היא התחצפה למורות, לא הכינה שיעורי בית ולבסוף התבקשה לעזוב את בית ספר. איך למרות הכול שונית סיימה לימודים בהצטיינות והפכה למנהיגה בדרכה?
הקשר ביני לבין שונית התחיל כשהייתה בת 15. לחדר הקריאה היא הגיעה מלווה באמא מודאגת, וגם בפירסינג באף ובפה. שונית התבקשה לעזוב את בית הספר בו למדה, אחרי שהפרה כל חוק אפשרי במהלך הלימודים: היא התחצפה למורות, לא הכינה שיעורי בית ולמעשה הגיעה לכיתה רק כי רכב ההסעות הביא אותה לשם, ללא סיבה לימודית אחרת.
היה לשונית שיער ארוך שחור חלק מדהים, ועיניים מתריסות בוהקות בכעס, כאומרות: “מה תעשו לי?!” הקלף הראשון שנפתח על השולחן היה קלף 5 חרבות, בו מילת המפתח היא כישלון. “שונית, האם המילה כישלון מדברת אליך?” שאלתי בעדינות. “אני עצמאית,” מיהרה לענות, “אני פועלת מתוך היכולת שלי בלבד, הוראות ממורות והוראות מההורים שלי לא נכנסות אלי ללב. אני שונית ואני שונה”.
בקשתי מהאם לעזוב את החדר לזמן קצר וביקשתי משונית לספר קצת על עצמה. וכך שמעתי ממנה על היותה בת אמצעית, ילדת סנדוויץ’, בין שתי אחיות מוכשרות. המרדנית שבה הבינה מהר מאד שהדרך הטובה ביותר לקבל תשומת לב היא דרך מעשים רעים, הטרדות, משיכת כל תשומת הלב לכיוונה, והאש אכן בערה והציתה אותה, את ההורים, את המורים ואת כל מי שהיה סביבה.
שונית הייתה דומיננטית ודעתנית, סוג של מנהיגה בדרכה, והרגשת הכישלון שלה הייתה מוטעה. במצב כזה היה מאד קשה לעזוב ולהתחיל לימודים בבית ספר אחר. לכן פנו אלי הוריה אובדי העצות. קיימתי כמה שיחות וקריאות עם הנערה המבריקה והכובשת הזו, ואט אט הבחנתי בתחושת הביטחון העצמי שהולכת ומשתפרת אצלה. קלף אביר המטות הראה כמה מהתכונות החבויות אצלה. לאחר שרכשתי את אמונה והוצאתי את האם מחדר הקריאה, כדי לנהל איתה דיאלוג אמיתי, גיליתי נערה מבריקה, עדינה, מקסימה, שונה לחלוטין ממה שהיא מראה לעולם. הצורך הראשוני של שונית היה לבלוט, ולאחר שהתפוגגו חלק מרגשות הכעס, היא הרגישה שמעבר לבית ספר חדש יהיה מדהים עבורה ואתגר חדש.
ומה קרה עם שונית? היא סיימה בית ספר בהצטיינות, שירתה בצבא כלוחמת קרבית ולאחר מכן גם כקצינה, סוחפת אחריה אחרים. האומץ שלה והביטחון שלה השפיעו על בנות אחרות בסביבתה.