אזרחים סוג ג’

שתפו

עמותת אור ירוק מאשרת מה שידענו מזמן: גם בתחבורה הציבורית תושבי כרמיאל מופלים לרעה – זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית מעכו לכרמיאל גדול פי 3 מזמן הנסיעה ברכב פרטי

לאחרונה ציינו ברחבי העולם את יום התחבורה הציבורית הבין לאומי, וגם בישראל הצטרפו לחגיגה העולמית. אבל מבדיקה מקיפה של עמותת “אור ירוק” עולה כי אין כל כך מקום לחגוג. מבדיקה השוואתית בכ-40 ערים וישובים ברחבי הארץ, נמצא כי זמן הנסיעה באוטובוס כפול ואף יותר מזמן הנסיעה בכלי הרכב הפרטי. בנוסף נמצא, כי ברוב המקרים התחבורה הציבורית הייתה זולה יותר מאשר שימוש ברכב הפרטי, אך לא מדובר בחסכון כלכלי משמעותי, אלא לעיתים במספר שקלים בודדים.

הבדיקה נעשתה באמצעות אתרי האינטרנט Google ו-Moovit, בחישוב כלכלי על פי האתרים והמחירים שמופיעים באתרי המידע של חברות הנסיעה.

אחת הבדיקות שנערכו על ידי אור ירוק נעשתה עבור סטודנט תושב עכו הלומד במכללה האקדמאית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל. מתוצאות הבדיקה עולה, כי ברכב פרטי, לוקח לסטודנט 30 דקות להגיע מרחוב רמב”ן 12 בעכו אל המכללה האקדמאית להנדסה אורט בראודה, כאשר עלות הדלק של הנסיעה לכל כיוון היא 22.54 ש”ח. עלות הנסיעה כוללת פרמטרים נוספים שהוכנסו לחישוב כמו עלות הביטוח, עלות הרכב, הפחת שסופג הרכב ועוד.

באוטובוסים לעומת זאת, ייקח לסטודנט בין 75-90 דקות להגיע למכללה, כאשר עלות הנסיעה היא 19.35 ש”ח לכל כיוון בממוצע.

שמואל אבואב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הציבור הישראלי יעשה שימוש בתחבורה הציבורית כשזו תהיה זמינה ונוחה, מצב שרחוק מאוד מהמציאות העכשווית. במשך שנים המדינה הזניחה את התחבורה הציבורית וכעת שיפור מערך הסעת ההמונים צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות של משרד התחבורה, במטרה לצמצם את הפערים העצומים של ישראל בהשוואה למדינות העולם המתקדמות. זה משתלם כלכלית, חברתית, בריאותית וגם יהפוך את הכבישים לבטוחים יותר”.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *