Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1703577138:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52787
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-12-25
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1647
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בני זוג
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מה הם הסוגים הנפוצים להסכמים בין בני זוג?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד זוגות אשר בוחרים לחיות חיים משותפים, להביא ילדים, לקנות אפילו בית משותף אבל, בלי להינשא
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 52
        )

)
צילום להמחשה: Freepik

מה הם הסוגים הנפוצים להסכמים בין בני זוג?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד זוגות אשר בוחרים לחיות חיים משותפים, להביא ילדים, לקנות אפילו בית משותף אבל, בלי להינשא. במידה ואתם רוצים להסדיר את היחסים בניכם במישור החוקי משפטי, הרי שכדאי לכם לחשוב על הסכם חיים משותפים. במאמר הבא נסביר בדיוק מה זה אומר ולמה זה כל כך חשוב. נשמע מעניין? מוזמנים להמשיך לקרוא.

חיים זוגיים מורכבים מאלמנטים שונים

בראש ובראשונה חיים זוגיים מבוססים כמובן על אהבה, תשוקה וכן הלאה. הרי השאיפה היא לא להיכנס לתוך מערכת יחסים בלי שיש חיבה ואהבה הדדית. בשלב הבא אנחנו צריכים להבין כי בחיים משותפים יש נושאים כלכליים עליהם אנחנו צריכים לתת את הדעת. למה הכוונה? אם למשל בחרתם לרכוש נכס משותף, אם יש לכם ילדים משותפים, עם לאורך השנים אתם צוברים הון משותף, הרי שאתם לא רק זוג, אלא אתם במידה רבה יחידה כלכלית. זוגות נשואים עומדים בקריטריונים המוכרים לחוק, אבל זוגות שאינם נשואים לא בהיכרח יעמדו בקריטריונים אשר יאפשרו למערכת המשפט להגן על בני הזוג במקרה של פרידה, פטירה וכיוצא באלו. הסכם חיים משותפים בא לתקן את העניין הזה.

מהם ההסכמים השונים שיש בין בני זוג?

  • ידועים בציבור: הסכם בין בני זוג אשר מוכרים באופן רשמי ופומבי כידועים בציבור ומקיימים אורח חיים זוגי. הסכם זה הוא גם כלי רגולטורי חשוב באופן חלוקת הרכוש כאשר החיים הזוגיים מגיעים אל קיצם.
  • הסכם מזונות: זהו הסכם בין בני זוג לגבי חלוקת ההוצאות והמזונות, על מנת להקל על התמודדותם בעת פרידה או גירושין.
  • הסכם זוגיות: הוא הסכם משפטי בין בני זוג המגדיר ומסדיר את היחסים והתנהלותם המשותפת. וכולל בתוכו ציפיות רומנטיות, חלוקת רכוש, התנהלות כלכלית, וכיוצא בזה. חשוב לציין שהתוכן של הסכם זוגיות יכול להיות ייחודי ולהשתנות בהתאם לצרכים והעדפות הזוג.
  • הסכמי משמורת על הילדים: הם הסכמים בין בני זוג המתעסקים בנושאים הקשורים לבריאות, השכלה, וטיפוח הילדים במקרה של פרידה או גירושין. הסכם זה נועד להבטיח את טובתו וטיפוחו הכלכלי והרוחני של הילד.

אחד ההסכמים המורכבים יותר שעליו נפרט בהרחבה הוא הסכם חיים משותפים.

מה מייחד את ההסכם ומה אפשר למצוא בו

יש טעות נפוצה, היא להתייחס למה שנקרא הסכם חיים משותפים, כאילו מדובר על שם נרדף להסכם ממון. כאן חשוב לתקן את הטעות ולהדגיש כי לא כך הדבר. למשל, על מנת שהסכם ממון יכנס לתוקף, יש לקבל אישור של בית המשפט. במקרה שלנו, מספיקה חתימה של שני הצדדים כדי להכניס את המסמך לתוקף. הסכם ממון לא משנה את ההגדרה המשפטית של בני הזוג, הוא לא מייצר הכרה פורמלית משום שהחתונה עצמה הובילה לאותה הכרה. לעומת זאת, הסכם חיים משותפים נותן גושפנקא משפטית לבחירה שלכם לחיות ביחד. רק נזכיר כי זוג הנכנס תחת קטגוריה של 'ידועים בציבור' נהנה משורה של הטבות מס וכן הלאה, כאלו הניתנות לזוגות נשואים על פי חוק.

אז איך נראה תהליך העבודה על ההסכם

כמו במקרים אחרים, של ניסוח הסכם ממנו כל הצדדים צריכים לצאת מרוצים, גם כאן הניסוח של ההסכם מורכב משני אלמנטים:

  1. שורה של נושאים אשר בדרך כלל נכתב עליהם בהסכמים מהסוג הזה.
  2. נושאים עליהם בני הזוג רוצים להסכים באופן רשמי.

אז אם אתם זוג במדינת ישראל ובים אם אתם מחפשים עורך דין בירושלים או תל אביב או בין אם אתם מחפשים עו"ד לענייני משפחה בחיפה, חשוב שתבחרו עורך דין מנוסה המבין בתחום, יכול לכוון אתכם לאורך תהליך כתיבת המסמך. כך לא תשכחו אף פרט ובמידת הצורך תוכלו לשלוף את המסמכים ולעשות סדר בבוא היום. אבל, באותה נשימה, יכול להיות ויש נושאים עליהם הייתם רוצים להתעכב באופן מיוחד. למשל, אם יש לאחד מבני הזוג רכוש אותו צבר עוד לפני התממשות מערכת היחסים, אם יש עסק משותף עליו תרצו לדון וכן הלאה. בסופו של יום אל תשכחו כי אנשי המקצוע עומדים לרשותכם. הם ישמחו לשמוע מכם האם יש נושאים בהם הייתם שמחים לדון וכיוצא באלו. בסוף, אנחנו מדברים על העתיד שלכם ולא של אף אחד אחר.

למה כדאי לחתום על הסכם מהסוג הזה

באופן טבעי, אנחנו בני האדם, לא ממש אוהבים לדבר על העתיד. אנחנו לא רוצים לחשוב על מה שעלול לקרות ועל פרידה אפשרית. אבל המציאות מוכיחה כי אתגרים הם חלק אינטגרלי מהחיים של כולנו. ככל שנדע להיערך אליהם מראש, כך נהיה בעמדה טובה יותר אשר תשרת אותנו ותעזור לנו למצוא את הדרך לקום מהמשבר. הסכם חיים משותפים נותן לכם, בני הזוג שקט נפשי. כאשר הכל מתואם ומסודר, אתם יכולים להרגיש ביטחון רב יותר ולדעת כי גם במקרה הגרוע ביותר יש על מה לסמוך.

לפרטים ולקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות, מוזמנים ליצור קשר.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

פארק הירדן. צילום באדיבות הפארק

לרגל ט״ו באב: המקומות שהכי מתאימים לפיקניק רומנטי בצפון

שתפומערכת פורטל זהר.נט לרגל ט״ו באב, קרן קימת לישראל חולקת איתנו כמה מסלולים ואתרים רומנטיים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *