Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 2240
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2359
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מה באמת חשוב בחיים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מה באמת חשוב בחיים - שירלי גורן בזוית חדה סטיבן הצליח להגשים במהלך תקופת מחלתו 46 משאלות לב. ביניהן גיוס מיליונים למען חקר מחלת הסרטן. הוא הפך להיות מרצה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 81
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 401
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/05/hqdefault.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מה באמת חשוב בחיים - שירלי גורן בזוית חדה סטיבן הצליח להגשים במהלך תקופת מחלתו 46 משאלות לב. ביניהן גיוס מיליונים למען חקר מחלת הסרטן. הוא הפך להיות מרצה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מה באמת חשוב בחיים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
מה באמת חשוב בחיים - שירלי גורן
מה באמת חשוב בחיים - שירלי גורן

מה באמת חשוב בחיים

שתפו

השבוע קיבלתי סוף סוף את הדירה שרכשתי לפני כחצי שנה. הייתי עסוקה בהמון סידורים סיזיפיים, קניות והשלמות אחרונות. אבל בעיקר התעצבנתי לא אחת על מיני ומיני דברים שגיליתי בדירה שבסך הכל הכללי הינם ברי תיקון, הייתי במצב של מתח תמידי ועצביי נעו בין מתח מתון לכבד שלא לצורך. או אז קלטו עיניי כתבה על נער צעיר כבן 19 מבריטניה העונה לשם סטיבן סאטון שחלה בשנת 2010 בהיותו בן 15 בסרטן המעי הגס ונפטר ב- 14.5.14 מהמחלה. סטיבן לא נתן לדיכאון להשתלט על חייו והקדיש את מעט שנותיו לגיוס מיליונים למען חקר הסרטן. אימו ג’יין אמרה עת נפטר כי היא בוכה מצער כמובן אך מלאת גאווה על מה שסטיבן הצליח להשיג. ואני מצטרפת לדבריה במלואם.

סטיבן הצליח לעורר כל כך הרבה השראה בקרב רבים ובעיקר בני נוער בפועלו ובחייו הקצרים והמשמעותיים.

סטיבן הצליח להגשים במהלך תקופת מחלתו 46 משאלות לב. ביניהן גיוס מיליונים למען חקר מחלת הסרטן. הוא הפך להיות מרצה מבוקש על מחלת הסרטן בבתי ספר רבים.

זה מה שכתב סטיבן ימים ספורים לפני מותו כששכב בבית החולים עם קשיי נשימה – “לצערי לא נשאר לי עוד הרבה זמן, אבל אני רוצה לחזור ולומר לכם שוב כמה נהניתי לאחרונה. אני לא באמת רוצה למות, אבל אני מקווה שהמסע שלי השפיע לטובה על הרבה אנשים ולימד אותם לא לקבל את החיים כמובנים מאליהם. אני חושב שאכן כך הדבר ומקווה להמשיך להשפיע בעתיד, כך שגם בסיטואציה שנראית לא הוגנת וחסרת הסבר אני יודע לפחות שהייתה משמעות לחיים הקצרים שלי, וזה עוזר להקל את הכאב. הסרטן מבאס, אבל החיים היו מעולים”.

קראתי והתביישתי בעצמי על בזבוז האנרגיות השבוע, על ההתעסקות הנבובה והשולית בפרטים קטנים וכל כך לא חשובים, על ההתמקדות בשטויות ובדברים ברי תיקון והחלמה. כמה קטנה הרגשתי לאחר קריאת כתבה זו, כמה פאתטית חשתי לעומת אותו נער צעיר שיכול להיות הבן שלי מבחינת הגיל. כמה ענק אתה סטיבן, כמה מעורר השראה, כמה עוצמתי אתה!

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …


תגובה אחת

  1. ?אז מה באמת חשוב בחיים להציל פילים? ?להציל" את האוזון" ?להציל את יערות הגשם לקראת סוף המאה ה20 ובתחילת המאה ה21 אנו כבר יודעים שאם נתקן את האדם נתקן את העולם. אז איזה פרמטר חסר? שבנוסף לחוקים מוחלטים שגילינו קיים חוק נוסף, ניסתר יותר, לא רואים אותו בצורה ישירה. לחוק הזה קוראים חוק השתוות הצורה . .חוק זה קושר את האדם לא רק דרך פעולתיו אלא גם דרך מחשבותיו ורצונותיו למערכת ממנה משתלשלות התוצאות (כן התוצאות) לעולם הזה. נגיע לזמן שבו נבין שיש עולם של תוצאות (העולם הזה שבו אנו חיים) וישנם שורשים. וכמו בכל תחום שאנו מעמיקים בו, (ואין כאן פילוסופיה כלל) אך ורק אם נכיר את חוקי הטבע וכיצד המה משתלשלשים מאותם השורשים, אז נוכל לשלוט ולהשפיע על גורלנו. .ובינתיים – הטבע מצחק בנו, אנו צופים בתוצאות ומנסים לשייך אותן לסיבות .אם אך נדע לשכלל את חושנו, לשדרג את תפיסתנו, לכייל את מודעותנו, אזי לא רק שנוכל להתקשר לאותם השורשים, אלא גם להפעילם סוף מעשה במחשבה תחילה, ולכשתתגלה השיטה לאותו שכלול ושדרוג האדם, אז היא תחשב לפרדיגמה של ממש להבנת חוק הטבע שלמרות שאנחנו בני האדם חווים אותו בשינויים וצורות מרובות, הרי שהוא אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *