Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1527514966:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 19703
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/02/11.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => המטרה: להחיות את העיר
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון / תכירו את המתמודד החדש לראשות העירייה, גיורא צ׳שקין, שטוען כי המפתח לקידום כרמיאל הם הצעירים ובני הנוער. ותקראו גם מה הוא חושב על תושבי החוץ שנכנסים לכרמיאל...
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => העיר
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => העיר
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => המטרה: להחיות את העיר
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מתמודד חדש לראשות העירייה, גיורא צ׳שקין, טוען שהמפתח לקידום כרמיאל הם הצעירים ובני הנוער: הם עוזבים כי אין להם איפה לבלות ומה לעשות פה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 72
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1061
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [essb_pc_whatsapp] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [ftf_open_type] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [disable_open_graph] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_elementor_edit_mode] => Array
        (
            [0] => builder
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => המטרה: להחיות את העיר
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מתמודד חדש לראשות העירייה, גיורא צ׳שקין, טוען שהמפתח לקידום כרמיאל הם הצעירים ובני הנוער: הם עוזבים כי אין להם איפה לבלות ומה לעשות פה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => העיר
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => המטרה: להחיות את העיר
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון / תכירו את המתמודד החדש לראשות העירייה, גיורא צ׳שקין, שטוען כי המפתח לקידום כרמיאל הם הצעירים ובני הנוער. ותקראו גם מה הוא חושב על תושבי החוץ שנכנסים לכרמיאל...
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
גיורא צ׳שקין. צילום: חן תורג׳מן

המטרה: להחיות את העיר

שתפו

מתמודד חדש לראשות העירייה, גיורא צ׳שקין, טוען שהמפתח לקידום כרמיאל הם הצעירים ובני הנוער: הם עוזבים כי אין להם איפה לבלות ומה לעשות פה

מאת גיל דובריש

מתמודד חדש לראשות העיר עלה השבוע על מפת הבחירות. גיורא צ׳שקין, בן 40, תושב כרמיאל מגיל 14, הכריז רשמית על מועמדותו לתפקיד ראש העיר בבחירות המקומיות שיתקיימו בסוף אוקטובר.

צ׳שקין עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1992. אביו חיים, כיהן במשך שתי קדנציות במועצת העיר ואף היה סגן ראש העיר בסוף שנות התשעים ותחילת המאה. בצעירותו היה גיורא ספורטאי מחונן, ייצג את העיר והמדינה בענף טניס השולחן ואף היה אלוף המכביה לנוער וגרף 4 מדליות בתחרות. כמו כן ייצג את כרמיאל ובית ספר אורט הורוביץ באליפות בתי הספר הארצית. בצבא שירת כבוחן נשקים ביחידות שדה ברמת הגולן ולאחר שחרורו למד במכון וינגייט. הוא מדגיש כי ״בשנת 2017 עם הגעתי לגיל 40, חתמתי על המשך שירות מילואים, חשוב לי להישאר ולתרום את חלקי״. בשנים 1999 עד 2013 היה מאמן ראשי בנבחרת ישראל של הספיישל אולימפיקס בטניס שולחן, השתתף ב-3 אולימפיאדות וב-3 אליפויות אירופה, תחת ידיו עברו 12 אלופים אולימפיים. מעולם לא עזב את כרמיאל. הוא נשוי לאנה ואב לשלושה ילדים: שלי, מישל ואדם.

צ׳שקין, בעל תואר ראשון בחינוך גופני ותעודת הוראה, עובד כיום במחלקת הקליטה בעיריית קריית ים, שם הוא עוסק בניהול פרויקטים לנוער. לפני כן עבד באגף הנוער העירוני בכרמיאל וריכז פרויקטים לבני הנוער תושבי העיר.

על השאלה מה שונה בו משאר המתמודדים, אומר צ׳שקין: ״אני אהיה פוליטיקאי חדש, פי ולבי שווים. ממני לא תשמע גידופים או התייחסות מזלזלת כלפי מתמודדים כאלה ואחרים״.

גיורא צ׳שקין. צילום: חן תורג׳מן

– מה הופך דווקא אותך למועמד מתאים לראשות?

״אני חושב שאדם שמתמודד לראשות העיר צריך קודם כל להבין מהי העירייה, מה הם צרכי העיר ומה הן הנקודות החלשות שיש לחזק כאן. כנער, אני זוכר את כרמיאל לפני כ-26 שנה ואני לא רואה שום שינוי לטובה מאז ועד היום, בשום תחום. למעשה, יש כאן הנהגה שלא משתנה כבר 30 שנה. זה מדיר שינה מעיניי. אני מתייחס בעיקר לנושא הנוער והצעירים, מיטב בנינו ובנותינו עוזבים מדי יום את העיר, הם בשום פנים ואופן לא רוצים להישאר כאן אחרי הצבא. בני הנוער עצמם מחפשים איפה לבלות ומה לעשות. כמי שעסק בתחום הנוער ומכיר את מרבית בני הנוער, אני פוגש חבר׳ה שיושבים בחניונים, שותים ומעשנים, כי אין להם מה לעשות. מטרת העל שלנו היא להחזיר את העוזבים הביתה ולחזק את אלה הנמצאים פה, כדי שהעיר שלנו תהיה אטרקטיבית. בהחלט אפשר לעשות את זה. אין לנו פה אף מועדון נוער של ממש שעורך מסיבות ואירועים. אנחנו נדאג לחזק ולמשוך יזמים פרטיים באמצעות שורה של הטבות, על מנת שיקימו מועדונים ומקומות בילוי לנוער ולצעירים״.

צ׳שקין מוסיף וטוען כי ״החינוך הבלתי פורמלי לא במיטבו היום. בני נוער מלינים על כך שאין כאן מקומות מחזקים שבהם הם יכולים להיפגש וליהנות. עליהם למצוא מקום חם ומחזק ויש למצוא דרכים למשוך את בני הנוער למקומות האלה. זה כולל גם מאבק בתופעת האלכוהול. נמנה רכזי נוער אשר יהיו בקשר רציף עם בני הנוער, ברגע שלצעירים תהיה כתובת אליה יוכלו לפנות כל שעות היממה ואירועים שיספקו חיזוקים חיוביים, הם יוותרו על ההרגלים הלא טובים שלהם״.

נושא קרוב נוסף ללבו של צ׳שקין הוא הספורט. לדבריו, יש ברשותו תוכניות רבות לקידום הספורט בכרמיאל וכל מה שצריך הוא נכונות של העירייה ותוספת תקציבים. ״כספורטאי וכאיש מקצוע, לדעתי הצנועה קשה לבנות אימפריית ספורט מהמשרד… יש צורך בתקציבים ויש צורך בנכונות והבנה של העירייה לחשיבות החינוך הגופני והספורט לציבור. בענפים הפופולריים כמו כדורגל וכדורסל, כרמיאל נמצאת בשום מקום. מדוע יישובים בצפון יכולים להתגאות בקבוצות שלהם, כמו עכו וקריית שמונה בכדורגל, נהריה והגליל בכדורסל? כרמיאל לא פחות טובה מהן ואפילו יותר. אז למה לנו אין סיבה להתגאות? בנוסף, ישנם ענפים כמו טניס שולחן, היאבקות, אגרוף ואגרוף תאילנדי – ואני קורא ושומע לצערי כל הזמן על כך שאין תקציב של אלפי שקלים בודדים, כדי לממן השתתפות של ספורטאים בתחרויות בחו״ל״.

גם בתחום ביטחון התושבים מתכוון גיורא להתמקד. ״הציבור בכרמיאל סובל מהצקות והפרעות, בייחוד מצד תושבי חוץ מהסביבה הקרובה. אנחנו הפכנו להתנחלות במובן הזה שתושבי חוץ מתנחלים לנו במקום. אין לי שום בעיה עם אף אדם שמגיע לכרמיאל כדי לקנות, לעבוד ולצרוך שירותים, אבל יחד עם זה, מפריע לי שאנשים מגיעים לכאן בכוונה תחילה כדי להפריע להטריד ולהשתמש בכרמיאל ובכבישיה לסצינות של הסרט ׳מהיר ועצבני׳. אנחנו לא נאפשר זאת, נמגר את התופעה בשורה של צעדים שלא ננקטו עד היום וזה לא המקום והזמן לפרט״.

– אתה מועמד אנונימי ולא מוכר יחסית. בכנות, כיצד אתה רואה את סיכוייך בבחירות?

״בשיא הכנות? יש גורם אחד שיקבע את הסיכוי שלי – הציבור שמאס בסטטוס קוו. נפגשתי עם מאות של תושבים, התחלתי לקיים חוגי בית כבר בשנה שעברה. אני ניזון ממה שהציבור נותן לי. לא החלטתי להתמודד על דעת עצמי, אני שומע את רחשי הציבור והתושבים בעירנו ואני חושב שאני האדם המתאים לשינוי שהציבור רוצה. הימים והחודשים הקרובים יגידו״.

בימים אלה עוסק צ׳שקין בהרכבת הסיעה שבראשותו, אשר תיקרא ׳משנים כיוון׳. ״אני מקים את הרשימה וקובע את הרכבה ביחד עם אנשים נוספים, שמגיעים מתוך המעגל הקרוב של התומכים. מטרת העל שלי היא להחיות את העיר, להרגיש יום אחרי הבחירות, שעשיתי הכל בכדי שהציבור היקר בכרמיאל יתן בי אמון וירצה לראות אותי בתפקיד ראש העיר״, הוא מסכם.

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …


תגובה אחת

  1. שלום לך,
    לא הבנתי איך תמגר את התופעה שכינית "סצינות של הסרט ׳מהיר ועצבני׳" , ומה זה אומר :"נמגר את התופעה בשורה של צעדים שלא ננקטו עד היום וזה לא המקום והזמן לפרט״.
    זה בהחלט המקום לפרט ולהסביר את עמדתך בנושא. אתה משתשמש במילים לא מפורשות המחביאות את האמת שלך, וזה לא בסדר.
    נוסף על כך, נכון שמצב הנוער בכרמיאל לא מזהיר מבחינת מקומות בילוי. אבל, אם נדמה לך שזה מה שיחזיק אותם בכרמיאל אחרי השירות הצבאי או יחזיר את הצעירים שעזבו את העיר, אתה טועה ובגדול !
    נכון, צריך ליצור לנוער מקומות בילוי (מפוקחים ע"י סיורי הורים ושיטור עירוני) ומרכז הפעלה ערכי לנוער במקביל.
    אולם, כדי להשיב את בני הנוער אחרי שירות צבאי ולהחזיר את אילו שעזבו את העיר, צריך לייצר מקומות עבודה בתחום ההייטק ולא רק בתחום המכירות בחנויות {שגם שם יש מחסור במקומות עבודה), מלצרות ובניית ציפורניים או בתקשוב ,שם היחס לעובדים מכפיר והשכר נמוך כי מספר המשמרות בשבוע הוא ארבע בלבד והמשמרות קצרות – 6 שעות למשמרת. אההה… כן… אפשר לעשות משמרות כפולות – 12 שעות עבודה ביום! אין משמרת עבודה נורמלית של 8 שעות עבודה ביום ומי שרוצה לפרנס משפחה צריך להשתעבד למקום העבודה.
    ספורט זה נפלא ובהחלט יש מקום לטפח ולשאוף להישגים ובעזרת הספורט ניתן לחנך לערכים תומכי חיים בכלל, אך רוב בני האדם , גם הנוער, אינו עוסק בספורט הישגי.
    יש הרבה מאד תחומי חיים בעיר שזקוקים למענה ועליהם כלל לא דיברת, לדוגמה: תחנת הרכבת המגוחכת שאינה מספקת את צרכי הנוסעים הרבים.
    הפקק המוגבר מאד שנוצר בכניסה/ביציאה ל/מכרמיאל בשעות העומס בבוקר ואחר הצהריים מאז הוכנסה הרכבת לעיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *