Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1658669351:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49491
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%aa%d7%95%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%9e%d7%a9%d7%92%d7%91-%d7%94%d7%a4%d7%92%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%9e%d7%a9%d7%97%d7%98%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a0%d7%a7-%d7%a9%d7%9e%d7%aa
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 326
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תושבים ממשגב הפגינו נגד משחטת הענק שמתוכננת ליד טל-אל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תושבים ממשגב הפגינו נגד משחטת הענק שמתוכננת ליד טל-אל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תושבים הפגינו בדרישה להתנגד לתכנית להקמת משחטת ענק בפאתי היישוב הדרוזי ג'וליס, ליד היישוב טל-אל שבתחומי המועצה האזורית משגב
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 64
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | תושבים ממשגב הפגינו נגד משחטת הענק שמתוכננת ליד טל-אל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות משגב
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 486
        )

)
הפגנה נגד משחטת בענק בגליל. צילום אביגיל גזית
הפגנה נגד משחטת בענק בגליל. צילום אביגיל גזית

תושבים ממשגב הפגינו נגד משחטת הענק שמתוכננת ליד טל-אל

שתפו

תושבים הפגינו מול ביתה של השרה להגנת הסביבה בת"א בדרישה להתנגד לתכנית להקמת משחטת ענק בפאתי היישוב הדרוזי ג'וליס, ליד היישוב טל-אל שבתחומי המועצה האזורית משגב. המשרד להגנת הסביבה: קידום התוכנית – לא לפני בדיקה סביבתית

מערכת פורטל זהר.נט

תושבים הפגינו אתמול (יום ב׳) מול ביתה של השרה לאיכות הסביבה, תמר זנדברג, בתל-אביב בדרישה להתנגד לתכנית להקמת משחטת ענק בפאתי היישוב הדרוזי ג'וליס, ליד טל-אל, היישוב המערבי ביותר במועצה האזורית משגב. לפי התוכניות מדובר במשחטת הבשר הגדולה בישראל, דבר שיגרום לטענתם למפגע סביבתי ולמפגע תברואתי. המפגינים ביקשו מהשרה להתנגד לתכנית, והניפו שלטים בהם נכתב "תמר זנדברג, לא רוצים פרות שחוטות ליד הבית!", "תמר, אל תיתני יד לזיהום הסביבתי בגליל" ו"יישובי הגליל הם לא החצר האחורית של ישראל".

הרקע להפגנה היא תוכנית להקים את משחטת הבשר הגדולה בישראל בתחומי המועצה האזורית משגב, במרחק מאות מטרים בודדים מהבתים של ג׳וליס וטל-אל. המשחטה, הכוללת לפי התכנית בית מטבחיים בענף הבקר והצאן, משחטות בענף הפטם וההודו ותעשיות נלוות, צפויה לספק כ-60% מתצרוכת חומר הגלם לתעשיית הבשר בארץ ולהתפרס על פני כ-200 דונם.

לדברי נציגי המאבק, משמעות הקמת המשחטה היא שחיי התושבים ביישובי הגליל הסמוכים ישתנו ללא היכר, לרבות סכנה להחמרת זיהום האוויר באזור ופגיעה מהותית באיכות הסביבה, קולות של חיות בשחיטה, תנועה בלתי פוסקת של משאיות המובילות פגרים, פקקים ועומסי תחבורה.

"לתכנית הקיימת יש מתנגדים רבים, ותמוה מאוד כיצד השרה לאיכות הסביבה ומשרדה יושבים מהצד ולא משמיעים את קולם״ ציינו המפגינים. ״המשחטה עצומת הממדים תפגע מהותית בסביבה, היא מסכנת את נחל יצהר (חמרה) בזיהום מים ושפכים ומהווה סכנה אמתית לזרימת המים ולשמירה על איכותם. אנו פונים לשרה זנדברג: זה הזמן להביע התנגדות להקמת המשחטה, בטרם יהיה מאוחר מדי וחיי התושבים בגליל יהפכו לגיהינום. יישובי הגליל הם לא החצר האחורית של ישראל, ולא ייתכן ששוב פוגעים בנו, תושבי הפריפריה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: ״אזור התעשיה בג'וליס נקבע במסגרת תכנית מתאר כוללנית שטרם אושרה ונמצאת בימים אלה בתקופת התנגדויות במסגרת הדיונים הנערכים בוועדה המחוזית צפון. על מנת לממש את אזור התעשייה יש להכין תוכנית מפורטת ואכן משרד הכלכלה החל בהכנת תוכנית מסוג זה לאזור התעשייה בג'וליס, שמיועד בחלקו לתעשיית הבשר״.

״המשרד להגנת הסביבה סבור שבתקופה שבה כבר ידועות השלכות גידול הבקר על משבר האקלים, לא כל שכן בקר מיובא, ולאור ההתקדמות המואצת ביצור תחליפי בשר ובשר מתועש, לתכנן היום אזור תעשיה לתעשיית הבשר הוא מעשה שעבר זמנו״.

״כבר בישיבת הפתיחה לקידום התכנון הבהיר המשרד להגנת הסביבה, כי לא יסכים לקידום התוכנית ללא בדיקה סביבתית מקיפה במסגרת תסקיר השפעה על הסביבה. מעבר לשאלה העקרונית הנוגעת לתעשיית הבשר והסבל שהיא מסיבה לבעלי החיים ונחיצותה, היא גוררת אחריה השפעות סביבתיות קשות בהיבטים של איכות אוויר, מפגעי ריח, שפכים, השפעה נופית ועוד, שאותן יש לבחון בתסקיר״.

״המשרד דורש לבחון את הצורך בהקמת אזור תעשיה לתעשיית הבשר, חלופות למיקום של אזור תעשייה ובחינה של הגודל המבוקש לצורך כך. התסקיר טרם הוגש למשרד, ורק לאחר שיוגש ייבחן בכל ההיבטים״.

תקראו גם על זה בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

נפילות במירון שימוש בתמונה לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים

בוקר שבת בכרמיאל: אזעקות הופעלו, אזרחים מתלוננים: "לא שמענו"

שתפומטח של עשרות שיגורים מלבנון לעבר מירון הפעיל את מערכות ההתרעה בכרמיאל, אך תושבים רבים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *