עסקים שבו לעבוד בכרמיאל, וגם הלקוחות מתחילים לחזור. אנשים מתלוננים על חוסר אכיפה בנושא המיגון בקרב עובדים בחנויות. מה דעתכם האישית בנושא? היכנסו לסקר שלנו והצביעו
בעקבות הנחיות הממשלה, חזרו בתי עסק לפעול ברחבי כרמיאל, לשמחת הציבור, וגם הלקוחות חזרו לבצע קניות, בערך. אבל נדמה שלפחות בחלק מהמקרים, המודעות בעסקים למיגון מפני הקורונה לא נמצאת בראש סדר העדיפויות – ויש עובדים המסכנים את ציבור הלקוחות.
הממשלה אישרה החזרה לפעילות של עסקים רבים, תחת קריטוריונים מחמירים שמכונים "התו הסגול". הפרה של הכללים כרוכה בעבירה פלילית וחזרה למגבלות הקודמות. במסגרת כללי התו הסגול מחוייבים עסקים על ביצוע מדידת חום לנכנסים, סימון מרחק של 2 מטרים בין הלקוחות בקופה, מחיצה פיסית בין המוכר לקונה, עבודה במשמרות קבועות, שמירה על היגיינה וחיטוי באופן תדיר, הגבלה של מספר הנכנסים לחנות כך שלא יהיו יותר מ-2 לקוחות בו זמנית בחנות או 2 לקוחות לכל קופה רושמת פעילה, בחנות שגודלה מעל 100 מ״ר יוכלו לשהות 4 אנשים לכל קופה רושמת פעילה.
אזרחים שפנו אלינו מעידים כי בחלק מהעסקים, המוכרים לא מצויידים במסכות מגן על הפנים ולא חובשים כפפות על הידיים. ציפי, תושבת העיר מספרת: "נסעתי לאחד העסקים בעיר והמוכרים היו ללא מסכה, אחד מהם ללא כפפות. שאלתי את המוכרת למה היא בלי מסיכה אז היא אמרה: 'הנה, יש לי מסיכה בצד'. אמרתי לה שזה לא בסדר אז היא שמה מסכה וביקשה גם מהבחור שהיה איתה לשים. באותו יום ביקרתי גם בקיוסק וקניתי משהו, המוכר היה בלי מסכה, שאלתי למה ושוב אותה התשובה: 'הנה, יש לי ליד הקופה מסכה'. אמרתי לו שזה מסוכן והוא מסכן את הלקוחות, אז הוא שם מסכה".
גם זה יכול לעניין אתכם, היכנסו לקרוא: