך – לא. אתה מרגיש שאתם מצליחים לגשר קצת על הפערים?

״כן, ישנם כאלה שבסוף השידורים החיים אומרים לי שהם מבינים את נקודת המבט שלי. בסופו של דבר יש בינינו הרבה נקודות משיקות. מאז שלמדתי ערבית אני מבין הרבה יותר טוב את המוסלמים. אומנם אני לא תומך במה שהם אומרים עלינו ואני מסייג את הדברים והמעשים שלהם, אבל מצד שני אני מבין מאיפה מגיעות התחושות שלהם כלפינו״.

– אתה שומר על קשר אישי עם עוקבים שלך גם מחוץ לטיקטוק?

״קל לי להתחבר לאנשים ואני שומר על קשר באופן פרטי עם חלק מהעוקבים, חלקם מוסלמים שחיים באזורים עויינים או במדינות אוייב. השפה מקרבת בינינו. אפילו יצרתי כמעט קשר עסקי עם פלשתיני מחברון שרצה להקים עסק בארץ ביחד איתי. אני בקשר עם חברה טובה, עיתונאית מרצועת עזה ואישה מדהימה, אנחנו מגשרים בינינו למרות ההבדלים. גם לה קשה שחמאס עושה בעיות לישראל ואחרי זה קשה לה שישראל מגיבה בתוך עזה. אני גם נתקל לא מעט בגילויי קנאה של פלשתינים מהגדה המערבית כלפי ערביי ישראל, כי להם אין ביטחון כלכלי, אין פנסיה, אין רפואה וחינוך מתקדמים, שום חופש תעסוקה וחופש ביטוי ואין להם זכויות כפי שיש לערבים שחיים בארץ״.

 

– כמי שנמצא על גשר שמחבר, אפילו קצת, בין שני העולמות, מה לדעתך צופה לנו העתיד המשותף כאן?

״אני חושב שיש סיכוי לשלום בינינו. זה יהיה שלום טקטי מתוך אינטרסים משותפים כמו שיש לנו עם מצרים וירדן, הוא לא יתקיים לנצח כי האיסלאם חזק מאוד ויגרום למלחמות נוספות בעתיד. אבל… אפשר להסכים על הפסקת אש ממושכת, תהדיה. אני חושב שהחיים בגליל הם הדוגמה הכי טובה בעולם לחיים משותפים של יהודים וערבים. אין דבר כזה בשום מקום: יש בינינו דו קיום מדהים, אנחנו קונים אחד אצל השני, עובדים אחד עם השני. זו דוגמא ומופת איך אפשר להתנהל בשגרה, כל עוד החיים די רגועים. כמובן שיש תקופות מתוחות יותר, כמו שקרה לפני שנה במהלך מבצע שומר חומות״.

– אתה מאמין בדו-קיום בינינו כאן בארץ?

״עלינו להבין שאנחנו, יהודים וערבים כאחד, חיים פה היום ונישאר פה בעתיד. אף אחד לא יזוז מפה. חשוב שנחיה כל אחד במקומו הוא, בלי להתערבב ובלי להתבולל. לפי דעתי המדינה צריכה להשקיע המון ביישובים בחברה הערבית, כדי שתהיה שם איכות חיים גבוהה. היום, אנשים רוצים לעבור מהכפרים לכרמיאל ומשגב כי הם מחפשים חיים טובים יותר, ואני מבין אותם! האבסורד הוא שהתנועה הזו היא לכיוון אחד, כי אם אנחנו היהודים נרצה להתגורר בתוך היישובים הערביים, לא יתנו לנו לחיות. אני חושב נחיה בדו-קיום טוב יותר האחד לצד השני ולא האחד בתוך השני, וככה נפרח ונשגשג״.

@natysheinfeld

♬ צליל מקורי – naty shainfeld

כתבה מעניינת:

מסע של זהות: סגירת המעגל של לאה שגדלה בכפר ערבי ליד כרמיאל

שתפולאה שנולדה לאם יהודייה ואב ערבי, נישאה לגבר מוסלמי והביאה לעולם שלושה ילדים, סבלה מקרע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *