Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1673253187:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50594
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-01-09
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1811
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => זירוז לידה טבעי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% כל הדרכים לזירוז לידה טבעי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => זהר.נט/ במהלך תקופת ההיריון נשים חוות מגוון עצום של רגשות. הציפייה וההתרגשות מהבאות, החששות הטבעיים הנובעים בין היתר מהרצון העז לחבק את התינוק
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 67
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 34
        )

)
כל הדרכים לזירוז לידה טבעי
צילום אילוסטרציה Freepik

כל הדרכים לזירוז לידה טבעי

שתפו

מערכת זהר.נט

במהלך תקופת ההיריון נשים חוות מגוון עצום של רגשות. הציפייה וההתרגשות מהבאות, החששות הטבעיים הנובעים בין היתר מהרצון העז לחבק את התינוק ולפגוש בו כבר, מלווים כל אישה לאורך כל שלבי ההיריון, ובייחוד לקראת הלידה. כאשר העובר כבר גדול דיו ומפותח, נשים רבות מחפשות פתרונות לזירוז של הלידה שיאפשרו להן להיכנס לתהליך באופן טבעי. במאמר זה, נסקור את השיטות השונות לצורך זירוז לידה טבעי, כהכנה ללידה טובה.

הכנה ללידה טובה

הכנת הגוף והנפש באופן אקטיבי לקראת הלידה הקרבה היא אבן דרך משמעותית, שיכולה להשפיע באופן מהותי על מהלך הלידה. הרחבת הידע סביב התהליך והכנת הגוף, מאפשרים לאישה לחוש שליטה על גופה ובכך, להפחית מתח וחרדה. על אף שכל אישה מתמודדת אחרת עם הסיטואציה, נשים רבות מוצאות עצמן תרות אחר פתרונות טבעיים יעילים לזירוז הלידה והוצאתה אל הפועל, במיוחד לקראת סוף ההיריון. שיטות אלו, פועלות על ידי גירוי הרחם באמצעות טכניקות שונות שעשויות להוביל לכיווץ האזור ובכך להביא ללידה פעילה. טרם התנסות בשיטות השונות לצורך זירוז לידה טבעי, חשוב תמיד להיוועץ עם גורם רפואי מוסמך ולפעול בהתאם להנחיות. ולהלן השיטות:

שמנים אתריים

שימוש בשמנים אתריים יכול לסייע בהיבטים שונים של הלידה. החל מהשריית רוגע והפחתת מתחים ופחדים המלווים את האישה באופן טבעי לקראת הכניסה לתהליך, וכלה בזירוז הכניסה אל תהליך לידה, עם צירים פעילים וחזקים שיביאו ללידה טובה. שמנים שונים מלווים בתכונות הממריצות את הרחם ומביאות אותה להתכווצות רצויה, דבר שהופך אותם לבעלי ערך רב לקראת סוף ההריון. שלא כמו תרופות במרשם, שמנים אתריים עדינים ובטוחים גם לאם וגם לתינוק וניתן להשתמש בהם באמצעות הרחה ומרחתם על הגוף, ובכך להביא ללידה פעילה.

פעילות גופנית מתונה

נשים רבות נמנעות מפעילות גופנית במהלך חודשי ההריון האחרונים, מתוך חשש לאמץ את הגוף ולגרום חלילה לנזק לעובר. אך עם זאת, חשוב לדעת שפעילות גופנית מתונה לאורך כל חודשי ההריון יכול לתרום מאוד גם לבריאות האישה, וגם למהלך ההיריון והלידה. לקראת סוף ההריון, כאשר הגוף כבר מוכן ובשל ללידה, פעילות כמו הליכה למשל, או עליה וירידה של מדרגות יכולים לתרום לצורך זירוז לידה טבעי. פעילויות אלה יכולה לעורר התכווצויות בחלל הרחם, לסייע לצוואר הרחם להתרחב, להזרים את הדם לכל אורך הגוף ולשחרר אנדורפינים המשפיעים על מצב הרוח.

קפיצה על כדור פיזיו

השימוש בכדור פיזיו יכול לסייע בכל שלבי הלידה ואין זה פלא שגורמים רפואיים מוסמכים כמו רופאים/ות, מיילדים/ות, פיזיותרפיסטיים/ות ממליצים בחום על שימוש בכלי זה לאורך כל מהלך ההיריון. פעילות זו יכולה בהחלט להקל על כאבים הנובעים מעומסי ההיריון ואף לסייע לעובר להתברג היטב בתעלת צוואר הרחם, לקראת הלידה הקרבה. כאשר העובר ממוקם היטב, כל אזור האגן מתרחב באופן טבעי ומתאפשר מעבר חלק החוצה. הלחץ שיוצר העובר על האזור מזרז את הלידה באופן טבעי, ומקרב אותה עד מאוד.

עלי פטל אדום

לעלי פטל אדום יש מוניטין רב שנים, בעודם תומכים בהצלחה רבה בנשים לקראת לידה. צמח זה, מחזק את שרירי הרחם ומאפשר גירוי טבעי המוביל להתכווצות יעילה, כאשר החיזוק המאוזן וההדרגתי של השרירים יכול לקדם בהחלט את מהלך הלידה. בעוד שתרבויות רבות ברחבי העולם עושות שימוש בצמח זה במעברים שונים של החיים, בעולם המערבי הם נפוצים במיוחד בקרב נשים הרות, המחפשות פתרונות טבעיים לצורך זירוז לידה טבעי. על אף שמדובר בשיטה בטוחה המתאימה לנשים בהריון, חשוב לקבל הדרכה וליווי מאיש או אשת מקצוע כמשנה זהירות, ללידה טובה ובטוחה.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

חיסון פרבנר צילום דוברות הכללית

חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה

שתפו"דלקת ריאות היא מחלה זיהומית חמורה והסיכון לחלות בה עולה עם הגיל. היא מסוכנת משום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *