בית / Uncategorized / הורמון האושר ימנע ממכם השמנה
הורמון האושר ימנע ממכם השמנה

הורמון האושר ימנע ממכם השמנה

בעשור האחרון ישנם מחקרים המראים על ירידה חדה בהורמון האושר (סירטונין) בעולם במערבי הסיבות הנעוצות בכך חסרים תזונתיים חלק מההשלכות של הדיכאון הינה אכילה מופרזת של פחמימות שבעקבותיה באה עלייה חדה במשקל  היום ישנה תעשיה שלמה של תרופות אנטי דכאוניות בכדי לעלות לנו את רמות הורמון האושר הבשורות הטובות יש פיתרונות טבעיים לעלות את רמת הסירטונין שבין היתר אחראי גם על מצב רוחנו.

אז ממה להימנע? ומה כן להכניס לתפריט שלנו

פעילות גופניתאחד הדברים הטובים ביותר בכדי לעזור לנו לשפר את מצב רוחנו פעילות גופנית משחררת למח סרוטונין ודופמין ובכך מאזנת את מצב רוחנו, עוזרת לנו להיות רגועים,בריאים ומאושרים יותר. . דגש מיוחד מופנה לאלו שנוטים למלנכוליה  הקפידו על לפחות 40 דקות של פעילות גופנית מדי יום כדי לעודד הפרשת סרוטונין באופן טבעי

הימנעו מצריכה של קפאין,סוכר ואלכוהולטוב אז בטווח הקצר הם כן מעלים לנו את מצב הרוח אך בטווח הארוך הם גורמים לנו להתמכרות קלה ,כניסה למצב של מעגל קסמים ואכילה רגשית איך? בכך שרמות הסרוטונין צונחות מהר ובכדי לעלות אותם שוב אנו צורכים כמות גדולה יותר של סוכרים,קפאין ואלכוהול, לכן הימנעו ממאכלים אלו או לפחות הגבילו צריכתן למינימום.

טריפטופאן– בפירוש לעברית הדרך לאושר למדו לצרוך מזונות המכילים טריפטופן חומר המוצא של הורמון הסרוטונין .אז באיזה מזונות תמצאו אותו? בתרנגולי הודו, דגים, עוף, גבינת קוטג', אגוזים, גבינה, ביצים, בננות,תמרים,מנגו ,חומוס,סויה ומיני שעועית מכל הסוגים,שיבולת שועל

.פחמימות מורכבות -טריפטופן (חומר המוצא של הורמון הסרוטונין) עובד הכי טוב כאשר הוא נצרך בשילוב כמות קטנה של פחמימות, כמו אורז חום מלא או קטניות. פחמימות מורכבות אלו חיוניות לסייע למוח לעבד כראוי את הטריפטופן שמגיעה מהחלבונים ומפחמימות מורכבות.

שינה הקפידו על איכות שינה של שמונה שעות ביום ועדיף שתלכו לישון מוקדם איכות שינה אף חשובה יותר מהכמות שלה, בכדי לעודד הפרשת סרוטונין טבעית במח.

חורף ורמות סרטונין-ידוע כי בימות החורף רמות הסרוטונין יורדת ויש כאלה שיספרו שהם נכנסים לדיכאון חורף ושוב כל זה מתקשר לירידה של רמות הסרטונין בחורף אז מה עושים? דואגים לחמם את הבית לשתות תה עם פעולה מחממת כמו זנגביל וקינמון ,להימנע משתיית תה נענע שהפעולה שלו מקררת

אומגה 3- לתוסף אומגה 3 יש השפעה אנטי דיכאונית מחקרים שנעשו על השפעת אומגה 3 לטיפול בדיכאון הוכיחו עצמם כיעילות בנוסף ניתן לקבל את האומגה 3 מאגוזי מלך ומקרל.

צמח מרפא רודיולה– הוא פיתרון מעולה לאנשים שסובלים מחרדה ודיכאון מכיון שהוא מעכב את תהליך פירוק הסרוטונין.

למען הסר ספק כתבה זו אינה נוגעת במקרים של  דיכאון קליני חמור, אלא במקרים קלים של דכדוך קל , מתח נפשי וחרדה קלים בלבד. על כל מקרה במקרים קשים יותר תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

 

קרן שמש, נטורופטית. תזונאית טבעית, מאמנת אישית ומנחת קבוצות הרזייה, 052-6283999. חפשו בפייסבוק "קרן שמש מהלך לגוף ונפש בריאים" 
שתפו

כתבה מעניינת:

קריספיתה צילום נורית פלד-min

על קריספיתה שמעתם?

על פיתות טחינה כבר שמעתם? קבלו את הקריספיתה! חברת אחוה, יצרנית הטחינה, בשיתוף אורן בקר ונורית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable