Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1683186914:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51206
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => לחדש דרכון
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => כרמיאלים, מתכננים לחדש דרכון? אי אפשר לקבוע תור בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעקבות פניות של תושבים שניסו לשווא לקבוע תור בלשכת האוכלוסין בכרמיאל או לתפוס את המוקד הטלפוני של הרשות, ניסינו בעצמנו. איך זה הסתיים?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | כרמיאלים, מתכננים לחדש דרכון? אי אפשר לקבוע תור בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 212
        )

)
משרד הפנים לשכת אוכלוסין אין תורים בכרמיאל
כרמיאל לא קיימת באתר רשות האוכלוסין. צילום מסך

כרמיאלים, מתכננים לחדש דרכון? אי אפשר לקבוע תור בכרמיאל

שתפו

בעקבות פניות של תושבים שניסו לשווא לקבוע תור בלשכת האוכלוסין בכרמיאל או להתקשר את המוקד הטלפוני של הרשות, ניסינו בעצמנו לקבוע תור. איך זה הסתיים? תמשיכו לקרוא

מאת גיל דובריש

(עדכון אחרון: יום ה׳ 4.5.2023, 10:45)

האם ניסיתם לאחרונה לקבוע תור לחידוש דרכון בלשכת האוכלוסין וההגירה בכרמיאל? תושבי העיר שניסו לתאם תור בימים האחרונים גילו שאין אפשרות כזו, גם לא בעוד 3 חודשים, חצי שנה, או שנה. פשוט אין זמינות של תורים בכרמיאל.

בשבועות האחרונים מתפרסמים דיווחים רבים בתקשורת הארצית על העומס הרב בתורים לחידוש דרכונים ותעודות זהות ומתארים את המצב בביטויים גמו ״כאוס״, ״משבר״ ועוד. בין השאר נחשף כי האקרים מרוסיה השתלטו על התורים הפנויים ומוכרים תור לכל מי שמוכן לשלם מאות שקלים.

הבלגן בלשכות האוכלוסין הוא תוצאה של משבר הקורונה. עוד לפני שפרצה הקורונה, נוצרו עיכובים גדולים בהנפקת הדרכונים, אבל בגלל הסגרים והמגבלות אנשים הפסיקו לחדש את הדרכונים. וכאשר הוסרו המגבלות השונות בשנת 2022 קפץ לפתע מספר הבקשות לחידוש דרכון ליותר מ-1.3 מיליון, מספר מטורף שלשכות האוכלוסין לא עמדו בו. כבר חודשים רבים שמתריעים על המצב הבלתי אפשרי אבל כמו כל דבר בארץ, רק מדברים על פתרונות, לא ממש מבצעים אותם. התורים מתמשכים והאור לא נראה בקצה המנהרה – אולי כי אי אפשר להגיע אליה בלי דרכון או תעודת זהות… בימים האחרונים דווח כי על מנת להקל על העומס הרב יפתחו הלשכות בערים הגדולות – זה טוב לתושבי תל אביב, חיפה, ירושלים ואזור המרכז, אבל מה איתנו, הכרמיאלים?

תושבים בכרמיאל לא מצליחים לקבוע תור וגם לא מצליחים לקבל מענה במוקד הטלפוני – 3450*. שרה מכרמיאל שניסתה ליצור קשר השבוע עם המוקד, סיפרה: ״בפעם הראשונה חיכיתי על הקו כחצי שעה בלי מענה וניתקתי בעצבים. בפעם השנייה החלטתי לחכות עד שיענו לי, אבל אחרי שעה שלמה, 60 דקות של המתנה, פשוט ויתרתי״.

לדברי אלכס, תושב העיר שניסה לחדש תעודת זהות לעצמו ודרכון לבנו הצעיר, ״אחרי שמילאתי את כל הפרטים נפתחה לי אפשרות לגשת לאחת מלשכות האוכלוסין בארץ, בדקתי וכרמיאל לא היתה רשומה שם. יש תורים בלשכות אחרות אבל זה טירוף לקבוע תור בעוד חצי שנה במרכז הארץ״.

בעקבות הפניות ניסינו לקבוע תור בעצמנו לחידוש דרכון או תעודת זהות. ביצענו שלושה ניסיונות שונים ובכולם נתקלנו בתוצאה זהה: אין אפשרות לקבל תור בכרמיאל. יש אפשרות להזמין תור בלשכות אחרות ומרוחקות ברחבי בארץ – אבל לא בכרמיאל. גם אם תרצו לקבוע תור לעוד חצי שנה או יותר, פשוט אין אפשרות כזו – כרמיאל לא נמצאת ברשימה.

פנינו אל רשות האוכלוסין וההגירה, שם מסרו לנו: ״כחלק משורת צעדים שהרשות נוקטת ובמטרה להרחיב את היצע התורים לציבור, רשות האוכלוסין וההגירה תייעד את ארבע הלשכות הגדולות להנפקת דרכונים ביומטריים בלבד, במקביל לפתיחת מרכז חדש להנפקת דרכונים בבני ברק״.

הקשינו וביקשנו התייחסות ספציפית לכרמיאל, כי רוב תושבי כרמיאל לא ירחיקו עד לחיפה כדי לחדש את תעודותיהם, נאמר לנו בתגובה: ״מדובר בבעיה ארצית הנוגעת לכלל אזרחי ישראל ולא לתושבי כרמיאל בלבד. לעשרות ישובים אין כלל לשכה במקום מגוריהם והם נאלצים להרחיק ללשכה הקרובה לישוב. משכך, התייחסות לנושא כ"בעיה של תושבי כרמיאל" היא לא רלוונטית ושגויה. תושבי כרמיאל מוזמנים לפעול כמו יתר אזרחי ישראל״.

ובמילים אחרות, ״לכו תחפשו…״

קיראו על כך בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *