Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 5904
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חלק מרזי ההצלחה בעסקים הינו התכנון המוקדם (תוכנית עסקית) שהינו שלב מהותי בכל פעילות שאנו עושים, ומאפשר בחינת דרכי הפעולה והשפעתם על החזון והיעדים שהגדרנו.
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => חלק מרזי ההצלחה בעסקים הינו התכנון המוקדם (תוכנית עסקית) שהינו שלב מהותי בכל פעילות שאנו עושים, ומאפשר בחינת דרכי הפעולה והשפעתם על החזון והיעדים שהגדרנו.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תוכנית עסקית- רזי ההצלחה בעסקים
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1612
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 321
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/10/10498195_601114263340088_8112486335176162375_o.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => תוכנית עסקית- רזי ההצלחה בעסקים
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => חלק מרזי ההצלחה בעסקים הינו התכנון המוקדם (תוכנית עסקית) שהינו שלב מהותי בכל פעילות שאנו עושים, ומאפשר בחינת דרכי הפעולה והשפעתם על החזון והיעדים שהגדרנו.
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => חלק מרזי ההצלחה בעסקים הינו התכנון המוקדם (תוכנית עסקית) שהינו שלב מהותי בכל פעילות שאנו עושים, ומאפשר בחינת דרכי הפעולה והשפעתם על החזון והיעדים שהגדרנו.
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
תכנון מוקדם תכנון להצלחה עסקית!

תכנון מוקדם- תכנון להצלחה עסקית!

שתפו

חלק מרזי ההצלחה בעסקים הינו שלב התכנון המוקדם שהינו שלב מהותי ביותר בכל פעילות שאנו עושים, ומאפשר בחינת דרכי הפעולה והשפעתם על החזון והיעדים שהגדרנו.
תכנון מקדים בעסקים הינו כתיבת תוכנית עסקית שבה אנו מסתכלים הן ברמה האסטרטגית שלנו והן ברמה המעשית שלנו בכל תחום ותחום.
ברמה האסטרטגית נתייחס לנושאים הבאים:
חזון ויעדים
ניתוח שוק, מתחרים ולקוחות- בשלב זה אנו עדיין ברמה האסטרטגית אבל עם חיבור מעשי למה שקורה סביבנו תוך שימוש במודלים שונים (SWOT, מודל צמיחה, מודל 4C's וכו).
מיתוג העסק- איך אנחנו רוצים למתג/למצב עצמנו בשוק אליו אנו נכנסים- שלב זה הינו נגזרת של תהליך ניתוח שוק, מתחרים ולקוחות.
ההזדמנויות העסקיות והצורך אותו נספק עם המוצר/שירות שלנו.
להגדיר את המודל העסקי שבו אנו רוצים/חושבים לפעול כנגזרת מניתוחים שונים- מכירת שירותים לעסקים, פנייה ללקוחות פרטיים, פנייה למוסדות וארגונים ציבוריים, הדרכות/סדנאות וכו. חשוב גם לתחם בשלב זה את אזור הפעילות בו אנו מתכננים לפעול, וכמובן ניתן ורצוי להגדיר זאת לטווח הקצר ולטווח הארוך.
הגדרת האסטרטגיה העסקית- בהתאם לניתוח שנעשה חשוב להגדיר מהי האסטרטגיה שלנו (חדירה לשוק, צמיחה, המוצר ומחירו, קידום העסק ומוצריו)
ברמה המעשית נתייחס לנושאים הבאים:
– שיווק ומכירות- הגדרת תמהיל השיווק ואופן ביצועו- רשתות חברתיות, פרסום, יחצנות, נטוורקינג, שיווק ממוקד (טלמרקטינג, טלמיטינג) וכו'
ניתוח והיבטים פיננסיים- ביצוע ניתוח פיננסי מלא צפוי לטווח הקרוב ולטווח הרחוק כדי להבטיח שנהיה בבקרה ובמודעות לאן אנו הולכים. הניתוח מבוסס על הערכות צפויות ככל הניתן ( דו"ח רווח והפסד, מאזן, תזרים מזומנים, נקודת איזון).
– תפעול–  הגדרת נהלי עבודה בעסק, כיצד פועלים,  עובדים נדרשים, תשתיות וציוד, מיקום העסק ועוד…

פעילות נוספת בתכנון המוקדם (למרות שמתבצעת תמיד) הינה הבקרה (ווידוא)- שלב זה מתבצע לאורך ביצוע הפעילות עצמה ובו אנו בודקים שאכן מה שהתכוונו מתבצע. אם ישנן חריגות אז חובה עלינו להבין למה, ממה הן נובעות, ולתקן אותן עוד בהתחלה כשעלות התיקון היא נמוכה, וכך נוודא שאנו תמיד נעים בכיוון החזון והיעדים שלנו.
החשיבות הרבה בתכנון הינה החיבור בין החזון והיעדים לבין הפרקטיקה (העשייה היומיומית בפועל).
תכנון מוקדם הכרחי לכל עסק (חדש או ותיק) כדי שנוכל לבחון עצמנו ביחס למשהו מוגדר וברור, ולכן ישנה חשיבות רבה להעלות זאת על הכתב בצורה מלאה ומפורטת!

מאמר זה הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ עסקי מלא ומקיף.

רז טישלר, יועץ עסקי

מנכ"ל רזי ההצלחה בעסקים

 

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *