Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1673348205:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50612
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עדי אלדר
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => קיבלו כבוד: פרס מפעל חיים לעדי אלדר ואות המופת לגרינברג ושולה כהן
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => לראשונה בכרמיאל הוענקו פרס מפעל חיים (לעדי אלדר) ואותות מופת (לרינה גרינברג ושולה כהן) על תרומתם העצומה לקידום ופיתוח כרמיאל. פורטל זהר.נט
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 6
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | קיבלו כבוד: פרס מפעל חיים לעדי אלדר ואות המופת לגרינברג ושולה כהן
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 317
        )

)
עדי אלדר, רינה גרינברג ושולה כהן צילומי ארכיון: אלכס הובר/פרטי
עדי אלדר, רינה גרינברג ושולה כהן צילומי ארכיון: אלכס הובר/פרטי

קיבלו כבוד: פרס מפעל חיים לעדי אלדר ואות המופת לגרינברג ושולה כהן

שתפו

לראשונה בכרמיאל הוענקו פרס מפעל חיים (לעדי אלדר) ואותות מופת (לרינה גרינברג ושולה כהן) על תרומתם העצומה לקידום ופיתוח כרמיאל

פורטל זהר.נט

פרסי מפעל חיים ואות המופת שחולקו לראשונה בתולדות כרמיאל, הוענקו השבוע לעדי אלדר, ראש העיר השני, שכיהן בתפקיד בשנים 1989-2018, לרינה גרינברג ולשולה כהן שכיהנו במשך שנים רבות בתפקידים ציבוריים וכסגניות ראש העיר.

ראש העיר משה קונינסקי ציין כי ״לראשונה החלטנו השנה להעניק את אות המופת ואת פרס מפעל חיים על מנת לציין את היחודיות האין סופית שהשקיעו השלושה: עדי אלדר, שולה כהן ורינה גרינברג, שלושה שהפכו את עשייתם בכרמיאל למפעל חייהם לאורך למעלה מדור שנים. הנהגת העיר משולה למרוץ לפיד, לפיד שהעביר ברוך ונגר ז״ל לעדי אלדר יבדל לחיים ארוכים ובריאים ומעדי אלי ואני נושא אותו בחרדת קודש ובאחריות אין קץ״.

פרס מפעל חיים לעדי אלדר

עדי אלדר. צילום ארכיון אלכס הובר
עדי אלדר. צילום ארכיון אלכס הובר

עדי אלדר קיבל את הפרס על פועלו ותרומתו יוצאת הדופן למען כרמיאל, פיתוחה וקידומה כמי שעמד בראשה והנהיג את העירייה במשך עשרות שנים. בדברים שנשא בטקס החגיגי שנערך בהיכל התרבות, הדגיש כי ראש עיר הוא בראש ובראשונה שליח ציבור המשרת את התושבים, כמו כן הודה לרעייתו סוניה עליה אמר כי בלעדיה כלל לא היה מצליח לכהן בתפקידו, וציין את קודמו, ראש העיר הראשון ברוך ונגר, שלדבריו לא זכה לקבל בחייו פרס מפעל חיים.

עדי אלדר נולד ב-1944 בעיר בגדד שבעיראק. בגיל 7 עלה לישראל ביחד עם משפחתו. כשהגיע לכרמיאל בשנת 1973 החל לעבוד בעירייה ומילא שורה של תפקידם כמנהל מחלקת הנוער, מנהל המתנ״ס ומנהל מחלקת החינוך העירונית. בשנת 1986 שימש כעוזרו של שר החינוך והתרבות יצחק נבון, שלימים נבחר לנשיא המדינה החמישי.

לאחר פטירתו של ברוך ונגר החליט עדי להתמודד לתפקיד ראש העיר כרמיאל וזכה בבחירות שהתקיימו בשנת 1989. עדי זכה לפתח את העיר בתקופת גל העליה הגדול ממדינות חבר העמים בתחילת שנות ה-90, לעבור את מהומות אוקטובר 2000 בגליל ולהנהיג את העיר בתקופת מלחמת לבנון השניה ב-206 ובאתגרים רבים נוספים.

מבין הפרוייקטים המשמעותיים שהוביל: קליטת העלייה, הגעת הרכבת לכרמיאל, פיתוח השכונות גבעת רם, שגיא, רמת רבין, חידוש המרכז המסחרי, שדרות קק״ל (המדרחוב), הקמת מוסדות חינוך רבים, פארק המשפחה, פארק הגליל, ועוד.

בתקופתו זכתה העיר לפרסים רבים. באופן אישי זכה אלדר בתואר אביר מסדר השלטון הצרפתי, אביר התנועה לאיכות השלטון, איש השנה בתקשורת, אות מופת בתחום הרווחה ועוד.

לצד תפקידיו העירוניים כיהן כיו"ר מרכז השלטון המקומי במשך 15 שנים ברציפות והוביל מאבקים רבים בתחום התקצוב והשירות לאזרח.

אלדר נהג לומר כי כרמיאל היא פארק אחד גדול הנטועים בו בתים ודאג שכל פינה בעיר תהייה ירוקה ומגוננת. המקום שבו הרגיש הכי טבעי הייתה מערכת החינוך ובכל שבוע היה מסייר בגני הילדים ובבתי הספר. מעטות הבקשות של מערכת החינוך שלא נענו בחיוב. בתחילת כהונתו בכרמיאל התגררו כ– 18,000 תושבים וביום פרישתו למעלה מ-50,000 תושבים.

אותות המופת: רינה גרינברג ושולה כהן

במקביל וגם זו לראשונה בכרמיאל, הוענק אות מופת לנבחרי ציבור על תרומתם יוצאת הדופן בעיצובה ובבנייתה של העיר. אות המופת הוענק הפעם לרינה גרינברג ולשולה כהן.

רינה גרינברג. צילום ארכיון: אלכס הובר

רינה גרינברג ״האמא של העולים״ בכרמיאל, עלתה לישראל במהלך שנות ה-70 מברית המועצות לשעבר והשתקעה בכרמיאל.

במשך שנים ניהלה גרינברג עסק מצליח לממכר מזון שהפך עם הזמן למרכז סיוע דינמי לכל דורש. גרינברג מצאה את עצמה מסייעת ועוזרת לעולים ולתושבים רבים למצוא פתרונות לבעיותיהם השונות במסגרת העירונית.

בראשית שנות ה–90, עם גל העלייה מחבר העמים, הפכה גרינברג לאשת הקשר הראשית עם העירייה והרשויות בנושא הסיוע לעולים, והכל בזמנה החופשי ובהתנדבות. בשנת 1994 מונתה לסגנית ראש העיר וממלאת מקומו של ראש העיר עדי אלדר. בשיא גל העליה קלטה כרמיאל ביום אחד 4,000 עולים!

רינה פיתחה עשרות של שירותים יחודיים לעולים מהפעלת אולפנים, מציאת מקומות דיור, פעילות תרבותית, שילוב העולים בעולם העבודה, סיוע במערכת החינוך ועוד. לאורך השנים עסקה גם בתחומים נוספים בעיר ובהם: פעילות נוער, בטחון ושיטור עירוני, תרבות, עסקים ועוד.

גרינברג התמודדה פעמיים על ראשות העיר, בשנת 2008 ובשנת 2018.

שולה כהן צילום אלכס הובר
שולה כהן. צילום ארכיון אלכס הובר

שולה כהן נולדה בחיפה והגיעה לכרמיאל ב– 1973. לאורך השנים מילאה תפקידים שונים בהסתדרות וביניהם רכזת תרבות ורכזת האיגוד המקצועי במרחב כרמיאל. בתחילת שנות ה-90 נבחרה לכהן כיו״ר ההסתדרות במרחב כוהובילה עשרות מאבקים למען זכויות העובדים. עד היום, כהן אחת משתי נשים בלבד שכיהנו בתפקיד זה בישראל.

בשנת 2008 נבחרה שולה כהן לתפקיד סגנית וממלאת מקום ראש העיר עדי אלדר. כמחזיקת תיק התעשייה בעירייה כהן פעלה רבות לביסוס הקשר עם התעשיינים, תיאום מול מוסדות הממשלה ויצירת שיתופי פעולה משמעותיים בין התעשיה לאקדמיה וזאת כדי לפתח מקומות תעסוקה בעיר. בנוסף עסקה בתחומים מגוונים ובהם: תחום הנוער, החברה הכלכלית, ועדות מכרזים ורשת המתנ"סים

כיום כהן מכהנת כיו״ר הנהלת רשת המתנ״סים בעיר. היא הובילה תוכנית הבראה קשוחה להצלת הרשת מגירעון מצטבר גדול מאוד ומאידך פעלה לפיתוח שירותים קהילתיים רבים במתנ״סים. בימים אלו מצליחה הרשת לסגור באופן מוחלט את הגירעון המצטבר ולשלש את היקפי העבודה והתקציב של הרשת.

תיכנסו לקרוא עוד כתבות בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *