Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1579019619:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 36468
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | חשבתם אי-פעם מי מנהל את תחנת הרכבת בכרמיאל? | היכנסו לראיון
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים | מאיר אמסלם, מנהל תחנת הרכבת בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => רכבת בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% האיש שאחראי על 2 מיליון נוסעים בשנה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מנהל תחנת הרכבת בכרמיאל אמיר אמסלם קם בשעה 3 וחצי בבוקר כדי להספיק להגיע למקום העבודה שלו ולוודא שהכול ״מתקתק״ כמו שצריך. מה הכי מאתגר אותו בעבודה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1370
        )

)
אמיר אמסלם מנהל תחנת רכבת כרמיאל
אמיר אמסלם, מנהל תחנת רכבת כרמיאל

האיש שאחראי על 2 מיליון נוסעים בשנה

שתפו

מנהל תחנת הרכבת בכרמיאל אמיר אמסלם קם בשעה 3 וחצי בבוקר כדי להספיק להגיע למקום העבודה שלו ולוודא שהכול ״מתקתק״ כמו שצריך. מה הכי מאתגר אותו בעבודה, מה השינויים הצפויים בשנים הקרובות בתחנה ומתי יבוא הקץ לשיבושים בתנועת הרכבות?

מאת גיל דובריש

ארבע פעמים בשבוע מתעורר אמיר אמסלם בשעה 3 וחצי לפנות בוקר כדי להגיע בזמן מביתו שבחיפה לתחנת הרכבת בכרמיאל. אמסלם (48), מנהל תחנת הרכבת כרמיאל מזה כשנתיים, מגיע לתחנה כשעה לפני יציאתה לדרך של הרכבת הראשונה ודואג שכול המערכת תתקתק בצורה חלקה, לא משנה מה מזג האוויר. פעם אחת בשבוע אגב, הוא מגיע בשעות אחרי הצוהריים… אבל אז הוא נועל את התחנה בסביבות חצות, אחרי שמסתיימת תנועת הרכבות. לא פשוט.

4.5 מיליון נוסעים

אמסלם עובד ברכבת ישראל מזה כ-15 שנים. הוא התחיל בכלל כפקח מן השורה, כעבור 8 שנים התמנה למנהל משמרת בתחנת ת״א האוניברסיטה, אחת התחנות הגדולות בארץ, שפועלת סביב השעון, לאחר מכן נבחר ניהל את תחנת לב המפרץ וכאשר שמע על מכרז לתפקיד ניהול תחנת כרמיאל לאחר פתיחתה, ניגש – וזכה. מאז הוא כאן.

160,308 אנשים נוסעים בממוצע בכול חודש בתחנת הרכבת של כרמיאל, כמעט 2 מיליון נוסעים בשנת 2019. מאז פתיחתה של התחנה ועד לדצמבר 2019, עומד מספר הנוסעים הכללי בתחנת כרמיאל על כ-4.5 מיליון. מספר שעולה מעל ומעבר לציפיות המוקדמות של רכבת ישראל. הנתונים על תחנת אחיהוד מלמדים כי מספר הנוסעים שם הוא כרבע ממספר הנוסעים בכרמיאל, נתון יפה לכשעצמו בהתחשב במיקום התחנה. במילים אחרות, הכרמיאלים משתמשים ברכבת, והרבה.

הסיפורים המעניינים בפורטל זהר.נט:

כשאני שואל את אמיר אמסלם על האתגרים העיקריים בתחנת כרמיאל ובמה הם שונים מהאתגרים בתחנות אחרות, הוא משיב: ״אנחנו עובדים בכרמיאל עם כול סוגי האוכלוסיות, יהודים, ערבים, דרוזים, נוצרים, ועוד, אנחנו צריכים לתמרן ולענות על הצרכים של כולם, ואנו עושים זאת על הצד הטוב ביותר. חשוב לציין שכרמיאל היא תחנת קצה, לכן הרכבות שנכנסות לכאן מבצעות עצירה מוחלטת ונהגי הקטרים זקוקים לאשרה מיוחדת כדי לצאת לדרך בחזרה. גם אם רכבת נכנסת באיחור, אנחנו מקפידים שהרכבת תצא בזמן. זה מה ששונה בינינו לתחנות מעבר, שבהן רכבת נכנסת, עוצרת, נוסעים עולים ויורדים והרכבת ממשיכה הלאה. בתחנת קצה יש לוח זמנים מדוייק והרכבות חייבות לצאת בזמן״.

איך שינתה הרכבת את כרמיאל

אמיר אמסלם ביחד עם חלק מצוות התחנה
אמיר אמסלם ביחד עם חלק מצוות התחנה

ברכבת ישראל יש צמיחה שנתית של מספר הנוסעים של 7%-10%, אבל בכרמיאל יש צפי לגידול משמעותי ולהמשך מגמת העלייה. בכול חודש, כאמור, מגיעים לתחנה כ-160,000 נוסעים. בכולם מטפלים קרוב ל-20 עובדים בסך הכל. ״תחנת כרמיאל נמצאת באזור הגליל והמרחב שהצוות כאן משרת – כולל את האזור כולו. יש חשיבות לרכבת ויכולת לתת להם מענה תחבורתי שמחבר את הצפון לשאר חלקי הארץ״ אומר אמסלם.

– איך לדעתך שינתה הרכבת את כרמיאל בשנתיים האחרונות?

״ברגע שהחלה לפעול כאן הרכבת, כרמיאל הפכה לנקודה המרכזית בגליל, כי מגיעים לכאן מכול האזור ויוצאים מכאן לכול האזור. הרכבת הפכה את כרמיאל לעיר הבירה התחבורתית של האזור, זה מענה מטורף לתושבים. אם זה עבודה, בילוי, פנאי, אם זה בחגים. יש הרבה נוסעים קבועים שעובדים באזור במרכז ומשתמשים ברכבת, הם מגיעים מפה עד לתל אביב, לא צריכים להחליף רכבת בדרך. היום המרחק ביניהם למקום העבודה התקצר משמעותית.
אתה יכול להגיע בכול בוקר מכאן ועד לקצה השני של המדינה, באר שבע, בלי להחליף רכבת״.

– ראש העיר הקודם עדי אלדר, אמר שהרכבת היא פרוייקט חייו. עד כמה הושפעו תושבי העיר מהפרוייקט הזה?

״אני מניח שהרכבת היא אחד הדברים הטובים שקרו לכרמיאל בעשור האחרון… הנוסעים הם ממגוון רחב מאוד של יישובים בכול האזור כך שההשפעה היא כלל אזורית ולא רק עירונית. בכול מקרה, ורואים זאת במקומות שונים בארץ ובעולם – היכן שיש תחנת רכבת יש התפתחות עסקית, מסחרית, תרבותית. לשם אנחנו מכוונים״.

– למה אין רכבת ישירה לנתב״ג?

״אנחנו נותנים מענה תחבורתי הולם, יש תחנות החלפה בתל אביב, בתחנת ההגנה מגיעה רכבת כול כמה דקות וניתן להמשיך משם לשדה התעופה. התשתית הקיימת וזמני המסילה לא מאפשרים להפעיל רכבת נוספת מכרמיאל לנתב״ג״.

– אנחנו חווים המון שיבושים בגלל תקלות או עבודות שמשבשות את התנועה של הרכבות. למה זה קורה כול הזמן?

״אנחנו מודעים לטענות הנשמעות. העבודות במסילות הן חלק מהפיתוח של התשתית, אנשים צריכים להבין שעצירת הרכבות נובעת מעבודות תשתית חשובות שמטרתן לפתח ולקדם. עבודות החשמול נועדו לשפר את המהירות והיעילות של הרכבות ושמירה על איכות הסביבה. אנחנו עושים בעשור אחד התקדמות שלא נעשתה במשך 70 שנה. באירופה הכול כבר מחושמל. יש בארץ תשתיות שלא השתנו מאז ימיה הראשונים של המדינה. הדרך מלאה בטלטלות אבל התוצאה הסופית חשובה״.

מרכז עסקים חדש

אמיר אמסלם. כ-160,000 נוסעים בחודש

בימים אלה עוסקים בהגדלת תחנת הרכבת והקמת מרכז מסחרי חדש, אשר יכלול 3 קומות בחלוקה הבאה: מתחם מסחרי בשטח של 1500 מ״ר – שיכלול חנויות, בתי קפה, מסעדות, ועוד, מתחם משרדים בשטח של 2250 מ״ר וחניון נוסף. הכניסה לתחנה תועתק ותתבצע מתוך הקומפלקס החדש. לדברי אמיר אמסלם, ״התחנה תהפוך להיות מרכז עסקים ופיתוח. זה יתן מענה לתושבים, מהצעירים ועד למבוגרים. מעבר למענה בתחום הבילוי, זה יתן פתרונות תעסוקה, למשל אנשים יוכלו להגיע ברכבת ישירות אל מקום העבודה שלהם, מבלי שיצטרכו לצאת מכאן. וגם לקוחות יוכלו להגיע ישירות אליהם כדי לקבל שירות. זה ישרת את תרבות הפנאי, גם של תושבים מכרמיאל שיוכלו לבלות במקום לפני ואחרי נסיעה ברכבת אבל יוכלו להגיע גם בלי קשר לנסיעה וכן תושבים מבחוץ שיחפשו משהו שונה, למשל הורים מהקריות שיוצאים לבילוי עם הילדים בכרמיאל״.

– אתם מודעים לכך שגם בלי המרכז המסחרי החדש החניון כאן תפוס לגמרי? יש כאן עומסים כבדים מאוד.

״יש כאן חניון של כ-800 מקומות, אנשים צריכים להבין שאנחנו מוגבלים במקומות חנייה. תיאורטית, גם אם נבנה עוד חניון של 1000 מקומות, המשמעות של תוספת כזו היא רכבת אחת מלאה בנוסעים. נניח שסיפקנו את החנייה לנוסעי רכבת אחת, אבל מה עם הרכבת השניה, והשלישית? זה לא ייגמר… הרעיון הכללי של שיפור התחבורה הציבורית בארץ בכלל, הוא שילוב של האוטובוסים עם הרכבת. כלומר, שאנשים יגיעו לרכבת עם תחבורה ציבורית ומכאן ימשיכו הלאה, וכנ״ל בחזרה. יש לעודד אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית. לדעתי באזור התחנה יש מענה מעולה של תחבורה ציבורית. במתחם המסחרי תהיה תוספת של כ-250 מקומות חנייה, אבל כאמור, לדעתנו גם הם יתמלאו באופן מיידי״.

– מה האתגרים שעומדים בפני הרכבת בכרמיאל בשנים הקרובות?

״האתגר הגדול ביותר מחולק לשניים: האתגר השירותי ונושא הגידול במספר הנוסעים, שני העניינים שלובים זה בתוך זה. אתה צריך לדעת לשפר את השירות שלך ולהתאימו לכמות גדולה יותר של אנשים. הצוות בכרמיאל מבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. אחד הדברים החשובים לי ביותר, ואני תמיד מחדיר זאת לעובדים הוא החוויה של הנוסע, שיהיה מרוצה. עליהם לדאוג לשירות מהרגע הראשון שהוא נכנס לתחנה ועד שיוצא לדרכו ברכבת, לקבל את התשובות לשאלותיו, לכוון אותו למקום הנכון. זה נכון גם בימים שיש לנו עומסים. במקרים שבהם הרכבת עמדה לצאת והיו עוד נוסעים שלא הספיקו לרכוש כרטיסים, העברתי אותם לרכבת ווידאתי מולם ומול המערכת של הרכבת – שפקח יגש אליהם במהלך הנסיעה כדי לגבות את הכסף, מבלי שייקנסו – על מנת שלא יפספסו את הרכבת״.

– מה הכי מספק אותך בעבודה?

״כשניגשים אליי נוסעים ואומרים שהם נהנים להגיע לתחנת כרמיאל, אני יודע שכול הצוות עושה את העבודה בצורה הכי טובה. החוכמה היא שהאנשים שמגיעים לעבוד פה יבואו עם חיוך ויסיימו את יום העבודה עם חיוך. חשוב לי להדגיש את השירות שאנחנו מעניקים לאנשים עם מוגבלויות, מהתחנה עד לרכבת. נכים, לקויי ראיה, לקויי שמיעה, אנשים עם קביים או כסאות גלגלים, או אנשים מבוגרים, אנחנו נותנים את העזרה הנדרשת״.

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *