בקרוב תחל בניית מתחם העסקים והמסחר בתחנת הרכבת בכרמיאל. איך הפרויקט החדש ישפיע עלינו בכל הקשור להסדרי התנועה והחנייה בתחנה?
מערכת פורטל זהר.נט
בשבועות הקרובים תחל חברת הבת לפיתוח מתחמי רכבת ישראל בעבודות להקמת מתחם עסקים חדש בתחנת הרכבת בכרמיאל ויכלול קומה מסחרית בשטח 1500 מ"ר שתיבנה בקומת הקרקע בחלקו המערבי של המבנה הקיים – ומעליה בניין משרדים בן 3 קומות בשטח כולל של 2250 מ״ר. העבודות צפויות להסתיים בתחילת שנת 2022. במקביל מקדמת החברה עדכון של תוכנית בניין העיר הקיימת לבניית 6000 מ"ר נוספים לצורכי תעסוקה, מה שיגביר עוד יותר את השימוש בתחבורה ציבורית על בסיס יום-יומי ויאפשר יצירת עוגן לפיתוח המרכז העירוני החדש.
מרכבת ישראל נמסר כי ״המתחם החדש ייצור מרחב מרובה שימושים המבוסס על השימוש ברכבת וייתן מגוון שירותים לרווחת הנוסעים ותושבי האזור לרבות בתי קפה מסעדות, חנויות, משרדים וחניון״.
מבנה העסקים בכרמיאל הינו השני שמוקם בצמידות לתחנות רכבת בארץ, כאשר קיימות תוכניות להקמת מתחמי עסקים בתחנות רכבת נוספות.
כיצד ישפיע הפרויקט עלינו בכל הקשור להסדרי התנועה והחנייה בתחנה? ברכבת ישראל מפרסמים על השינויים הצפויים ומתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית ומודים לציבור על הסבלנות.
– חניות רכב דו גלגלי (אופנועים ואופניים) יועתקו למיקום חליפי ברצועת הגישה לתחנה.
– המעבר התת קרקעי בין החניון המזרחי והמערבי ייחסם. הכניסה לחניונים תתאפשר מכל חניון בנפרד. בחניה המערבית לא יתאפשר שימוש במעלית.
– מומלץ לנוסעים עם מזוודות, כסאות גלגלים, עגלות תינוק וכדומה, להחנות בחניונים העיליים או בחניון התחתון המזרחי (המעלית בחניון המזרחי תמשיך לפעול כרגיל).
וישאר מקום לחניות רכב גם היום ללא מרכזי מסחר ומשרדים אין די חניה. לא ברור מדוע הנהלת הרכבת מאשרת חניה של לילות וימים רצופים של כלי רכב בחניוני הרכבת . כ-30%-35% של החניות נותרים עם רכב חונה. מדוע?