Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1697092370:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52342
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מלחמה כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => כרמיאלים שנתקעו בחו״ל: ״רוצים לחזור, איבדנו חשק להמשיך בטיול״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תושבי כרמיאל, כמו עוד עשרות אלפי ישראלים, נתקעו בחופשה בחו״ל בזמן שפרצה המלחמה בדרום - כי החברות הזרות ביטלו את טיסותיהן לארץ
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | כרמיאלים שנתקעו בחו״ל: ״רוצים לחזור, איבדנו חשק להמשיך בטיול״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 276
        )

)
מטוס צילום גיל דובריש
צילום ארכיון: גיל דובריש

כרמיאלים שנתקעו בחו״ל: ״רוצים לחזור, איבדנו חשק להמשיך בטיול״

שתפו

תושבי כרמיאל, כמו עוד עשרות אלפי ישראלים, נתקעו בחופשה בחו״ל בזמן שפרצה המלחמה בדרום – כי החברות הזרות ביטלו את טיסותיהן לארץ ולא נותרו מושבים פנויים בטיסות שמוציאות החברות הישראליות: ״ברגע שקיבלנו דיווחים על הנעשה איבדנו את החשק לטייל״

מאת גיל דובריש

אם לא יקרה משהו חריג, ובמדינה שלנו זו באמת משאלת לב, צפוי לנחות הלילה מטוס שיביא איתו מחו״ל ישראלים רבים, בהם גם ר׳ וע׳ מכרמיאל (השמות שמורים לבקשתם במערכת) ביחד עם שני ילדים. המשפחה שנסעה לטייל בחג סוכות בהולנד ובגרמניה, הייתה אמורה לחזור ארצה רק בסוף השבוע הקרוב – אבל לאור המצב החליטה לקצר את החופשה ולחזור הביתה כבר עכשיו. לדברי ר׳ איתה שוחחנו לפני הטיסה: ״אנחנו רוצים רק לחזור לארץ. ברגע שקיבלנו דיווחים וצפינו בסרטונים על הנעשה בארץ, איבדנו כמובן כל חשק להמשיך בטיול, מה עוד שהבן שלי נלחם באחד היישובים – אין מצב שאני מטיילת בחו״ל בזמן כזה״.

השניים עשו מאמצים גדולים כדי להקדים את טיסתם ארצה, יצרו קשר עם חברת התעופה ובסופו של דבר, לאחר יומיים, הצליחו איכשהו למצוא מקומות פנויים על אחד המטוסים שממריא ביום שני בערב, ונוחת כאמור בלילה. ר׳ אמרה כי ״אי אפשר להמשיך לטייל כשהמצב בארץ הוא כזה נורא, הרגשנו תקועים בחו״ל בחוסר שקט תהומי, לא רצינו לצאת יותר מחדר המלון ושמרנו על קשר רצוף עם כל המשפחה״.

הסיפור הזה לא חריג במיוחד בימים אלה. לפי ההערכות, עשרות אלפי ישראלים ובהם גם תושבי כרמיאל שיצאו לחופשה בחוץ לארץ רק לפני זמן קצר, בעיתות שלום, מצאו את עצמם בעיצומה של מלחמה, ללא דרך חזרה. מאז מתקפת הטרור הרצחנית, ביום שבת, הודיעו כמעט כל חברות התעופה הזרות על ביטול הטיסות לחו״ל, משום שאנשי צוותיהן חוששים לחייהם. בנוסף, גם טיסות רבות שחברות התעופה בארץ הפעילו באמצעות מטוסים חכורים של חברות זרות, בוטלו לאלתר. הדרך היחידה למעשה, שתיירים ישראלים יכולים לשוב ארצה, היא להסתמך על חברות התעופה הישראליות, כמו אל על, ישראייר וארקיע – כמעט היחידות שממשיכות לפעול בארץ. וגם חברות אלה מתמודדות עם גיוסים רבים שהביא לצמצום בכוח האדם.

ש׳ הכרמיאלית, שגם היא ביקשה לא לפרסם את שמה, הייתה אמורה לחזור לארץ כבר ביום ראשון, אבל הטיסה שלה בוטלה. בשיחה איתנו היא שיתפה בחוויה הקשה: ״הטיול שלי החל בחופשת סוכות, ונקבע זמן רב מראש. כשיצאתי לא הייתה שום התראה על מה שהולך לקרות. יש לי משפחה בדרום ומיום שבת אני דבוקה לטלפון וצופה בשידורי החדשות. זה מאוד מתסכל, אני מרגישה חסרת אונים כי אני רוצה להיות עם המשפחה שלי שם בארץ, לא כאן במדינה זרה. המצב מפחיד מאוד, דבר כזה עוד לא קרה לנו במדינה. יצרתי קשר עם חברת התעופה ונאמר לי שאין טיסות לישראל עד להודעה חדשה, עקב המצב הביטחוני. אני קרועה מבפנים ולא יודעת מה לעשות, אין לי מושג מתי אוכל להגיע לישראל״.

זוג נוסף מכרמיאל שנמצא כעת במדינה ערבית במזרח התיכון – לא נחשוף פרטים נוספים מעבר לכך מטעמי ביטחון, צפוי לנחות בארץ במהלך השבוע. החופשה של השניים החלה במהלך חול המועד סוכות, ומי שיער שכמה ימים אחרי כן תפרוץ מלחמה קשה ותשרור מתיחות שיא בדרום ובצפון. ״אין לנו מה לעשות כאן יותר, ברגע ששמענו על הבלגן ועל הנרצחים הרבים איבדנו כל טעם להמשיך בטיול. מהרגע הראשון ניסינו להקדים את הטיסה הביתה, אבל למרות כל המאמצים לא נותרו מושבים פנויים. נשארנו תקועים כאן עד לסוף הטיול – וניאלץ לחזור רק במועד המתוכנן״, הם סיפרו לנו.

לכתבות המלאות בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *