רכב מבצע פניית פרסה בכביש עוקף תעשייה
רכב מבצע פניית פרסה בכביש עוקף תעשייה

״הפקרות על הכביש״: למה מסוכן לנסוע בעוקף תעשייה – ומה הפתרונות?

שתפו

צפו: כך נראית נסיעה בכביש עוקף תעשייה בכרמיאל הרווי תאונות. עמודים ופס הפרדה, נתיבים צרים וגם קו מקווקו קצר מדי

מאת גיל דובריש

כמעט ולא עובר חודש שבו לא שומעים על תאונת דרכים עם נפגעים בדרך התעשייה – שמוכר יותר לרוב הכרמיאלים ככביש עוקף תעשייה.

משיחות שלנו עם נהגים אפשר להבין שמדובר בכביש ובו ליקויים בטיחותיים רבים. זה כביש שהנתיבים בו צרים יחסית. בקטע שבו יש פניה אל ״הר הלמד״, הוצבו עמודים על גבי פס ההפרדה כדי למנוע פניה מסוכנת של נהגים מהנתיב הנגדי או אליו, אבל מישהו ״דאג״ להסיר אחד העמודים… כמו כן, מי שלא רוצה לעבור על החוק, פשוט ממשיך עם הכביש לקטע שבו כ-100 מטרים של קו מקווקו, שם הוא מבצע פניית פרסה, חוצה לנתיב השני ומשם הוא מגיע לפניה לחוסנייה וכמאנה. חוקי? אולי. מסוכן? מאוד. זו בדיוק הסיבה לתאונות רבות שהתרחשו במקום. אגב, בדקנו, לפי החוק היבש פניית פרסה מותרת במקום שבו אין תמרור או סימון על הדרך אשר אוסר זאת – אבל… גם במקום שמותר לבצע בו פניית פרסה, הדבר אסור אם הנהג גורם להפרעה בתנועה למשתמשים בדרך. אם רכב אחר מאט בגללו, משמעות הדבר שקיימת הפרעה לתנועה.

אפשר גם להבין את הנהגים שפונים לכפר: אם הם מגיעים מכיוון אזור התעשייה, כדי לפנות לכיוון כמאנה וחוסניה עליהם להמשיך עד לכיכר נרקיס (בין אורט הורוביץ לשעבר והאמפי), ואז לעלות כל הדרך ברחוב מורד הגיא עד לכיכר חצב – ורק שם לרדת בחזרה לכיוון הכביש העוקף ולפנות לכפר. ״חתיכת״ נסיעה – ולא תמיד יש לאנשים סבלנות לעשות זאת.

נהג מכרמיאל שהיה מעורב בתאונה לא קלה בכביש דרך התעשייה לפני יותר משנה סיפר לנו: ״הכל בגלל הפניה לכיוון הכפר. נהג אחד עצר לפניי, התכוון לבצע פנייה שמאלה, אז עצרתי. ואז הגיע רכב אחר מאחוריי, הנהג לא הבחין בי ונכנס בי ב-80 קמ״ש. נפצעתי, הייתי מושבת כחודש ימים. אני נוסע בכביש הזה קבוע, ובכל פעם נדהם לגלות שנהגים פשוט לא לומדים, ממשיכים לעשות קיצורי דרך ופניות מסוכנות לכיוון הכביש בהר הלמד״.

נהגת אחרת שעימה דיברנו אמרה שיש במקום מצלמות אבטחה: ״יש אפשרות לתעד את העבריינים בכביש ולפי לוחית הרישוי להעניש אותם בקנסות כבדים וברישום נקודות. נהגים נוסעים כמו מטורפים בכביש הזה, יש כאלה שמבצעים פניה לכיוון הכפר ולא מעניין אותם אם יש נהגים אחרים בדרך… מה שקורה שם זו הפקרות. מסוכן ומפחיד מאוד לנסוע בכביש הזה״.

הנהגים שאיתם שוחחנו הציעו כמה פתרונות, למשל הגברת האכיפה והענישה על עברייני התנועה בכביש. כו כן הציעו שדרוג של התשתיות: הרחבה של הכביש העוקף והוספת נתיב יציאה וכניסה מסודר לכמאנה. פיתרון אפשרי נוסף: סלילת נתיב נוסף בכיכר נרקיס – כדי שהרכבים המגיעים מהכביש העוקף יוכלו להסתובב ולחזור אחורה מבלי להמשיך כל הדרך למורד הגיא.

מעיריית כרמיאל נמסר בתשובה לפנייתנו: ״מתבצעת אכיפה וצילומי וכלי רכב הנוסעים בניגוד לחוקי התעבורה, מועברים למשטרה וכבר נרשמו עשרות דו"חות בגין כך. קו ההפרדה נצבע מחדש והוארך וכמו כן, הוקמו גדרות ביציאה מחניון החירום באמפי, כך שאין ביכולתם של נהגי כלי הרכב לבצע פניית פרסה. אנו מקבלים עשרות פניות מתושבי הכפרים לבטל את ההסדרים בטענה כי הם מפריעים להם ואנחנו בדקנו וביצענו את כל השינויים הנדרשים בתיאום עם המשטרה ומהנדסי תנועה בעקבות תאונת דרכים קטלנית לפני שנתיים״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *