Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1694691161:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 50870
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 4735
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => ״המהפך מתקרב - בשנה הבאה כרמיאל תהיה לראש ולא לזנב״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סיכוייו של אלון אזולאי לנצח בבחירות הקרובות גדלים מיום ליום, כאשר מצליח לייצר חיבורים עם דמויות מפתח וסחף גדול בקרב תושבי העיר ואנשי הקהילות
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => ״המהפך מתקרב - בשנה הבאה כרמיאל תהיה לראש ולא לזנב״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בחירות 2023
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 152
        )

)
אלון אזולאי
אלון אזולאי. צילום: מדיה אלון אזולאי

״המהפך מתקרב – בשנה הבאה כרמיאל תהיה לראש ולא לזנב״

שתפו

סיכוייו של אלון אזולאי לנצח בבחירות הקרובות גדלים מיום ליום, כאשר מצליח לייצר חיבורים עם דמויות מפתח וסחף גדול בקרב תושבי העיר ואנשי הקהילות • כעת מתחייב בטור החג החגיגי: ״אחרי שנים של אפס עשייה – נשמור על הצביון, נחזק את הביטחון האישי, נביא את הייטק לכרמיאל ונשאיר את הצעירים״

– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ –

חמש השנים האחרונות היו שנים לא פשוטות עבור העיר האהובה שלנו. חמש השנים האחרונות הסתמנו כבעלות מגמת דעיכה מובהקת וקיפאון קשה בתחומים רבים ומגוונים, החל מהתעסוקה והכלכלה העירונית שהוזנחו, תשתיות עירוניות שלא טופלו, טשטוש אופי העיר והצביון היהודי, לצד פגיעה קשה בביטחון האישי בעיר, הזנחת נושא הצעירים והסטודנטים בעיר, וכל זאת ללא פיתוח תוכנית ייעודית לעצירת הנטישה של תושבים רבים, וותיקים וצעירים כאחד את העיר.

את המצב הנוכחי, כל אחת ואחד מאיתנו צריכים לבחון, להסתכל היטב, ועם יד על הלב להיות כנים ככל הניתן, ולהגיע למסקנות. האם כך, כפי שהתנהלה העיר בחצי העשור האחרון, אנו רוצים שתמשיך להתנהל גם בחצי העשור הבא שלה? כל זאת, לצד לא פחות, מארבע פרשיות שונות, בהן כיכבה העיר כרמיאל בהקשרים שליליים. פרשיות שטלטלו מדינה שלמה. נדמה, כי מאז שראש העיר האגדי של כרמיאל, עדי אלדר, עזב את תפקידו, העיר נשארה יתומה. ללא יד מכוונת, ללא ידיים על ההגה.
ראש השנה עוד רגע בפתח. שנה חדשה, היא הזדמנות לחשבון נפש. איפה היינו ולאן אנחנו הולכים. השנה הקרובה, היא שנה גורלית, בעיקר ברמה העירונית והמקומית, כאשר ההחלטה שנקבל בסופה, תשפיע בסופו של דבר על החיים של כל אחת ואחד מאיתנו – לטובה או לרעה. שנה חדשה היא הזדמנות לחשב מסלול מחדש ובהתאם, לרענן, לחדש, ולכוון ליעדים חדשים. בחמש השנים האחרונות, כרמיאל שלנו בהובלת המנהיגות הקיימת לא הצליחה להשיג אף לא חצי מהיעדים שהוצבו לה. עם אלפי תושבים שנוטשים את העיר, התשובה היא עצובה, מצערת, וברורה. שינוי עכשיו, או המשך התדרדרות והרעת המצב אחר כך.

מסתכלים קדימה – תוכניות עבודה 2024

כיזם, מנהל, איש עסקים, שהצליח לבנות את עצמו בעשר אצבעות, אני דוגל בעבודה קשה ולעיתים מרובה. אין פשרות, אין לעגל פינות, הכל תמיד עד לקצה, בהצטיינות. בחצי השנה האחרונה עמלתי רבות על שתי תוכניות משמעותיות שצפויות להערכתי לשנות את פני העיר כרמיאל ולהצעיד את העיר אל עידן חדש של פיתוח, חדשנות, תעסוקה, חיזוק הביטחון וכן מימוש מטרת העל – שמירה על האופי והצביון היהודי של העיר כרמיאל והפיכתה לבירת הגליל של ישראל. התוכנית הראשונה היא ״תוכנית ה-100״ והיא המצע המפורט שלי ושל סיעת ״כרמיאל חדשה״ לעיר. התוכנית פורסת בפניכם התושבים 100 משימות מרכזיות ששמתי כיעדים להשגה בעשרה נושאים מרכזיים ושונים ובהם: השמירה על הצביון היהודי של העיר; ביטחון אישי וחירום; כלכלה איכותית ותעסוקה; חינוך ואקדמיה; תרבות, פנאי וספורט; קליטה ועלייה; צעירים ונוער; תשתיות ותכנון עירוני; ארגון וניהול חכם; וכן השירות העירוני. כל זאת, כדי שאתם, תושבי כרמיאל, תהיו בטוחים שהבחירה שתעשו בקלפי כאשר תשימו אלון אזולאי בפתק הצהוב וסיעת ״כרמיאל חדשה״ בפתק הלבן, היא הבחירה הטובה ביותר. בחירה בתוכנית עבודה ברורה, שקופה ומסודרת, עם מטרות ברורות. במערכת הבחירות הנוכחית כל אני מבקש מכם, הוא דבר אחד – לשפוט בהתאם לביצועים. כמו בעולם העסקי, אם לא אצליח להשיג את היעדים, אלך הביתה ואפנה את הכיסא. לכך אני מתחייב.

התוכנית השנייה עליה עבדתי בחודשים האחרונים היא ״תוכנית אלון״ על שם יגאל אלון, ממנהיגיה הגדולים של המדינה ומי שהוביל את תוכנית חיזוק ההתיישבות היהודית של מדינת ישראל בשנות השישים. ניתן לומר שעל בסיס החזון של יגאל אלון, החליט ראש הממשלה דאז לוי אשכול על הקמת העיר כרמיאל. העיר שלנו, שהוקמה בחלקה לאחר הפקעת שטחים מהכפרים בסביבה, הפכה עם השנים ללב הפועם של מרכז הגליל. לוי אשכול, החליט להקים את כרמיאל במטרה למנוע את התרחבותם של הכפרים הערביים וכדי לחזק את הגליל בהתיישבות יהודית. כמו לוי אשכול ויגאל אלון, כך גם ממשלות ישראל האחרות מאז ועד היום, דגלו ודוגלות בהמשך ייהוד הגליל. ייהוד הגליל היא אינה מילה גיסה, אלא ציונות ואהבת הארץ בלבד.

צילום אלון אזולאי מדיה
צילום: אלון אזולאי מדיה

78% חוששים מהפיכת כרמיאל ״לעיר מעורבת״

סקר שערכתי על ידי מכון הסקרים של ד״ר מנחם לזר מצא כי 78% מתושבי העיר האהובה שלנו, חוששים מאוד, מהפיכתה של כרמיאל לעיר מעורבת, עד כדי הפיכתה לעיר ערבית. לכן, אם 78% מתושבי העיר חוששים, ברור כי כל טענה לגזענות היא חסרת כל בסיס. במיוחד, כאשר ״תוכנית אלון״ שכתבתי, פועלת בשני צירים מרכזיים: הציר הראשון, יפעל לקדם את אימוץ התוכנית כהחלטת ממשלה, במטרה שזו תעניק תיעדוף ספציפי לעיר כרמיאל, בין היתר בהפניית משאבים כספיים גדולים, מתן הטבות משמעותיות למתגוררים בכרמיאל וליוצאי מערכת הביטחון לרכישת דירה או קרקע, הקמת בית חולים, הקמת אוניברסיטה ומתן מענקים לחברות הייטק וטכנולוגיה להקמת סניפים ממש כאן בכרמיאל.
הציר השני, עוסק דווקא בשיתוף פעולה חזק ומשמעותי עם ראשי הרשויות הערביות באזור, במטרה ברורה – לחזק אותם, להשקיע בהם, לאפשר להם תוכניות מתאר מסודרות, לסייע להם בבניית תשתיות מסודרות, ובייחוד לסייע להם בחיזוק הביטחון האישי. כך, כרמיאל שלנו, תפסיק להיות ברירה המחדל של תושבי הכפרים, שלא מעוניינים לעבור ולהתגורר בכרמיאל, אך המצב הנוכחי מחייב אותם. למי שאינו בקיא ויודע, חשוב לדעת כי ראש העיר כרמיאל משמש גם כראש אשכול בית הכרם. על כן, אני רואה מחויבות גדולה בחיזוק האזור כולו. אפעל כאילו הייתי שר הגליל ואם אצטרך, אף אצא למאבק מול הממשלה כדי להביא לכרמיאל ולגליל כולו סדר וביטחון לצד שגשוג כלכלי מקומי ופיתוח.

עיר חזקה בראשותי, כרמיאל 2024

תושבי כרמיאל, זהו צו השעה. הבחירות הקרובות הן גורליות עבור העיר שלנו. הבחירות הקרובות הן על הבחירה בין עיר חלשה ומדשדשת שבה הטרדת נשים וגברים כאחד, הטרדת הבנות והבנים שלנו ופגיעה בחפים מפשע באמצעות מעשים פליליים קשים, הם דבר שבשגרה (כבר היום, זוהי המציאות של רבות ורבים ומתושבי העיר). לבין, עיר חזקה ומשגשגת, בהובלתי. כרמיאל, חייבת לעשות ריסטארט. ואני, אני מתחייב לטפל בכל, בגובה העיניים. אני מתחייב כי באמצעות הפעולות שפרטתי כאן למעלה, אנו נשמור על האופי והצביון היהודי של העיר כרמיאל, נחזק את הביטחון האישי, נשמור על התושבים הוותיקים והצעירים בעיר, נחזק את הכלכלה המקומית ונפעל ליצירת מאות ואלפי משרות איכותיות חדשות, משרות הייטק, בעלות שכר גבוה. נפתח את החינוך, נחזק את התשתיות העירוניות, נפעל ליצירת נגישות, נעניק תיעדוף למשוחררי צבא ואנשי כוחות הביטחון במגוון תחומים ובעיקר נעשה יותר, ונדבר פחות. אני מתחייב לייצר עוצמה לכרמיאל, על ידי פיתוח עוגנים כלכליים ושירותיים דוגמת בית חולים, בתי משפט ומשרדי ממשלה, אוניברסיטה ועוד. אני מתחייב לחזק את ציבור הגיל השלישי ולייצר מיזמים ייעודיים להתנדבות במסגרת פעילותה השוטפת של העירייה. אצלי, כל מי שירצה ובגיל השלישי, יוכל להיות פעיל, יוזם ומתנדב. אני מתחייב לנהל את העיר תוך חשיבה עסקית ויצירת שיתופי פעולה עסקיים, פילנטרופיים וציבוריים, למיצוי הפוטנציאל האדיר של כרמיאל. אני מתחייב שבשנה הבאה, ביחד עם סיעת ״כרמיאל חדשה״ שבהובלתי, העיר האהובה שלנו תהיה לראש ולא לזנב.

שנה חדשה, התחלות חדשות

כאמור, ראש השנה הוא תמיד הזדמנות להביט לאחור, ללמוד מהעבר ולהתקדם אל עבר העתיד. השנה, עלינו בהחלט להסתכל לאחור, בסוגיות רבות ולאו דווקא מקומיות. בראש השנה הזה, נשב כולנו לשולחן החג, כשברקע שאלות פוליטיות ומשפטיות לאומיות משמעותיות. רפורמה משפטית, הוועדה לבחירת שופטים, עילת הסבירות ודמוקרטיה, הפכו לנושאי שיח קבועים בשולחן השבת של רבים מאיתנו. בחדשות מספרים על משפחות שהתפלגו בעקבות אירועים אלו, שהסתכסכו. ואני שואל, לאן הגענו?

אחד המשפטים האהובים עלי הוא המשפט של הרב וייצמן שנוצר בהשראת הרב קוק – עם הנצח, לא מפחד מדרך ארוכה. כולנו עם אחד, כולנו רוצים את טובת המדינה, כולנו רוצים את טובתה של העיר כרמיאל. אומנם יש לי ביקורת קשה על ההתנהלות של ההנהגה העירונית בחמש השנים האחרונות ואני חושב שנעשו טעויות קריטיות, אך אין זה אומר שאין בי אהבת חינם והוקרת הטוב. יחד עם זאת, וללא כל קשר, את ההנהגה הנוכחית, חייבים להחליף כדי לעשות שינוי ולהחזיר את התקווה לתושבי כרמיאל.

רגע לפני שולחן החג, אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולאחל לכם התושבים היקרים שלנו, שהשנה הקרובה תהיה עבורכם שנת שינוי. שנה של הצלחות חדשות, שנה של התפתחות והתקדמות, שנה מוצלחת עם יעדים ברורים וניצחונות מתוקים. שנה של תפוח בדבש. שנה של בחירות נכונות. ממני אליכם, שנה חדשה טובה ונעימה.

כתבה מעניינת:

אלון אזולאי וקפטן ג'ורג'. צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי משיק: התוכנית הביטחונית לעיר כרמיאל

שתפוהתוכנית הביטחונית של אלון אזולאי תעניק מעטפת מלאה למכלול האיומים על העיר ותושביה – בפשיעה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *