בית / חדשות / חדשות כרמיאל / 2040: היום שבו נוכל לנסוע ברכבת מכרמיאל לקרית שמונה
רכבת כרמיאל 2019-05
תחנת הרכבת בכרמיאל. צילום ארכיון

2040: היום שבו נוכל לנסוע ברכבת מכרמיאל לקרית שמונה

תוכנית יש, רצון יש – אבל בירוקרטיה וכסף יעכבו כנראה את הפרויקט הגרנדיוזי. מעשית, הלוואי שבעוד כעשר שנים יחלו העבודות. אז מה אנחנו יודעים בינתיים על התוכנית הזו? כנסו לסקר הקצר וענו מה לדעתכם יקרה בעוד 21 שנים

מאת גיל דובריש

הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר ב-20 השנים הבאות צפוי להיות מסילת הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה. מתי זה יקרה? (רמז, לא בקרוב) לכל הפרטים הידועים לנו כרגע, כדאי שתמשיכו לקרוא.

יש לכם כמה דקות פנויות? כנסו לקרוא:

מנהרות, גשר ותחנות חדשות

הרכבת המהירה שתצא מכרמיאל לאצבע הגליל תכלול לפי התוכניות מסילה כפולה באורך של כ-60 קילומטר, חלק מהתוואי יעבור במנהרות ארוכות באורך 11 קילומטרים מתחת להר מירון. העלות המוערכת של הפרויקט עומדת נכון לתחילת 2019 על כ-10 מיליארד שקלים, כמעט פי 4 מעלותו של פרויקט הרכבת לכרמיאל, שהושלם בשנת 2017. זמן ההקמה הצפוי מוערך בכ-5 שנים.

התוכנית הגרנדיוזית של הארכת מסילת הרכבת מכרמיאל (שכרגע מהווה תחנת קצה) אושרה ביולי 2016. מדובר בהארכת המסילה מתחנת כרמיאל מזרחה וצפונה, עד לקריית שמונה, במסגרת הפרויקט יוקם מסוף מטענים בפאתי אזור התעשייה בכרמיאל שישמש לשינוע של סחורות וחומרי גלם בין הצפון למרכז הארץ.

המסילה העתידית תכלול תחנות ביניים ליד צומת חנניה שנקרא גם צומת שבע (משם יוכלו המאמינים לעלות ברכבל לקבר רבי שמעון בר יוחאי) ובצומת צחר – תחנה שתשרת את תושבי ראש פינה, צפת וחצור הגלילית. התחנה הסופית של הקו תהיה בפאתי קריית שמונה. בגלל המבנה הטופוגרפי הקשה, אגב, תעבור המסילה מדרום לצפת ולא תכלול תחנה בעיר.

תוואי המסילה העתידית יכלול חפירת מנהרה מתחת להר מצפה ימים, רמת פשחור ורמת רזים וכן גשר באורך 400 מטרים מעל נחל עמוד בין כפר חנניה וראש פינה. לפי התכנון, הרכבת תגיע מכרמיאל לקריית שמונה תוך 26 דקות. מהירות הנסיעה הצפויה תעמוד על כ-160 קמ״ש.

מתי?

שאלת השאלות: על הרכבת לכרמיאל דיברו כעשרים שנה עד שהחלו לבצע. כמה שנים ידברו על הרכבת לקריית שמונה עד תחילת הביצוע?
התשובה, כמו במקרים רבים אחרים, מורכבת. מצד אחד, כבר הושלם ואושר השלב הראשון בתכנון, מצד שני יש להקצות תקציבים ולא פחות חשוב – אנחנו כבר יודעים איך פועלת הבירוקרטיה בישראל.

בשלב הזה נראה כי העבודות יחלו, אם בכלל, בעוד כעשר שנים, כלומר בסוף העשור הבא. לפני כן יש לדאוג להשלמת הסלילה של רחוב דרור בכרמיאל, שיאפשר גישה מהירה לתחנת הרכבת גם מחלקי העיר המרוחקים – רבין, מכוש, גבעת רם ורמת נבון. שנית, קיימת בעיה ביציאה המערבית של כרמיאל שם קיים מחסום מיושן הגורם לעומסי תנועה ופקקים קשים. הקמת המסילה החדשה לקריית שמונה לא תתאפשר ללא פתרון הבעיה באמצעות הקמת הפרדה מפלסית – פרויקט שעדיין לא נראה באופק. בעיות ואתגרים נוספים הם הזזת התוואי של כביש 85 מכרמיאל ומזרחה, כדי לאפשר את הקמת המסילה, וזאת עוד לפני שהזכרנו את העבודות המתוכננות להרחבת כביש 85 מצומת הכניסה המזרחית של כרמיאל (צומת ביג) ועד לצומת חנניה.

שתפו

כתבה מעניינת:

תאונה כיכר בית הכרם כיכר החמור כרמיאל 2019-06-11

כרמיאל: שני פצועים בהתנגשות רכבים בשכונת הגליל

מערכת זהר.נט שני פצועים, האחד באורח בינוני והשני באורח קל, בתאונת דרכים שאירעה לפני שעה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable