בית ספר פלמח ישיבה כרמיאל
מתחם בית הספר פלמ״ח. צילום ארכיון

תושבים בשכונת המייסדים נגד הקמת ישיבה חדשה: שלב נוסף בהתחרדות

שתפו

העירייה פירסמה מכרז להקצאת שטח להקמת ישיבה חדשה ליד מועדון הריימנס ופארק אלון. תושבים בשכונה הוותיקה חוששים שבקרוב לא יוכלו לנסוע בשבת וראש העיר מנסה להרגיע: ״המטרה – להרחיק את הישיבה מאזור מגורים״

מערכת פורטל זהר.נט

תושבים בשכונת המייסדים מתכוונים לצאת למאבק נגש הקמת ישיבה חדשה ליד פארק אלון (הבוסתן) ובית ריימנס. לדברי נציגי התושבים, ״זה עוד שלב בהתחרדות השכונה ומכת מוות לתושבים החילוניים במקום״.

עיריית כרמיאל פירסמה לאחרונה מכרז להקצאת שטח קרקע של כ-8.5 דונמים לעמותת אורחות תורה לצורך הקמת ישיבה תורנית ופנימיה. לפי התוכניות המקורית שקיימת על הנייר כבר שנים, מתכוונת עיריית כרמיאל להעתיק את מתחם הישיבה והפנימיה מבית הספר פלמ״ח לשטח חדש ליד הבוסתן, ובכך לפנות את ביה״ס הראשון בעיר לטובת שימוש למטרות אחרות. התוכנית קיבלה תאוצה לאחר שהישיבה בפלמ״ח עלתה בקיץ לכותרות בתקשורת הארצית בעקבות התפרצות קורונה בקרב 400 התלמידים הישנים ולומדים במקום.

גם בשנת 2005 כשהוקמה הישיבה בפלמ״ח אשר הוקצתה לפני שנים באופן לא מוסדר וללא מכרז, הייתה התנגדות קשה מצד הדיירים באזור, אך מאבקם נכשל.

״מי ערב שלא יהיו כאן 2 ישיבות?״

אחד מנציגי התושבים בשכונה הוותיקה טוען כי ״אף אחד לא מבטיח לנו שהישיבה התורנית תחליף את הישיבה בפלמ״ח, מי ערב לנו שלא יהיו כאן 2 ישיבות בתוך כמה שנים? כבר עכשיו תושבים בשכונה זוכים לקללות וגידופים כשהם נוסעים בשבת ליד מתחם הישיבה, ועתה רוצים להרחיב את הקרייה החרדית לכל רחבי שכונת המייסדים, בקרוב לא נוכל לנסוע בשבת מבלי שישליכו עלינו אבנים״.

קיראו גם על זה בפורטל זהר.נט:

יו״ר האופוזיציה במועצת העיר, רותם ינאי נרתם גם הוא למאבק. לדבריו, ״עמותה יושבת על נכס עירוני בניגוד לחוק (!), במקום לשמש דוגמא ולפעול בשקיפות תוך שמירה על החוק החליטו בעיריית כרמיאל לתת לעמותה פרס בצורת שטח עצום בפארק אלון המיתולוגי (הבוסתן) לבניית ישיבה חדשה שכמעט כל יושביה אינם תושבי כרמיאל וכאילו זה לא מספיק, להקצות לה גן ילדים נוסף, מבנה עירוני נוסף כחלק משלל הנכסים שניתנו לעמותה בשנים האחרונות״.

״אי אפשר לחשוד בי כמי שמתנגד לציבור החרדי או להתיישבות יהודית בכרמיאל אבל ככה לא עושים את זה״ מוסיף ינאי. ״אי אפשר בשם הפוליטיקה והאינטרסים הסקטוריאליים לעודד עבירה על החוק, לפגוע בפארקים העירוניים ולהתעלם מהצרכים האמיתיים של העיר והתושבים. על החוק צריך לשמור ועיריית כרמיאל צריכה להיות הראשונה שעושה זאת, אני קורא לראש העיר ולסגנו להתחיל לפעול לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל תוך שמירה על החוק, בשקיפות מלאה, ברגישות ראויה ובשוויון בין כלל קהילות העיר״.

״נטע זר״

יוזמי המאבק שיגרו מכתב לוועדת ההקצאות בעיריית כרמיאל ובה ציינו את נימוקי התנגדותם: ״שטח קרקע זה מרהיב ביופיו בזכות הנוף הקסום שנשקף ממנו… לא נסכים שחלקת טבע כה ייחודית תיגזל מאיתנו, תושבי כרמיאל ושכונת המייסדים! זהו שטח בו שיחקנו כילדים ואליו אנו חוזרים עוד ועוד עם ילדינו ונכדינו!״

״לא נסכים להפסיד שטח אהוב זה לטובת ישיבה ופנימייה שמיועדות לחניכים שאינם תושבי העיר כרמיאל אלא מוסעים לכאן מרחבי הארץ בהסעות המוניות ומזהמות. די לנו כבר בהמוני הנערים שמוסעים מבחוץ למתחם בי"ס פלמ"ח לשעבר ומסתגרים בו כל ימות השבוע כנטע זר, בלא כל זיקה לשכונה ולעיר; מן המבנה המוזנח והמתפורר הם מפלסים דרכם, מדי בוקר, בין ערמות של זבל שזרקו במדרגות היציאה, לכיוון בית הכנסת ובחזרה… בטיילת הוותיקה – ערימות של גרוטאות מכערות כל חלקה טובה שתפסו מסביב למבנה בית הכנסת האשכנזי לשעבר. הדוגמה העגומה והמבזה של מתחם בי"ס פלמ"ח לשעבר, אסור שתחזור על עצמה בשום שטח אחר בשכונתנו!״

״מערכת היסעים גדולה שתזין מדי שבוע את הישיבה והפנימייה, תכביד מאוד על תשתיות הכבישים ומעט מקומות החנייה שמספקים בקושי את צורכי שכונת המייסדים במתכונתה הנוכחית״.

״במהלך השנה האחרונה כבר נכפו עלינו בשכונתנו סגירות של כבישים לצורך אירועים תורניים המוניים ורעשניים… אנו צופים בדאגה בריבוי המוסדות התורניים בשכונה. מוסדות אלה מושכים לשכונה עוד ועוד תושבים חרדים, שאינם נטמעים באורחות חיינו אלא מסתגרים מאחורי גדרות ומשדרים בכל הזדמנות התנשאות ושאט נפש כלפי דרי השכונה״ מסכמים התושבים במכתבם.

העירייה: המטרה – לפנות את פלמ״ח

בתגובה לדברים מסר ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי: ״לצערי, שוב חבר המועצה רותם ינאי מנסה ממניעים אינטרסנטיים לייצר כותרות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט… במקום לברך על היוזמה הוא מנסה להטעות את הציבור וחבל שכך!״

״ולעצם העניין, אני מוביל מתווה יחד עם מועצת העיר לסיום הסאגה שהחלה בשנת 2003 ובמסגרתו, ישיבת ״רינה של תורה״ תפנה את מבנה בית הספר פלמ״ח לשעבר והישיבה תוקם מעל הכביש העוקף מאחורי מועדון הנוער ריימנס. מיקומה לא יגרום לפגיעה או הפרעה כלשהי לתושבים. ההיפך מכך! המטרה היא לבודד ולהרחיק את הישיבה מאזור מגורים, לפנות את מתחם הפלמ"ח ולקדם בו תכנית רחבה של התחדשות עירונית למען תושבי שכונת המייסדים. המקום שנבחר אינו חלק מפארק הבוסתן (אלון) אלא גבעה סלעית לא מנוצלת!״

״כזכור, הישיבה התעתדה לקום ברחוב חוחית, מיקום שעלול היה ליצור מטרד לתושבים המתגוררים בסמוך. על השטח המפונה של בית הספר פלמ״ח תקדם העירייה התחדשות עירונית וכך יושקעו כספים רבים בשדרוג שכונת המייסדים״.

״כמתחייב בחוק פרסמה העירייה הליך של הקצאת קרקע וכחלק מההליך, רשאים התושבים להגיש את התנגדותם. הנושא ידון בועדת הקצאות של העירייה, ועדה המורכבת מגורמים מקצועיים בלבד.

״אני פועל למען תושבי השכונה ובימים אלה החלה בניית גן מדעים שישמש את תושבי השכונה, בוצעו עבודות במאות אלפי ש"ח בשדרוג , שיפוץ והנגשת מדרכות, והיד עוד נטויה״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …


תגובה אחת

  1. איזה יופי!
    ברוכים הבאים!
    בניגוד לשאר הצבועים שלא לומר אנטישמיים
    אני ורבים מתושבי העיר מברכים על הגעתם
    הם בחורים נהדרים, שמביאים חינוך טוב לעיר שלנו
    הלוואי שיבואו 5000 לכרמיאל

    אני אגב חילוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *