בית / Uncategorized / אהבה, ספורט ורגש – הלב הפרטי שלי
אהבה, ספורט ורגש - הלב הפרטי שלי
אהבה, ספורט ורגש - הלב הפרטי שלי

אהבה, ספורט ורגש – הלב הפרטי שלי

הלב הוא משאבת הדם רבת העוצמה שמחזיקה את כולנו בחיים. אם נשמור עליו כהלכה, הוא ישמור עלינו בחזרה. אני מתאמנת באופן קבוע ומאמנת אירובי  וספינינג כבר למעלה מ- 30 שנה, נושמת את הרוח בריצה, הגשם תמיד מטפטף עלי במהלך האימון, רעש ורחב הרחוב תמיד באוזניי כי אני שם. תזונתי מאוזנת [לרוב], משתדלת לחייך ולהפחית את המתחים [סקס עוזר ותורם] והכל בכדי לשמור על לב בריא ושלם. למרות הגנטיקה שאבי אברהם הר- אבן עבר ניתוח לב פתוח לפני גיל חמישים.

הלב שלי חווה וחווה המון, רגישות ופחדנות, אהבה, צער, כנות וגם רוע ועקשנות. משאלת לב ושברון לב, גילוי לב ואומץ לב, לבי לפעמים זהב ולפעמים אבן. לכאורה, מדובר במשאבה המעבירה דרכה מדי יום 7,000-9,000 ליטר דם, ומאפשרת בכך אספקה שוטפת של חמצן לאיברי הגוף השונים. אבל הלב הוא הרבה יותר מזה. לא במקרה קבע אריסטו שהלב הוא האיבר הראשון שנוצר באדם. הוא לא הראשון אמנם, אבל הוא בטח מהחשובים ביותר, וככזה, הוא מנקז אליו את הפחדים והרגשות העמוקים ביותר. הלב שלי קרוב לליבי.

היום אספר לכם איך אני שומרת על ליבי מכל משמר ובכך מקטינה את גורמי הסיכון : משתדלת להוריד את הלחץ היומיומי, את המרוץ נגד הזמן, מקפידה על אימונים סדירים, לפחות פעם בשבוע אימון ספינינג בכדי להגיע ולבחון את סף היכולת שלי, מחבקת את ילדיי כל יום, ואת בר וים שבצבא משתדלת ל”הסניף” אותן כל יום בשיחת טלפון. בחרתי לחיות טוב ! [הפירוש של לחיות טוב: עשיתי שינויים באורח חיי עם טיפול בגורמי הסיכון שיכולים לסייע להקטין את הסיכון ללקות באירוע לב].

דואגת לתזונה מאוזנת הכוללת אכילת סיבים ופחמימות מורכבות ומעט שומן רווי, סודיום וכולסטרול, יותר פירות, ירקות, דגנים וקטניות. אוכלת  מעט שומן ומעדיפה מזון צלוי או מבושל. תמיד תשמעו ממני “פעילות גופנית”, כך תפחיתו את הלחץ היומיומי.

כמה עצות לפעילות גופנית: התחילו! הגדילו את כמות הזמן המוקדשת לפעילות והפחיתו תקופות של אי-פעילות. שאפו לצבור לפחות חצי שעת ספורט מדי יום. אם אתם קצרים בזמן, צברו 30 דקות בשלושה מחזורים של עשר דקות. בחרו בפעילות מהנה, למשל ריקוד או לרכב על אופניים [אימון ספינינג].התחילו במתינות והגבירו את הקצב בהדרגה. התאימו את סוג הפעילות לצרכים: אימוני כוח כדי לשמור על עצמות ומפרקים בריאים, חיזוק השרירים ושיפור הקואורדינציה. פעילות אחרת, כמו הליכה, לצורך הפגת מתחים, שמירה על משקל, לב בריא או כושר כללי. הימנעו ממאכלים עתירי שומנים או סוכרים לפני ההתעמלות ומעיסוק בפעילות ספורטיבית מיד אחרי ארוחה גדולה. חכו לפחות שעתיים ונסו לפזר את צריכת המזון למנות קטנות על פני היום. הקפידו לשתות כל היום, כל הזמן, גם במהלך האימון. את הלב שלי אני שומעת בכל יום מחדש בקצב הרצוי והמתאים ומה אתכם?

שתפו

כתבה מעניינת:

חגיגת קונצילה ריגטה עם עגבניות שרי צלויות, קלמטה ומוצרלה צילום אפיק גבאי (1)

קונצילה ריגטה – איטלקית 100%

מתחשק לכם איטלקית 100% על הצלחת? קבלו מתכון של פסטה קונצילה ריגטה עם עגבניות שרי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.