כמה סוכר מסתתר במזון שלנו?

כמה סוכר מסתתר במזון שלנו?

שתפו

כ-40 כפיות סוכר זה מה שאנו צורכים ביום גם אלה שאוכלים מזון בריא לכאורה.

לא, זו לא טעות, זה כמויות הסוכר שאנו צורכים ביום  מהמזונות שאנו אוכלים .

הסוכר מסתתר בכל כך הרבה מקומות שלא חשבתם עליהם בכלל ואם ידעתם  לא ידעתם שבכמויות האלה אז קודם כל חשוב לציין כי כמות הסוכר המומלצת לאדם היא כ-9 כפיות סוכר לגברים ליום ו5 לנשים.

אז מה הם שמות הסוכר??

שמות רבים לסוכר סוכרוז,לקטוז (סוכר מוצרי חלב)ופרוקטוז סוכר פירות הסוכר המוסף מופיע בתווית המזון בתחפושות רבות, כגון: גלוקוז, דקסטרוז, פרוקטוז, לקטוז, מלטוז, סוכרוז, סוכר לבן, סוכר חום, סוכר גולמי וסוכר פירות. בקבוצת הסוכרים המוספים, נכללים גם מוצרים המורכבים בעיקר מסוכרים טבעיים כמו דבש, סירופים (סירופ תירס, מייפל, פרוקטוז, גלוקוז או עמילן) ותרכיזי  פירות.אמנם הגוף שלנו זקוק לסוכרים אך לא בכמויות שאנו צורכים אותם היום .הרבה מחלות נקשרות עם סוכר שהם: סכרת מסוג 2 ,מחלות לב, בריאות השיניים,מחלות כלי דם והשמנה

הסוכר נמצא בכל מוצר מזון שאנו צורכים לא רק בשוקולד עוגות וממתקים   אלא גם פסטרמה,קטשופ ,בייגלה ועוד אז איפה נמצא הסוכר שאנו צורכים ובאיזה כמויות

קטשופ מכיל בין 2-3 כפיות ל100 גרם,חצי ליטר של קולה 7 כפיות סוכר,מיצים טבעיים מכילים  בין 5-6 כפיות סוכר לחצי ליטר,  כוס שוקו 5-6  כפיות סוכר!!!

חטיפי אנרגיה שנחשבים מאוד בריאים גם כן מכילים המון סוכר כ-4  כפיות סוכר לחטיף ושלא נדבר על שאר הרכיבים שלא מזינים שם. רוטב אלף איים מכיל ככפית סוכר לכף רוטב,

יוגורט ממותק מכיל בערך כ- 6 כפיות סוכר ישנם רטביי  סויה שמכילים המון סוכר

ותאמינו או לא אפילו במלפפון חמוץ דואגים להכניס סוכר במרקי עוף ובעצם במה לא .

דגני בוקר שנחשב למאכל מזין  מכילים המון סוכר דגני בוקר לא ממותקים מכילים  כ- 4 כפיות סוכר למנה ממוצעת ואם אנו מדברים על דגני בוקר קצת ממותקים זה יכול  להגיע לכ- 9 כפיות סוכר  למנה בלי לדבר על החלב שמכיל גם סוכר. דבר זה יכול לגרום לבעיות קשב וריכוז אצל ילדים וצריכה מוגברת של קלוריות במשך היום.בנוסף תעשיות המזון דואגים לשלב בין כמויות מלח לסוכר במוצרים שונים שילוב שממכר עוד יותר.

זכרו סוכר ממכר כמו סמים!!! מחקרים מוכיחים זאת באופן חד משמעי שהשפעה של סוכר על המוח ממכרת!!

אז מה עושים???

1.צורכים מזונות שמאזנים את רמות הסוכר כמו  שיבולת שועל,סובין,קינמון,דגנים מלאים ,לחמים מחיטה מלאה.  לארוחת בוקר לילדים מומלץ לחם מקמח מלא עם גבינה וירקות זאת  יכולה להיות ארוחת בוקר ממש טובה ואם כבר רוצים לתת לילד שוקולד לשמור את  זה לשעות אחר הצהריים ולא לשעות הבוקר.

2. וותרו על שתייה ממותקת כולל מים בטעמים שמכילים המון  סוכר.

3. התחילו לקרוא את תוויות המזון, בדקו את רשימת הרכיבים שמספקת לנו מידע ממה עשוי המוצר: חומרי המוצא, התוספות ותוספי המזון. הרכיבים כתובים בסדר יורד, כאשר הרכיב הראשון מצוי בכמות הגדולה ביותר, ואילו האחרון בכמות הקטנה ביותר.

4.חפשו בתווית לא רק את המילה סוכר, אלא גם את כל השמות הנרדפים לסוכר המפורטים למעלה.

5  בחרו דגני בוקר עם מעט סוכר וללא  תוספת שוקולד, נוגט, דבש וכדומה, מעלה את כמות הסוכר בארוחת  הבוקר.

6.כשאתם בוחרים רוטב לסלט – שימו לב לתוספת של סוכר לרוטב.

.7  נסו להפחית בהדרגה את כמות הסוכר אותה אתם מוספים לשתיה החמה. כל פעם הפחיתו רבע כפית והתמידו בכמות זו במשך כשבוע. תופתעו לגלות שבסוף התהליך, תתרגלו לשתות שתייה חמה עם הרבה פחות סוכר.

 

קרן שמש, תזונאית טבעית ונטורופתית מנחת קבוצות להרזיה,שינוי וצמיחה אישית 

[email protected]

כתבה מעניינת:

חיית מחמד ובעלים תחרות 2019-02

שתי טיפות מחמד

שתפוהתחרות ״שתי טיפות מחמד״ יוצאת לדרך. מי הכי דומה לחיית המחמד שלו? תחרות הפרסים הגדולה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.