Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1665657945:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50023
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => התחדשות עירונית בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תוכנית התחדשות עירונית במתחם התמר-הרימון: מספר הדירות יגדל פי 5
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => שלב חדש בדרך לפרויקט שישנה את פני אחד המתחמים הוותיקים בעיר: כל משפחה תקבל דירה גדולה יותר עם ממ״ד, מרפסת, וחניה פרטית. מאת גיל דובריש
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | תוכנית התחדשות עירונית במתחם התמר-הרימון: מספר הדירות יגדל פי 5
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 618
        )

)
התחדשות עירונית במתחם התמר-הרימון. הדמיה: גרין גרופ
התחדשות עירונית במתחם התמר-הרימון. הדמיה: גרין גרופ

תוכנית התחדשות עירונית במתחם התמר-הרימון: מספר הדירות יגדל פי 5

שתפו

שלב חדש בדרך לפרויקט שישנה את פני אחד המתחמים הוותיקים בעיר: כל משפחה תקבל דירה גדולה יותר עם ממ״ד, מרפסת, וחניה פרטית. מתי זה יקרה? שאלה טובה

מאת גיל דובריש

שלב נוסף בדרך להגשמת חלומם של מאות תושבים בכרמיאל: כ-140 תושבים המתגוררים ברחובות התמר, הרימון והדקל השתתפו לאחרונה במפגש מיוחד במסגרת קידום פרויקט התחדשות עירונית שנערך באודיטוריום העירייה. זהו אחד מתוך 7 פרוייקטים של התחדשות עירונית שמקודמים בימים אלה בכרמיאל, כולם עדיין בשלבים התחלתיים.

לאחר דברי ראש העיר משה קונינסקי, סקרו במפגש נציגי חברת גרין גרופ המקדמת את התוכנית את תהליכי העבודה ושמאי התוכנית מסר הסברים מקצועיים. האדריכלית פרופסור אירית צרף-נתניהו סקרה את עקרונות התכנון והציגה את החלופה שנבחרה לקידום בידי מינהל ההנדסה בעיריית כרמיאל. בהמשך התקיים דיון פתוח עם הדיירים במתכונת שאלות-תשובות.

לפי התכנון, יוקמו בשיטת פינוי-בינוי מעל 1700 יחידות דיור במתחם התמר-רימון, חלקן ברבי קומות תוך הרחבת השכונה לכיוון דרום-מערב. מדובר על גידול פי 5 של מספר הדירות הקיים, שעומד היום על 334.

השלב הראשון יכלול הקמת מבני מגורים חדשים בפאתי המתחם – לשם יעברו מאות המשפחות שיפונו מהדירות הישנות. בשלב הבא, יהרסו המבנים הקיימים ויבנו על שטחם מבני מגורים חדשים. עדיין מוקדם לקבוע כיצד בדיוק יראה המתחם, וגם השרטוטים הקיימים כיום לא בהכרח תואמים לתמונה העתידית, אבל לתושבים הובטח כי יקבלו דירה חדשה הגדולה לפחות ב-12 מ״ר מהדירה הישנה, בניה בסטנדרטים חדשים עם חדר ממ״ד, מרפסת, מעלית וחנייה פרטית. בקומות התחתונות יבנו מתחמי מסחר וציבור, למשל גני ילדים שישרתו את תושבי השכונה.

נציג הדיירים בתוכנית השאפתנית הוא פבל קגן: ״העבודה של התנעת הפרויקט לא הייתה פשוטה וכללה בחירת מנהלת, אסיפות דיירים, בחירת נציגות דיירים ועוד״ הוא מספר. ״לי אישית יש חלום שכרמיאל תהפוך לעיר המתקדמת והגדולה בגליל. יש אנשים שחולמים חלומות ומשאירים אותם בגדר חלומות… אך אני נוהג להשקיע את כל מה שנדרש בכדי שהחלומות שלי התגשמו״.

פבל מוסיף: "שאלו אותי האם אני מאמין שהפרויקט כזה באמת יצליח. התשובה שלי היא, שעד היום עוד לא היה פרויקט שלקחתי על עצמי ולא סיימתי אותו בהצלחה ובוודאי שאני לא מתכוון שזה יהיה הראשון. אני גם שמח שעיריית כרמיאל תומכת בפרויקטים של התחדשות עירונית וקשובה לרצון התושבים. זה מאוד חשוב להצלחת הפרויקט״.

מחברת בי.או.אר. גרין גרופ שנבחרה לקדם את התוכנית נמסר לנו: ״התושבים במתחם המתחדש ברחובות התמר הרימון והדקל מינו אותנו לקדם בשמם את הפרויקט… השטח חולק למתחמי משנה וצפוי להיבנות בשלביות. דירות התמורה החוזרות תקבלנה תוספת שטח, מרפסת ומחסן. לכל דירה תוצמד חניה. אופי הבינוי הוא מגוון וישמור על חוזקות השכונה, משתמש בטופוגרפיה הקיימת לצורך בינוי מגוון – בניה לגובה בדופן הגובלת בשדרת נשיאי ישראל ובניה מרקמית בתוך מתחמי המשנה״.

עוד נמסר לנו מחברת גרין גרופ כי ״התכנית מקודמת בזרועות שלובות ובתיאום מלא מול הגורמים השונים במוסדות התכנון. ברכת ראש העיר ניתנה לתושבים לקדם את התכנית והיא אכן מתקדמת בצורה אחראית ומשביעת רצון. אנו ממשיכים כל העת בפגישות עבודה מקצועיות עם מינהל ההנדסה להמשך העבודה על עיבוד החלופה הנבחרת. בימים אלו אנו מתכנסים לעיבוי צוות היועצים הדרוש לנו לצורך קידום התב"ע״.

אש העיר משה קונינסקי אמר: ״אני רואה חשיבות רבה בפרויקטים להתחדשות עירונית בעיר, כאשר השבוע התקיימה שיחה פורייה עם הדיירים ברחובות התמר והרימון. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לדאוג לרווחתם של התושבים ונמשיך לעשות זאת".

לדברי קונינסקי ״בתכנית המתאר של כרמיאל תגדל ותורחב העיר מ-52,000 ל-120,000 תושבים. כמחצית מבתי האב החדשים שיבנו בה, יהיו במסגרת התחדשות עירונית״.

כתבה מעניינת:

ילד נדרס, התושבים כועסים: התרענו מזמן על הסכנה

שתפובעקבות תאונת הדרכים בה נדרס ילד כשחצה את הכביש ברחוב התמר, טוענים דיירים במקום: הכתובת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *