Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1693134306:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52104
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-08-27
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => פתרונות מימון
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% פתרונות מימון לגיל השלישי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => פתרונות מימון לגיל השלישי. מערכת פורטל זהר.נט. ככל שאוכלוסיית העולם מזדקנת, האתגרים הפיננסיים העומדים בפני בני הגיל השלישי
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 119
        )

)
צילום להמחשה פריפיק
צילום להמחשה Freepik

פתרונות מימון לגיל השלישי

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

ככל שאוכלוסיית העולם מזדקנת, האתגרים הפיננסיים העומדים בפני בני הגיל השלישי נעשים מורכבים ומאתגרים. הבטחת העתיד הפיננסי בגיל השלישי מצריכה פתרונות חדשניים ויצירתיים שיספקו את הצרכים הייחודיים של הקשישים. מבין כל פתרונות המימון האפשריים לבני הגיל השלישי המשכנתה ההפוכה הוא הפתרון המעשי ביותר. הינה כל מה שחשוב לדעת עליה ועל פתרונות המימון הנוספים העומדים לרשותכם בגיל השלישי.

משכנתה הפוכה – חשיפת הקונספט

משכנתה הפוכה היא מוצר פיננסי שצובר עניין ותאוצה בעשורים האחרונים בשל יכולתו לענות לתת מענה הולם לצרכים הפיננסיים של בני הגיל השלישי. בניגוד למשכנתה המסורתית שמוחזרת למוסד הפיננסי בתשלומים חודשיים נושאי ריבית, משכנתה הפוכה מאפשרת לקשישים שבבעלותם נכסים לקבל תשלומים חודשיים מהמוסד הפיננסי בתמורה לשעבוד הנכס שבבעלותם ומכירתו לאחר אריכות ימיהם. אם תשאלו את צוות לוגין פייננס – משכנתה הפוכה תתגלה לכם כהמצאה הטובה ביותר של המאה. למה? כי היא מאפשרת לבעלי בתים להמיר את הנכס שלהם להון נזיל בלי למכור אותו ובלי לשלם עליו משכנתה. משכנתה הפוכה היא פתרון אידיאלי לקשישים שיש להם נכסים אך הכנסותיהם דלות. היא מאפשרת להם להשתמש בנכס שבבעלותם כאמצעי להספקת הון נזיל בלי לאבד את ביתם. ההון הנזיל הזה יכול לשמש אותם בצורתו המהוונת או בתשלומים חודשיים שיעזרו להם לכסות את הוצאות המחיה ואת הוצאות הבריאות שלהם.

להבין את המכניקה של המשכנתה ההפוכה

משכנתאות הפוכות שונות במהותן ממשכנתאות מסורתיות. במשכנתה הפוכה סכום ההלוואה מושפע מגיל הלווים, מערך הנכס שבבעלותם ומשיעורי הריבית ברגע נתון. קשישים יכולים לקבל את הלוואת המשכנתה בתשלום חד־פעמי, בתשלומים חודשיים למשך 15 שנים, במסגרות אשראי או בשילוב של כל האפשרויות הללו. המאפיין העיקרי של המנגנון המיוחד הזה הוא שהלווים לא צריכים להחזיר את ההלוואה עד שהם עוזבים את ביתם או עד לאחר אריכות ימיהם. לאחר אריכות ימיהם ביתם יימכר וסכום ההלוואה יוחזר למוסד הפיננסי. שארית הרווחים ייוותרו בידי יורשיהם. חשוב לציין שאף על פי שלמשכנתה הפוכה יש יתרונות רבים, יש לה גם מגבלות וסיכונים. הריבית שנלווית למשכנה מצטברת ומתייקרת לאורך זמן ועלולה להפחית את ההון העצמי שעתיד להישאר בידי הלווים. כמו כן, בעלי הבית נדרשים לעמוד בתשלומי הארנונה והביטוח ולתחזק כראוי את הבית. אם לא יעמדו בהתחייבויות הללו, המוסד הפיננסי יעקל את ביתם. ולכן לפני שלוקחים משכנתה הפוכה כדאי להבין לעומק את כל התנאים שלה.

פתרונות מימון חלופיים לקשישים

משכנתאות הפוכות הן פתרונות מימון פופולריים לבני הגיל השלישי, אך הן אינן הפתרון היחיד. הינה כמה חלופות ראויות:

  • הלוואות הון כנגד נכס מאפשרות לקשישים ללוות הון ממוסדות פיננסיים כנגד הנכס שבבעלותם ובלי לוותר על הבעלות. בניגוד למשכנתה הפוכה הלוואות הון מחייבות החזר בתשלומים חודשיים, אך הן גם מקילות את נטל הריבית.
  • למכור בגדול ולקנות בקטן. קשישים שיש בבעלותם נכס מגורים, יכולים למכור אותו ולקנות בכספי המכירה נכס קטן במחיר סביר שיספיק לצורכיהם. בדרך זאת הם יכולים לפנות משאבים כספיים ולהפחית הוצאות תחזוקה ועלויות נוספות שנלוות לבעלות על נכס גדול.
  • תוכניות סיוע ממשלתיות. הממשלה מציעה תוכניות סיוע רבות לבני הגיל השלישי לרבות הכוונה לאפשרויות תעסוקה ופעילויות לשעות הפנאי. כדאי להיעזר בתוכניות הללו כיוון שרובן ככולן עוזרות לקשישים לחסוך בהוצאות המחיה וליהנות מהכנסות איכותיות.

לממן את הגיל השלישי

ככל שאוכלוסיית הגיל השלישי גדלה, כך חשוב למצוא את פתרון המימון הטוב ביותר. בני הגיל השלישי, זקוקים למימון מתקשים למצוא פתרונות שמתאימים לכם? דברו עם היועץ הפיננסי שלכם וחשבו על מתווה מימון שיספק את צורכיכם. בעולם המודרני קשה מאוד להסתדר בלי מימון, אז אל תוותרו עליו. כי גם בגיל השלישי מגיע לכם הטוב ביותר.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *