Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1644917547:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1811
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אורטופדיה
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48454
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | כל מה שצריך לדעת על אורתופדיה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בריאות
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% כל מה שצריך לדעת על אורתופדיה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט | על אף התקדמותה של הרפואה והטכנולוגיה בשנים האחרונות, בשלב כזה או אחר של חיינו נצטרך להיעזר בשירותיו של אורתופד
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 154
        )

)
על מה שצריך לדעת על אורתופדיה
צילום אילוסטרציה: לינק פאוור

על מה שצריך לדעת על אורתופדיה

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

על אף התקדמותה של הרפואה והטכנולוגיה בשנים האחרונות, בשלב כזה או אחר של חיינו נצטרך להיעזר בשירותיו של אורתופד. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת על תחום האורתופדיה.

מה היא אורתופדיה?

אורתופדיה (הנקראת גם: כירורגיה אורתופדית) הינה תחום רפואי העוסק במערכת השריר והשלד ובמחלות, פגיעות או ליקויים במערכת זו. באורתופדיה מטפלים בנקעים או שברים, דלקות או זיהומים המופיעות במערכת השריר או השלד, פיזיותרפיה ובבעיות של יציבה, עמידה או הליכה.

אורתופדיה – הכשרה

תהליך ההכשרה בתחום האורתופדיה הוא ארוך מאוד והוא מצריך לימודי רפואה במשך 7 שנים ולאחר מכן לצאת להתמחות בתחום האורתופדיה עוד 6 שנים. לאחר מכן האורתופד יכול להחליט לצאת לתת התמחות  הנמשכת בין שנה לשנתיים בתחומים ספציפיים כמו כירורגיה של עמוד השדרה, כירורגיית כף היד, החלפת מפרקים, אורתופדית ילדים, פגיעות ספורט, אורתופדיה אונקולוגית וכו'. בסה"כ על מנת להפוך לאורתופד בישראל נדרשות 14-15 שנות לימוד.

מתי נזדקק לאורתופד?

הכאבים בגינם יש לפנות לאורתופד:

  • כאבי שרירים – כאבי שרירים מתחלקים ל-4 סוגי כאבים: כאבי שרירים היכולים להיווצר כתוצאה מהתחלה של תהליך דלקתי, כאבי שרירים המופיעים עם תסמינים שאינם מאופיינים כדלקתיים, כאבי שרירים הקשורים לסיבה גנטית, וכאבי שרירים המופיעים כתוצאה מסיבוך של תרופות או מחלות אחרות. לרוב אנו נרגיש כאבי שרירים לאחר פעילות גופנית מאומצת, כמו אימון גופני אינטנסיבי שהגוף שלנו אינו מורגל אליו.
  • כאבי רגליים – הסיבות להופעתם של כאבי רגליים הן מגוונות וקשורות למאמץ יתר, התכווצויות שרירים, שחיקת סחוס במפרק הירך או מפרק הברך וכו'.
  • כאבי גב – יכולים להופיע כתוצאה של פריצת דיסק, שברים בחוליות עמוד השדרה או שברים בצלעות.
  • כאבי צוואר – כאבי צוואר הם כאבים חדים וחריפים שיכולים להיות עד כדי כך עוצמתיים שהם מקרינים את הכאב לכתפיים ואפילו לידיים. אחד הגורמים העיקריים לכאבי צוואר הוא שחיקה של סחוסי הצוואר כתוצאה מישיבה ממושכת באופן לא בריא כגון ישיבה מול המחשב במקום העבודה או ישיבה מול הטלוויזיה בפוזיציה לא בריאה.

אנו נפנה אל האורתופד כאשר אנו נסבול מכאבים כרוניים הפוגמים באיכות חיינו, או כאשר נחבלנו חבלה כתוצאה מפעילות ספורטיבית או תאונת דרכים חס וחלילה.

סוגי הטיפולים בתחום האורתופדיה

אופן הטיפול משתנה בהתאם לסוג הפגיעה, אך הטיפולים באורתופדיה ניתנים באמצעות תרופות, זריקות, שימוש בגבס במקרה של שברים, ובמקרים בהם יש צורך – גם פרוצדורות ניתוחיות.
סוג של פרוצדורה ניתוחית הוא ניתוח להחלפת ברך. ניתוח להחלפת ברך מתבצע כאשר ישנה שחיקה של סחוס מפרק הברך והאזור פגוע באופן כזה ששאר הטיפולים אינם עוזרים ואיכות חייו של המטופל נפגמת. הבחירה האם לבצע ניתוח או לא לוקחת בחשבון את רמת הכאבים ותדירות הופעתם, יכולת התנועה של המטופל והאם היא נפגעה באופן דרסטי, וכן את איכות חייו של המטופל. בניתוח להחלפת ברך מחליפים את המשטחים המפרקיים של השוק והירך המהווים את מפרק הברך. סוג נוסף של ניתוח הוא ניתוח להחלפת ירך בו מוציאים מן המפרק מרכיבים כמו ראש הירך וחלק המפרק של הגן ומחליפים אותם במרכיבים מלאכותיים. מטרתו של ניתוח מסוג זה היא לאפשר למטופל לחזור לתפקוד מלא וללא כאבים ולהשיב לו את איכות חייו. השיקולים לביצוע ניתוח מסוג זה הם בהתאם לרמת הכאבים אותם חש המטופל והאם הוא מוגבל ביכולת התנועה שלו כתוצאה מן הכאבים. מידע נוסף בנוגע לביצוע של ניתוחים מסוג זה ניתן למצוא בכתובת הבאה: https://profherman.com/.

 

(תוכן מקודם)

***LinkPower.co.il

כתבה מעניינת:

חיסון פרבנר צילום דוברות הכללית

חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה

שתפו"דלקת ריאות היא מחלה זיהומית חמורה והסיכון לחלות בה עולה עם הגיל. היא מסוכנת משום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *