רכב דוח חניה תחנת רכבת צילום פרטי
דו״ח חנייה. צילום: פרטי

נקנסים וכועסים: נהגים חונים במקומות אסורים בתחנת הרכבת בגלל מצוקת חנייה

שתפו

מצוקת החנייה מתגברת בתחנת הרכבת בכרמיאל: נהגים שלא מוצאים חנייה פנוייה נאלצים לחנות במקומות אסורים ונקנסים במאות שקלים. רכבת ישראל: פועלים להקלת המצוקה

מאת גיל דובריש

״הגם רצחתם וגם ירשתם״? שאל אותנו בכעס תושב העיר שאשתו נקנסה בשבוע האחרון בסכום של מאות שקלים מכיוןן שחנתה על המדרכה. ״גם ׳תוקעים׳ את בעיית החניה וגם קונסים אותנו״?

אשתו של התושב הגיעה יום אחד לתחנת הרכבת ולאחר דקות ארוכות, כשלא הצליחה לאתר מקום פנוי, חנתה על המדרכה. העונש הגיע בדמות דו״ח של פקח רשות החנייה מלווה בקנס בסך 500 שקלים.

מצוקת החנייה בתחנת הרכבת היא בעיה ידועה ומתמשכת. בתחילת תקופת הקורונה החלו עבודות הקמת מתחם מסחר חדש בתחנה והחניון התת-קרקעי פוצל לשניים, כאשר החלק המערבי סגור כמעט במשך כל היום לכניסת נהגים. מי שמגיע למקום ברכבו מתקשה למצוא מקומות פנויים במתחם ועומד בפני דילמה: האם לחנות במקומות אסורים לחנייה ולהסתכן בדו״ח, או לחנות הרחק משם – בקניון כיכר העיר, כ-700 מטרים וכ-10 דקות הליכה מתחנת הרכבת, כולל חציית צומת ראשי מרומזר.

כל הטרחה הזו בזמן שאפשר לפתור – ולו רק בצורה חלקית את מצוקת החנייה, אם רק החניון התת-קרקעי המערבי היה עומד לרשות הנהגים כל שעות היממה ולא בשעות הבוקר המוקדמות בלבד. כיום החניון נסגר בשעה 9 בכל בוקר עקב מחסור באנשי אבטחה. לפי החוק בארץ – חניונים תת-קרקעיים חייבים להיות מאובטחים כל הזמן. אין אבטחה – אין חנייה.

בעלה של הנהגת שנקנסה, פנה אלינו וסיפר: ״לאנשים אין מקום לחנות, ההתנהלות במקום גורמת לנהגים רבים לעבור על החוק בלית ברירה! במקום לפתור את בעיית החנייה רושמים קנסות ועושים ׳קופה׳ על הגב של האזרחים״.

נטשה מכרמיאל שנסעה ברכבת לפני כמה ימים לבדיקה רפואית בחיפה נתקלה בבעיה דומה: ״כשהגעתי לתחנה בסביבות 10 בבוקר, כל מקומות החנייה היו תפוסים. החניון התחתון היה סגור לכניסה. יצאתי מהבית מוקדם מאוד, אפילו צחקתי על עצמי שהקדמתי כחצי שעה לפני הנסיעה. בסוף כמעט בכיתי – כי בזבזתי את כל חצי השעה בחיפוש אחרי מקומות חנייה. בשלב מסוים כבר השלמתי שהרכבת תצא בלעדיי ואפספס את התור לבדיקה. ממש במקרה, 2 דקות לפני צאת הרכבת מצאתי חניה פנויה. רצתי כמו מטורפת כדי להגיע בזמן לרציף, אני לא יודעת איך הספקתי. זה לא נורמלי!״

נהגים נוספים שאיתם דיברנו מספרים על מחסור חמור במקומות חנייה במקום: ״בשעות העומס נהגים חונים על המדרכות ועל שטחי העפר בצדדים. אי אפשר למצוא חניות פנויות. הכי קרוב שיש – זה בקניון הישן״ אמרו לנו תושבים.

מצוקת החנייה ברכבת נוצרת בגלל הביקוש הרב לרכבת, רבים מגיעים לתחנה למטרות עבודה ומחנים את הרכבים שלהם ליום שלם. מי שיוצאים לחופשה מחנים את רכבם במקום ליותר מיום אחד.

מרכבת ישראל האחראית על החניונים בתחנה, נמסר כי ״הרכבת פועלת להקלת המצוקה במספר מישורים, ובכלל זה בחינה מחודשת של הארכת שעות פעילות האבטחה בחניון התת קרקעי המערבי בשעות הבוקר. כמו כן אנחנו ממשיכים לנסות לגייס מאבטחים כדי להגדיל את כוח האדם ולהקל על מצוקת החנייה״.

יש לציין כי לקראת סוף השנה צפוי להסתיים השלב הנוכחי בבניית מתחם המסחר ברכבת, מה שיבטל את הפיצול בחניון התת-קרקעי ולמעשה יפשיר מחדש כ-100 מקומות חנייה החסומים כיום בפני הנהגים, למעט בשעות הבוקר המוקדמות.

פנינו אל עיריית כרמיאל כדי לקבל התייחסות לנושא, אך עד כה לא התקבל מענה בעניין.

תקראו על זה בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *