Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1687852305:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51340
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-05-17
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 4735
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => רותם ינאי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => רותם ינאי לא יתמודד בבחירות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי 10 שנים במועצה ינאי פורש ממועצת העיר: ״הבנתי שמערכת הבחירות הנוכחית לא תהיה כמו הקודמת... בחרתי להימנע מהרפש״. מאת גיל דובריש
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | רותם ינאי לא יתמודד בבחירות: החלטה שהתבשלה זמן רב, אבל התקבלה בלב שלם
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 65
        )

)
רותם ינאי צילום מהפייסבוק
רותם ינאי. צילום מהפייסבוק

רותם ינאי לא יתמודד בבחירות: החלטה שהתבשלה זמן רב, אבל התקבלה בלב שלם

שתפו

אחרי 10 שנים במועצה ינאי פורש ממועצת העיר: ״הבנתי שמערכת הבחירות הנוכחית לא תהיה כמו הקודמת… בחרתי להימנע מהרפש״

מאת גיל דובריש

אחרי שתי קדנציות רצופות במועצת העיר, אחת מהן כסגן ראש עיר בתואר והשנייה באופוזיציה, הודיע רותם ינאי, ראש סיעת טב לכרמיאל, כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר ולמועצה. ינאי יסיים את דרכו הציבורית במועצת העיר בתום הקדנציה, בחודש נובמבר.

סיעת טב לכרמיאל נכנסה למועצה בפעם הראשונה אחרי בחירות 2013, עם שני מנדטים. כעבור תקופה קצרה באופוזיציה, הצטרפה הסיעה לקואליציה בראשות עדי אלדר, וינאי מונה לסגן ללא שכר. בבחירות 2018 התמודד רותם ינאי על ראשות העיר במטרה לעשות היסטוריה ולהפוך לראש העיר הדתי הראשון של כרמיאל. הוא סיים שני אחרי משה קונינסקי וקיבל

רותם ינאי עם ראש הממשלה נפתלי בנט צילום פרטי
רותם ינאי עם נפתלי בנט. צילום ארכיון

24.6% מהקולות. במרבית הקדנציה הנוכחית היו רותם ינאי ומספר 2 בסיעתו, גיא מרציאנו, הקולות הרועמים ביותר של האופוזיציה. בשנות פעילותו במועצה שימש ינאי במגוון תפקידים כמו ראש מחלקת תרבות וחינוך ערכי, חבר הנהלת רשת המתנ"סים וחבר בוועדות החינוך, הכספים, בניין עיר ועוד.

אחרי שהכריז כי לא יתמודד בפעם השלישית, שאלנו את רותם ינאי כמה זמן שקל והתלבט לגבי ההחלטה.

״זו החלטה שהתבשלה לא מעט זמן, אבל התקבלה בלב שלם, מבחירה וממקום טוב וחיובי. הלוואי שכל החלטה שלי תתקבל ממקום דומה ולא מאילוצים״ אומר ינאי. ״הכניסה שלי לפוליטיקה הייתה מלכתחילה יציאה מאזור הנוחות שלי, וגם אמרתי זאת לא פעם. אני לא פוליטיקאי במהות שלי, אני איש חינוך, איש טיפול, עובד עם נוער ומבוגרים, מכשיר אנשים לעבודה טיפולית בטבע, מייצג את ישראל בתחום בעולם, עובד עם לוחמים שעברו אירועים לא פשוטים בשירות, מנחה מוסמך למדעי האושר ועוד הרבה דברים – שהם לא פוליטיקה״.

ינאי עדיין לא החליט מה לעשות עם המנדט שלו במועצה, שווה ערך לכ-130,000 שקלים. הוא גם טרם החליט אם להביע תמיכה במועמד כזה או אחר לראשות העיר ומציין כי הדבר תלוי מאוד בהחלטה שיקבל גיא מרציאנו. ״בישיבה האחרונה בקדנציה, יתבקשו כל חברי המועצה להזדהות עם אחד המועמדים. כרגע אני לא יודע במי אביע תמיכה ואם בכלל. זה תלוי מאוד בגיא מרציאנו, שותפי וחברי הטוב, והאם ירצה להתמודד בעצמו״.

– מה היטה את הכף בסופו של דבר לטובת הפרישה מהפוליטיקה?
״ידעתי שאם אכנס למערכת בחירות נוספת, אצטרך להקפיא הכל למשך חצי שנה ולהתמקד רק בבחירות. עשיתי זאת בעבר – השבתתי את החיים המקצועיים שלי ונאלצתי לשקם אותם מחדש אחר-כך. הבנתי שמערכת הבחירות הנוכחית לא תהיה כמו הקודמת. זה יחייב אותי לחשוף את כל העוולות והרבה מאוד מהתרבות שחלק מהתמודדים הכניסו לעיר שלנו, לעסוק בהרבה רפש – וזה מנוגד לערכים שלי. בחרתי להימנע מזה בעבר ואני בוחר להימנע מכך באופן מוחלט הפעם. אחרי 10 שנים במרחב הפוליטי בהתנדבות ובהקרבה מלאה, משפחתית, מקצועית ואישית קיבלתי החלטה להתמקד בתחום שבו אני עוסק וקם בשבילו בכל בוקר. זו גם הוכחה לכך שהחיידק הפוליטי לא דבק בי״.

– איך הגיבו על ההחלטה בבית, מה אמרו החברים הקרובים?
״המשפחה והחברים הטובים באמת כמו גיא (מרציאנו, ג.ד) ועוד, היו מבינים ותומכים בי, לא משנה מה הייתה החלטתי. הם ידעו שאני מאמין בדרך שלי ובמה שמשמעותי בעיניי. מצד אחד יש הרבה תגובות מרגשות של אנשים שרוצים שאמשיך בעשייה הציבורית, ומצד שני אני זוכה להתמקד במה שאני אוהב – הנתינה לעולם בשילוב של תחום מקצועי שמתפתח כבר הרבה שנים. אפשר לעשות הרבה טוב גם ממרחבים שהם לא פוליטיקה״.

ינאי עם עדי אלדר והשרה לשעבר איילת שקד
ינאי עם עדי אלדר והשרה לשעבר איילת שקד

– איזה חותם אתה משאיר במועצת העיר, במה אתה יכול להתגאות?
״לא באתי להשאיר חותם, כדי יהיה שלט הנושא את שמי שיישאר לדורי דורות וכולם יגידו ׳זה נעשה בתמיכתו ובמעמדו של האישֿ׳. חלק מהחותם שאני משאיר הוא ההתנהלות שלי. אין לי ריבים אישיים או אנשים שהבטחתי להם שלא קיימתי, או תושב שפנה אליי ולא עשיתי הכל כדי לעזור לו. לדעתי זה משאיר פתח של תקווה לתושבים, שאפשר אחרת. מגיע לנו שייצגו אותנו אישי ציבור נאמנים וטובים, פעילים, שיורדים לפרטים הקטנים, שואלים את השאלות הקשות ופועלים בצורה עניינית – ולא כאלה שעובדים בשביל להיבחר״.

– היית מהקולות הבולטים ביותר באופוזיציה, אבל בשנה האחרונה הורדת הילוך, שמענו אותך הרבה פחות. זה חלק מתהליך ההתלבטות שליווה אותך?

״בשנה החולפת באמת הורדתי הילוך, אבל זה לא קרה בצורה מכוונת. במהות שלי אני לא אדם שמחפש רע, ולא אדם שצועק, אבל 4-5 שנים זה היה כך. זו הדרך שבה ניסיתי לשנות את הנעשה במוקדי הכוח והכסף. כשאתה באופוזיציה, אתה מבין כמה משאבים, כמה כוח אדם וכמה שעות עבודה מקצים רק כדי למנוע ממך לעשות את העבודה. השקיעו בזה במקום בקידום תוכניות עבודה. אתה מבין שאנשים לא באו לעבוד אלא באו לקדם קמפיין פוליטי מתמשך… בשנה האחרונה פשוט החלטתי לחסוך להם במשאבים האלה״.

– מה נאחל לך בדרכך החדשה?
״נאחל לכולנו שכל החלטה שנקבל תהיה מתוך בחירה וממקום חיובי, נאחל לנו שליחי ציבור טובים ונאמנים. אגב, אני עדיין מחכה לשליח ציבור כזה. פוליטיקה? זו לא מילה גסה, זה מרחב שבו אפשר לעשות טוב לאנשים והיא קיימת בכל תחום, אבל אני לא רואה את עצמי שם, לא בשלב הזה בכל אופן״.

 

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *